Stellar Blade tar 25 timmar att klara, har få eller inga mikrotransaktioner

Robot
Stellar Blade tar 25 timmar att klara, har få eller inga mikrotransaktioner

Räkna med 50 timmar om du vill se allt.

#stellar-blade


Medlem

799-899 för 25-50h, nej tack även utan mtx.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

799-899 för 25-50h, nej tack även utan mtx.

Brukar vara svårt att jämföra speltid och pris. Lite som att man kräver att en biofilm för 150kr ska vara minst 3 h lång...

Visst, speltid är ju inte helt oviktigt, men finns ju andra saker som är ganska mkt mer viktigt. Som om spelet är bra och roligt att spela...
Har hellre roligt i 25h än tråkigt i 75...

Vissa spel ska inte vara längre än 15h. Alldeles för många spel som blir enformiga och långtråkiga på slutet.

Medlem

Perfekt, många spel är alldelles för långa för sitt eget bästa idag. Kvalitativ tid före kvantitativ tid är att föredra.

Blir import från Japan för japanska voice overs och även ett exemplar härifrån.

Medlem

Gillade inte combaten så inget för min del.
Block och evade kändes fel. Kändes som man behöver trycka 1 sek innan man ska utföra det

Medlem

Gillade det jag testade av demot. Tror det kan bli ett bra spel. Runt 25 timmar är nog ganska lagom för den här sortens spel.

Medlem

Jag köper Steam-versionen som lär släppas inom ett par år.
Helst med 50-75% rabatt. Köper det lagom till 2028 skulle jag tro.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Räkna med att jag vill se allt

Medlem

Känns lite som ett dyrt spel, typ 899kr sedan + MTX på det oxå

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

799-899 för 25-50h, nej tack även utan mtx.

Men +25 timmar är ju rätt långt för den här typen av spel! Tänk då på Hellblade 2 som körs igenom på ynka 6-8 timmar.

Men visst är det mumma med spel som ger över 100 timmars njutning, som Dragon's Dogma 2. 😚


signatur

Memento Mori

Medlem

Kanske blir ett köp. Men nog inte innan det går ner till högst 600

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Men +25 timmar är ju rätt långt för den här typen av spel! Tänk då på Hellblade 2 som körs igenom på ynka 6-8 timmar.

Men visst är det mumma med spel som ger över 100 timmars njutning, som Dragon's Dogma 2. 😚

Precis känns redan som om allt kommer vara rinse and repeat vilket ger ytterligare avsmak.

Medlem

Det är SP (eller?) det här spelet på 25 timmar.. Som verkar kosta 899 kronor enligt min googling..

Men ändp, om det har "få till inga mikrotransaktioner"!

"Förutom kanske kostymer osv från andra varumärken?"

Golvad.

Jag är lite vän av ordning (men jag är överdrivet anal jag vet).. Men rent allmänt så om man har mikrotransaktioner så ser jag det som att man har mikrotransaktioner.

Är det en förmildrande omständighet att den här kosmetikan är från andra varumärken? Dvs inte "in unvierse".. Utan mer eller det man brukar kalla "brand synergy", för andra produkter.
Dvs att kosmetikan finns där i marknadsföringssyfte för andra produkter.. Inte för att ge någon sorts mervärde eller så för spelet i sig.

Kommer jag bli tidsbannad nu igen eller?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

25 timmar är alldeles för långt för att orka spela! Alla spel är för långa nu för tiden! Gör riktigt bra spel på mellan 10-20 timmar istället för spel som tar 100+ timmar att klara... jag har tröttnat efter 3 iaf

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Precis känns redan som om allt kommer vara rinse and repeat vilket ger ytterligare avsmak.

Vad som är värt eller inte värt visst mycker för en viss mängd till har helt och hållet med spelet i fråga att göra.

T.ex. INSIDE som inte kostar så mycket och är rätt kort, tycker jag iaf för mig är värt över 500, som upplevelse.
Min gissning är att jag inte skulle tycka det var värt att betala 39 kornor för att sluta spela det här spelet efter 2 timmar.
Ifs bara en kvalificerad gissning.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vad som är värt eller inte värt visst mycker för en viss mängd till har helt och hållet med spelet i fråga att göra.

T.ex. INSIDE som inte kostar så mycket och är rätt kort, tycker jag iaf för mig är värt över 500, som upplevelse.
Min gissning är att jag inte skulle tycka det var värt att betala 39 kornor för att sluta spela det här spelet efter 2 timmar.
Ifs bara en kvalificerad gissning.

Jag är trög.
Menar du att du tror att du skulle sluta spela Stellar Blade innan två timmar gått även om det kostat 39kr?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag är trög.
Menar du att du tror att du skulle sluta spela Stellar Blade innan två timmar gått även om det kostat 39kr?

Precis så.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Låter alldeles lagom långt.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

799-899 för 25-50h, nej tack även utan mtx.

