Diskutera – Dina värsta spel-felköp?

Releasehästryttare
Skrivet av strangelove:

Köpte Wii U på releasedagen... Det var inget vidare.

En tröst är att konsolen (till slut) fick bra spel och en fantastisk avslutning med Breath Of The Wild. Grävde fram den för ett tag sedan och installerade custom firmware. Det omvandlade den till en riktigt trevlig spelmaskin

Samma använde den runt ~10 timmar totalt, inte köpt en ny konsol sen dess.

Medlem
Skrivet av Ender:

Var det direkt vid release? De hade ju massa strul då, som så vitt jag vet är helt borta sedan länge. Synd att missa en sådan guldklimp för någonting som kan vara nästan vadsomhelst. Jag vet att det inte hjälper när man inte kan spela ett vid köp och omgivningen bara "men det fungerar för mig", men sökte du runt något ifall fler har samma problem, uppdaterade dina grafikdrivrutiner eller något annat?

Nä va inte vid release, är väl typ mindre än 2 veckor sedan. Jo jag läste många efter att googlat som hade problem med primal/druid som blev osynlig. Sedan med laddningstider som får en att tänka på sega Ps3 spel, nä det orkar jag inte när jag precis skaffat ny dator med supersnabb m2 disk för att slippa laddningstider.

Men jo när jag köpte spelet så va jag sugen, det såg jäkligt kul ut, synd det inte fungerar som det ska.

Medlem

Två spel som jag kommer på rakt av
Oni - PS2
Blade 2 - PS2


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det spelköp som gjort mig mest besviken är nog Civilization III

De tog bort allt som gjorde Civ II till ett mästerverk, lade sedan till ett korruptionssystem från helvetet, samt resurser som, när du efter mycket om och men äntligen hade expanderat fram till dem, tog slut snabbare än du kunde säga "aftonbladet".

Jag försökte mig på två genomspelningar innan jag beslutade mig för att spelet var skräp, avinstallerade skiten och återgick till Civ II.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av ptute:

Deus Ex 2: Invisible War.

Var för ung för att inte förstå att familjedatorn inte klarade av det.

Ah, ja, ett av dom första spelen som krävde pixel shaders, var aktiv på både utvecklaren Ion Storms forum och utgivaren Eidos forum då och det kom en hel del folk till forumen som klagade över att dom inte kunde spela det med deras Geforce 2 mx när det krävde Geforce 3 eller bättre osv.

Testpilot

RAGE är nog det spel jag än idag önskar pengarna tillbaka för. Det är utan tvekan eller tvivel den värsta värsta PC-port jag försökt spela. Texturer som inte laddade in, oresponsiva menyer, krasch efter krasch, screen tearing trots forcerad V-sync.. Listan kan göras lång, redligt skitspel i alla hänseenden.

För att sätta det i perspektiv;
RAGE fick Arkham Knight att verka välpolerat vid släpp.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

GTAV på PC när det släpptes. Helt trasigt och tunga känslan i bilarna som jag älskade i fyran var helt borta.
Sen måste man nämna Alien Isolation. Inte för att det var dåligt (långt ifrån, är på min topp 10 lista), nej men för att jag valde att köpa och spela det när jag var hemma från kneget med magsjuka. Fick köpa ny datorstol...

Medlem

Baldurs Gate 3, sjukt överskattat. Trist och mediokert.

Medlem

Diablo IV utan tvivel. Jag borde vetat bättre.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Köpte Too Human för 600kr back in the day. Det sved.
Kan inte komma på nåt på senaste tiden som varit riktigt dåligt, ska va cyberpunk på releasedagen.

Medlem

God of War, blev indragen av vikinga temat men gameplayet var absolut inget för mig. Sålde till slut spelet och konsolen och såg färdigt storyn på youtube.

Medlem

Köpte Watch Dogs när det kom.. sikken jävla blunder..

nu senast köpte ja senaste CoD.. eller som jag kallar det CoD " DLC " .. ångrade köpet efter 4 timmar o en usel single player campaign och hutlöst mycket fuskare online och ett meny system byggt av en med ADD plus plus..
fick pengarna tillbaka men får aldrig tiden igen..

Medlem

I ingen speciell ordning: Diablo 4, Gran Turismo 7, Dead Space Remake, Final Fantasy 16, Pacific Drive, Control.

Medlem

Diablo IV - själen som försvann
Secrets of Grindea - har hyllats överallt, och det är ett fint spel men har komplett usla tangentbordskontroller
Palia - hög förväntan efter många års utveckling blev platt fall, free to play med mikrotransaktioner utan känsla
Forza Motorsport (2023) - höga förväntningar ersattes av ett platt simspel utan variation

Medlem

The Witcher 3


signatur

Specs: PS5

Medlem
Skrivet av lyrael:

Det har nog varit många genom åren. Men det finns bara ett spel som jag refundat och det var alldeles nyligen. Enshrouded.

Får man fråga varför?

Jag har precis avslutat ett gäng timmar i det spelet och gillat det


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Köpte Fallout 4 VR till fullpris - shit vilken blunder! Blev så jävla sjösjuk trots att jag var väldigt van vid VR-spel. Dessutom var det riktigt dåligt implementerad VR-läge.

Kul också att det inte gick att spela 2d-versionen..

Spelade igenom F4 på Game Pass några år senare istället.

Medlem

Senast när BF2042 släpptes... önska att jag kunde göra en refund då. Nu i efterhand är spelet väldigt bra, men hade kunnat vänta nästan 1år med köp.
Innan dess så var det Medal of Honor (spelet som släpptes innan BF3)
Köpte det mest för att få early access till BF3 beta.

