Diskutera – Dina värsta spel-felköp?

Medlem

Senast Cyberpunk 2077.
Vill tycka om spelet men fastnar inte för det, har allmänt svårt att fastna för singleplayer spel på senare år.
Ville göra refund på Steam men upptäckte då att jag suttit och fipplat med spelets benchmark och olika grafik och Oc-inställningar i tre timmar = ingen refund.

hmm de senaste jag kan komma ihåg:

senaste Jedi Knight, vad det nu heter. riktigt uselt spel. gjorde misstaget att köpa det digitalt också, brukar annars försöka köpa på skiva så man kan sälja det.

Dead space (remake) PS5. nä. jag tycker bara inte det är ett bra spel, gillade originalet kommer jag ihåg. jag gillar nog inte genren längre helt enkelt, vet att jag provade senaste resident evil också (re4 remake), usch vad tråkigt / och rent SEGT det var, samma känsla med dead space.

jag tror en del kan ha att göra med att jag spelat en del skräck i VR, när man sen spelar på dator eller på PS5 så tja, det blir rätt lamt.

Medlem

SimCity (2013) och Watch Dogs.
Fanns ett Zombie lir som hette Contagion också (tror det bytt namn), det var inget vidare.
No mans sky, det är bättre och ganska mysigt nu men tråkigt att köra själv.
Och H1Z1.

Sen är det säkert fler men har förträngt dom.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Diablo 4 nämns frekvent i denna tråd, jag blir lite förvånad då det fick ganska fina recensioner om jag inte missminner mig.

Recensenter är som filmkritiker eller konstkritiker. Ibland se det på saker på ett sätt som gemene man inte kan relatera till, och ibland är de mutade.


signatur

I drank what?

Medlem

Disco Elysium

Skrivet av Pecken:

Disco Elysium

Förklara dig . Även efter patchen med voice overs ?


signatur

New life, New hope

Medlem

Animal Crossing till Gamecube.
Importerad via svensk spelbutik (dvs dyr för sin tid), krävde Freeloader tillägg pga regionskoden, sen var spelet överhypad och urtråkigt i min åsikt

Medlem

GTA V, Skyrim och Halo.. Finns fler men de var nog några av de värsta.

Medlem
Skrivet av ZeroSaberX:

Animal Crossing till Gamecube.
Importerad via svensk spelbutik (dvs dyr för sin tid), krävde Freeloader tillägg pga regionskoden, sen var spelet överhypad och urtråkigt i min åsikt

Agree! Försökte gilla det, men det var ju faktiskt jättetråkigt. Mysig värld, men det fanns ingenting att göra.

Medlem

Tintin. Öppnade returärende till Steam efter knappt en timmes spelande. Fortfarande helt ospelbart så här långt efter release.
Otroligt tråkigt.

Medlem

Måste tyvärr svara Disco Elysium.

Två gånger har jag försökt mig på att spela det men har fått game over någon timme in efter att jag pratat med en unge vid ett träd båda gånger (tror jag valde fel svarsalternativ?) och därefter varit tvungen att börja om från noll. Vilken otroligt korkad design och jag kommer nog aldrig mer att ge det ett nytt försök.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Diablo 4 nämns frekvent i denna tråd, jag blir lite förvånad då det fick ganska fina recensioner om jag inte missminner mig.

Det känns som de flesta recensenter endast spelade singleplayerkampanjen och inte rörde endgame, antingen det, eller så var D4 det första diablo spel dom rörde (D3 kom ju trots allt ut för över 10 år sedan).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det känns som de flesta recensenter endast spelade singleplayerkampanjen och inte rörde endgame, antingen det, eller så var D4 det första diablo spel dom rörde (D3 kom ju trots allt ut för 10 år sedan).

Ja så kan det vara, tack för upplysningen.👍

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det känns som de flesta recensenter endast spelade singleplayerkampanjen och inte rörde endgame, antingen det, eller så var D4 det första diablo spel dom rörde (D3 kom ju trots allt ut för över 10 år sedan).

Tyckte det var helt magiskt till en början. Men orkade inte levla upp första gubben till 100. Är väl för gammal.

Skriv svar