Perfekt speltid, man tröttnar ju annars, sen om man har sämre ekonomiskt så kan jag förstå att man vill ha ut mera utav spel man köper.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Älskade demot, snygg grafik i 60fps, grymt soundtrack, skön fighting. Har redan förbokat deluxe-versionen.
Striderna kändes lite sega i början innan det klickade. Man måste bara lära sig lite moves, det går inte att bara knappra på.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Perfekt speltid, man tröttnar ju annars

Det är en annan fråga än pris kontra tid och eller kvalitet.

Men jag kan hålla med även om vissa spel slutar vara roliga långt innan 25h också.

Skrivet av JerkerRaner:

sen om man har sämre ekonomiskt så kan jag förstå att man vill ha ut mera utav spel man köper.

Frågan är mer om vad spel är värt och efter att inhandlat en ps5a har jag än inte hittat en enda skäl att deras nya prissättning är annat än rent ocker för inte leverera de något bättre än man får ut på pc/xbox men tar 2-300kr mer per spel.

Man kan ha en bra ekonomi och vara kritisk men så lång kanske du inte tänkt? Då låter mtx som gjort för dig bara att shoppa på

ZF
Medlem

Med tanke på att spelet börjar som en karbonkopia av Nier Automata så var det väldigt förvånande att NG+ inte ens finns.

Skrivet av jeppe109:

Blir import från Japan för japanska voice overs och även ett exemplar härifrån.

Japansk dub i ett spel som inte är från japan?

Skrivet av Karmak:

Gillade inte combaten så inget för min del.
Block och evade kändes fel. Kändes som man behöver trycka 1 sek innan man ska utföra det

Ändra till spelläge på TV kanske?

Fast jag tyckte luckorna för båda var såpass generös att det knappast kan spela in ens om jag bytte till filmläget. För cinematiska blockeringar!

Däremot kändes mycket lite styltigt och slumpmässigt ologiskt långsamt i ett i övrigt snabbt rörelsmönster. Men det kanske är menat att det där massiva uppgraderingsträdet ska fixa det.

Lustigt nog ska det tydligen ha varit ännu klumpigare innan Sony hjälpte till.

Skrivet av SkeletronFace:

Kanske blir ett köp. Men nog inte innan det går ner till högst 600

Ja, lite märkligt att det inte redan är det med tanke på att det hypats till storspelstandard i princip. Och de brukar ju kosta runt just 600 hos större butiker.

Skrivet av Anton Q:

Jag är lite vän av ordning (men jag är överdrivet anal jag vet).. Men rent allmänt så om man har mikrotransaktioner så ser jag det som att man har mikrotransaktioner.

Är det en förmildrande omständighet att den här kosmetikan är från andra varumärken? Dvs inte "in unvierse".. Utan mer eller det man brukar kalla "brand synergy", för andra produkter.
Dvs att kosmetikan finns där i marknadsföringssyfte för andra produkter.. Inte för att ge någon sorts mervärde eller så för spelet i sig.

Det är mest en definitionsfråga verkar det. Vissa anser bara att låtsaspengar är MTX, andra att allt som köps utöver större DLC är det. Och variationer däremellan.

Ja det skulle jag säga är förmildrande. Men det beror ju på. Om det är ett annat redan populärt spel, från en annan utvecklare och eller utgivare, så behöver de ju knappast draghjälpen utan tvärtom hjälper spelet som får gästmaterialet. Då är det kanske helt rimligt att de får betalt för det.

Är det saker från utvecklarens andra spel så kan de ju bjuda på det för att hjälpa sig själva kan man tycka vore smartare.

Men valarna styr såklart vart harpunbåten seglar.

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Brukar vara svårt att jämföra speltid och pris. Lite som att man kräver att en biofilm för 150kr ska vara minst 3 h lång...

Visst, speltid är ju inte helt oviktigt, men finns ju andra saker som är ganska mkt mer viktigt. Som om spelet är bra och roligt att spela...
Har hellre roligt i 25h än tråkigt i 75...

Vissa spel ska inte vara längre än 15h. Alldeles för många spel som blir enformiga och långtråkiga på slutet.

Det är väl då snarare spelen i ditt exempel som har dåligt designade game loops om man tycker det blir enformigt eller långtråkigt på slutet och det i sig är ett argument att man ej bör betala fullpris för spelet.

Det är en myt att långa spel = automatiskt långtråkiga eller enformiga.

Jag föredrar valuta för pengarna. Så det ska mycket till för att jag ska lägga ut fullpris för ett spel som skryter om 25 timmar med 50h om man springer och gör allt. Speciellt när det till synes är ännu ett dussin action lir.

Medlem
Skrivet av ZF:

Ja det skulle jag säga är förmildrande. Men det beror ju på. Om det är ett annat redan populärt spel, från en annan utvecklare och eller utgivare, så behöver de ju knappast draghjälpen utan tvärtom hjälper spelet som får gästmaterialet. Då är det kanske helt rimligt att de får betalt för det.

Generellt så handlar det om andra spel från samma utgivare eller utvecklare.