Medlem

Starfield.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nä va inte vid release, är väl typ mindre än 2 veckor sedan. Jo jag läste många efter att googlat som hade problem med primal/druid som blev osynlig. Sedan med laddningstider som får en att tänka på sega Ps3 spel, nä det orkar jag inte när jag precis skaffat ny dator med supersnabb m2 disk för att slippa laddningstider.

Men jo när jag köpte spelet så va jag sugen, det såg jäkligt kul ut, synd det inte fungerar som det ska.

Mycket märkligt, jag har spelat det sedan release och har inte haft några som helst problem med laddningstider (förutom de första 3-4 dagarna med serverstrul då). Kört upp två olika karaktärer till ~78 och älskar spelet, ett av de bästa ARPG som jag spelat (i klass med Diablo 2 back in the day och Grim Dawn).

Om du är villig att ge det en andra (tredje?) chans och testa en annan klass så tror jag inte du blir besviken!

Medlem

Trials Rising. Efter att ha spelat en hel del Trials Fusion så hade jag hype för Trials Rising men blev direkt efter köpet tvingad att ladda ner Ubisoft launcher för att starta upp spelet och vara connectad online. Nu skulle jag hoppa runt på en jävla karta och uppkopplad mot andra spelare samt få lootcrates. Jag ville ju bara spela singeplayer mot mig själv.

Refundade efter 30 minuters huvuvärk.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nä va inte vid release, är väl typ mindre än 2 veckor sedan. Jo jag läste många efter att googlat som hade problem med primal/druid som blev osynlig. Sedan med laddningstider som får en att tänka på sega Ps3 spel, nä det orkar jag inte när jag precis skaffat ny dator med supersnabb m2 disk för att slippa laddningstider.

Men jo när jag köpte spelet så va jag sugen, det såg jäkligt kul ut, synd det inte fungerar som det ska.

Fan så trist, spelet är, well när man kan spela det, jäkligt genomtänkt och bra. Misstänker att det främst är där man märker av att en studio är minde än jättarna...på den tekniska biten som serverstrul, förmågan att kunna lösa problem som dyker upp på alla olika PC-builds och fuskare...fy fan för att behöva lägga så mycket tid, pengar och energi som en liten utvecklare på att hindra fanskap som bara vill förstöra för andra..

Medlem
Skrivet av Zogun:

Mycket märkligt, jag har spelat det sedan release och har inte haft några som helst problem med laddningstider (förutom de första 3-4 dagarna med serverstrul då). Kört upp två olika karaktärer till ~78 och älskar spelet, ett av de bästa ARPG som jag spelat (i klass med Diablo 2 back in the day och Grim Dawn).

Om du är villig att ge det en andra (tredje?) chans och testa en annan klass så tror jag inte du blir besviken!

Skrivet av Ender:

Fan så trist, spelet är, well när man kan spela det, jäkligt genomtänkt och bra. Misstänker att det främst är där man märker av att en studio är minde än jättarna...på den tekniska biten som serverstrul, förmågan att kunna lösa problem som dyker upp på alla olika PC-builds och fuskare...fy fan för att behöva lägga så mycket tid, pengar och energi som en liten utvecklare på att hindra fanskap som bara vill förstöra för andra..

Ja jo, många spel ger jag flera chanser till då vissa kan va tråkiga ibörjan, kanske blir det bättre en bit in? Men i det här fallet när spelet inte ens funkar, är trasigt då är det en annan nivå på "skit spel"

Medlem

WC3: Reforged.

Jävlar vilken hype jag hade.

Mindes tillbaka på all WC2 på PS1 till WC3&FT(kampanjen!) +DOTA, TD, Wizard, Chicken Run osv. när man växte upp. Kan väl passa på att tacka svenska Stunlock med Battlerite för en utveckling av Wizard.

Hursomhelst.

Imo gav iofs Blizzard upp 2018. D3 AH t.ex, mjo det löste sig efter ett tag. OW började gå ner sig.. man började väl se ett mönster, men hur kan man förstöra en gammal titel?

Oops. Jävlar vad man hade fel.

För WC3: Reforged var bokstavligen ospelbart vid release. Frekventa crashes/prompts etc. trots senast uppgraderat hårdvara. All ny content/cinematics som utlovats fanns inte heller där.

Antar att jag är väl en av få i mängden som inte krävde en re-fund när det fortfarande var aktuellt. Men det är nog för sent nu, så till skillnad från många andra i forumet äger jag faktiskt fortfarande mitt misstag. 🙃

Fick i alla fall ett hyffsat ballt mount.. (rip HOTS cosmetics)

WC3: Reforged verkar idag hyffsat OK. Men tyvärr finns 0 intresse kvar. Köper hellre en CD-läsare till burken om jag blir sugen på WC3/D2. Har originalen kvar. 🙃

Medlem
Medlem

Rambo the Videogame...

Medlem

Var gång jag ser en tråd där man ska lista det sämsta, så tänker jag alltid:
Det kommer vara minst en person som nämner något som är kritikerrosat av alla, sålt 100+millioner exemplar och som alltid kommer upp i diskussioner som bäst genom alla tider. XD

Medlem

Lost Planet 2, don't get me wrong spelet är kul, men det blev övergivet och Capcom vägrar uppdatera spelet för dagens hårdvara och plattform. Så spelet är ospelbart out of the box, och nej jag ska inte behöva mecka med filerna bara för att få igång det.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det är en lång lista. Last Epoch och D4 senast.

Medlem

Det finns inte jättemånga köp jag ångrar, inte som jag minns iallafall. Men att köpa ett NDS lite 2022 var ingen höjdare direkt. Dyrt var det också. V-rally 4 till switch var inte heller det bästa köpet jag gjort. Såg ut som ett ps2 spel.

Skriv svar