Det är ju ingen som lägger in content osv från andra spel eller franchises för att typ dom är fans eller nått
För det första så är det inte legalt att spotansälja typ Sonic skins i t.ex. League of Legends utan någon överenskommelse med dom som äger det.. Så det händer inte.

När sånt händer handlar det om att man aningen kommit överens om att göra reklam för varandras spel eller som för det är för det mesta att t.ex. EA vill pusha releasen av typ Anthem igenom att släppa skins med Anthem-motiv i typ Mass Effect eller så.

Efter det strukturerades om lite inom Blizzard så finns det t.ex. Diablo skins I Overwatch nu osv.
Det handlar om branding och exponering.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Det är en annan fråga än pris kontra tid och eller kvalitet.

Men jag kan hålla med även om vissa spel slutar vara roliga långt innan 25h också.

Frågan är mer om vad spel är värt och efter att inhandlat en ps5a har jag än inte hittat en enda skäl att deras nya prissättning är annat än rent ocker för inte leverera de något bättre än man får ut på pc/xbox men tar 2-300kr mer per spel.

Man kan ha en bra ekonomi och vara kritisk men så lång kanske du inte tänkt? Då låter mtx som gjort för dig bara att shoppa på

Det här med att PS5 spel i gemen skulle vara 300kr dyrare än Xbox spel är en myt. De flesta spel ligger idag ungefär på samma nivå.

Det är däremot Xbox spel, utanför gamepass, som kommer bli dyrare framöver. Orsaken till det kan hittas i att Microsoft stängt ned sin avdelning för fysiska spel samt att återförsäljare inte vill ta in fysiska Xbox spel pga att de inte säljer (tacka gamepass för det).

Digitala spel tenderar att vara dyrare över tid än fysiska som både går ned i pris samt har en andrahandsmarknad. Så Xbox är ej framtidssäker på den fronten.

https://www.gamingbible.com/news/platform/xbox/xbox-series-ga...

Medlem
Skrivet av ZF:

Japansk dub i ett spel som inte är från japan?

Ja, jag föredrar hur japanska låter över koreanska 😄

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det här med att PS5 spel i gemen skulle vara 300kr dyrare än Xbox spel är en myt. De flesta spel ligger idag ungefär på samma nivå.

Kan säga att jag mest jämfört digitalt men att det är en myt är bs då jag sitter på båda konsollerna och ps priserna i är högre generellt inte alltid med så mycket som 300 dock, sedan kan vi jämföra kampanjer eller extra priser samma där sämre priser hos sony än ms/steam/nintendo men det var inte vad den här tråden handlar om.

Medlem

Det här är ett spel som i princip är skräddarsytt för mig. Jag förstod det redan när jag såg det första gången att spelet skulle vara värt att spela. Men nu med mer information och demot så vet jag att det kommer att bli väldigt bra för mig. Gillar ju spel som Souls och Nier(mycket)och Bayonetta/Devil man cry(men inte lika mycket. Och jag räknar igentligen bara sexualiserigen som ett + och värdesätter främst att spelet är souls like/monster som är motorsågar och musiken väldigt mycket. Det känns som att vi äntligen är ute ur religionens klor för jag har inte hört någon kritik från dom. När jag växte upp så kritiserade Kristina och muslimer ofta allt som hade med sexualitet att göra. Nu är det bara dom som kallas woke som tydligen protesterar lite och det är väldigt mellanmjölk i jämförelse med dom stora religionerna. Och svårt att ta seriöst.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Det här är ett spel som i princip är skräddarsytt för mig. Jag förstod det redan när jag såg det första gången att spelet skulle vara värt att spela. Men nu med mer information och demot så vet jag att det kommer att bli väldigt bra för mig. Gillar ju spel som Souls och Nier(mycket)och Bayonetta/Devil man cry(men inte lika mycket. Och jag räknar igentligen bara sexualiserigen som ett + och värdesätter främst att spelet är souls like/monster som är motorsågar och musiken väldigt mycket. Det känns som att vi äntligen är ute ur religionens klor för jag har inte hört någon kritik från dom. När jag växte upp så kritiserade Kristina och muslimer ofta allt som hade med sexualitet att göra. Nu är det bara dom som kallas woke som tydligen protesterar lite och det är väldigt mellanmjölk i jämförelse med dom stora religionerna. Och svårt att ta seriöst.

Den där jävla Kristina. Så pryd, så tråkig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Skeva förväntningar bara för att spelen kostar en hunka eller två mer idag. En välsvarvad AAA-kampanj på 7-8h med grym teknik, geometri, mocap, animationer, ljud, scripting und so weiter är oftast bra mycket mer komplicerad än valfritt spel över 15h, inte minst dessa grindiga illusioner av "100h+" och "open world".

Man kan lätt spendera år på att detaljera innehåll som folk bara flyger förbi på sekunder eller minuter, allt som oftast utan att uppskatta det enorma hantverket, såvida det inte är dåligt såklart, då noteras det direkt...

12
Skriv svar