Snabbkollen – Är du mest sugen på PS5 Pro eller Switch 2?

Medlem

Valde switch 2 pga ny gen och switch känns så gammal och klen medan ps5 fortfarande tickar på bra. Ogillar de här halvmesyrerna med pro-varianter (även om jag själv köpt dem historiskt), jag ser hellre en helt ny generation om ett par år eller så med full bakåtkompatibilitet. Spelen till den här generationen släpptes ju även till den gamla i ett par år (vissa spel fortfarande), så en ny generation är inte ett tomt bräde som det var förr. En pro-maskin dras ju ändå med problemet att spelen måste flyta på de vanliga också, så det blir lite som s/x-problematiken. Bättre då med kortare men helt nya generationer enligt mig, där man sedan kan sluta släppa spelen till den gamla generationen när det inte längre går att optimera det enkelt och smidigt.

Medlem

Switch 2, är även lite sugen på en uppgraderad PS5 men inte i närheten lika mycket som en Switch 2 då det är en ny konsol och vad det nu innebär.

Medlem

Blir garanterat en Switch 2! En Ps5Pro ser jag verkligen inga behov av då jag har en mycket sparsamt använd Ps5 hemma. Hela grejen med pro känns också som ett lat sätt för utvecklarna att aldrig riktigt behöva maxa optimeringen till grundkonsolen.

Medlem

Om Ps5 pro har skivläsare så är jag mest sugen på den annars Switch 2.

Medlem

Känner att en Ps5 pro inte kommer vara tillräckligt intressant för ett köp. Mer RT, jo det är Nice men köpa en ny konsol för 6K, nej tack.

Switch 2 kommer förhoppningsvis få tillräckligt stort prestanda lyft så att jag inte kan hålla mig borta från den.

Medlem

Om Switch 2 känns lika plastig och som något billigt skit från Kina som när jag testa den första så nej tack, hade fan drift med kontrollen efter 3 dagar efter köp så blev att återlämna skiten.

Medlem

Känns inte som om dom har utnyttjat all kraft i ps5 än då det knappt finns spel som jag är intresserad av

Gen
Medlem

Jag har inte haft Nintendo sen WiiU och 3DS så är sugen på en konsol. Är dock totalt ointresserad av det bärbara formatet. Det jag hoppas på är kraftfull hårdvara så man slipper titta på stora pixlar på TVn och 20-30fps.

PS5 hade jag valt om jag lirat mer på den än jag gör i dagsläget.

Medlem

PS5 Pro känns som mellanmjölk. Nintendos hårdvara är nästan alltid väldigt spännande.

Gnällkuk

Vet vi ens något om Switch 2? PS5 Pro är väl bekräftad mer eller mindre vad jag vet. Så, Switch 2 verkar ju mer intressant i dagsläget, det är ju dessutom en ny konsol till skillnad från PS5:an som bara får en uppgradering.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ps5Pro, som jag kan avnjuta på min 77" LG OLED C-Serie. Varför? Varför inte... Har redan Xbox Series-X och Switch Oled....och som alla vet. Den som har mest när en dör vinner!

Medlem

Var inte ett dugg intresserad av PS4 Pro, och detsamma gäller PS5 Pro. Kommer aldrig att köpa någon.

Inte speciellt intresserad av Switch 2 heller för tillfället, men det blir garanterat ett köp när ett nytt Zelda släpps, så om 5 år?

Medlem

Har en Nintendo Switch men som legat och dammat senaste tre åren.

Väntar på PS5 Pro och GTA 6

Medlem
Skrivet av Sarato:

PS5 Pro känns som mellanmjölk. Nintendos hårdvara är nästan alltid väldigt spännande.

På vilket sätt är Nintendos hårdvara spännande? Dom har ju alltid legat efter.

Switch 2 kanske kan spela vad PS4 kunde för 10 år sedan om vi har tur. En standard mobiltelefon klarar samma saker som Switch typ

Medlem

PS5 Pro utan tvekan. Switch 2 är helt ointressant.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Såååå ointressant bara

Japp konsoler är ointressanta för mig.

Medlem

Nintendo lockar inte längre med sina spel tyvärr

Medlem
Skrivet av erson:

Japp konsoler är ointressanta för mig.

Men inte helt!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Qus
Medlem

Switch 2 helt klart. Har redan en PS5 jag knappt använder och enda anledningen till att jag har kvar den är GTA 6.

Medlem
Skrivet av Qus:

Switch 2 helt klart. Har redan en PS5 jag knappt använder och enda anledningen till att jag har kvar den är GTA 6.

Samma här, det har tyvärr inte varit särskilt många bra spel till ps5 så långt. Ratchet and Clank var helt okej men annars har det varit tomt känner jag, vi kan spela det mesta på ps4 om än med något sämre teknisk kvalitet, det räcker inte riktigt.

Medlem

Hade planer på att införskaffa PS5 Pro, men jag är osäker på om det ens blir något Playstation den här generationen. Det började starkt för PS5, men pga bristvara så blev det i stället ett Series X, och på sistone har PS5 känts ganska "meh". Allt fler PS5-exklusiva spel börjar leta sig ut på PC, och om man tittar på kommade titlar så är det bara Death Stranding 2 som lockar just nu, och även det lär komma till PC. Switch 2 kommer däremot bli ett måste för mig, som den Nintendo-nörd man är

Medlem

Jag röstade Switch 2.

Om jag skulle magiskt få ett gratis så hade jag valt PS5, mem Switch 2 känns som ett större steg.

Har inte ens ett vanligt PS5 än.
Skulle nöja mig med ett sådant.

Brukar ligga typ en generation bakåt i tiden (köpte ps3 när 4 kom och ps4 när 5 kom). Har snart klarat av alla spel jag vill spela till PS4. Så då kanske man kan börja fynda ett PS5

Medlem

Ps5 pro, kommer sitta fint den 💗


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Är pepp på båda men är nog mer intresserad av Switch 2 då det är en helt ny generation och ska bli intressant att se inte bara hur den kommer prestera men om den kommer ha gimmick osv. Och vilka spel den får. PS5 har ju det spelutbud den har, så där blir det ju mest att de spelar dem bättre (men kommer nog kännas obligatoriskt med GTA VI)!

Medlem

Blev switch 2 här, känns spontant mer spännande vad de tänker hitta på för nästa gen Mario och Zelda. Ryktena går dock isär och Nintendo har varit relativt tysta i frågan så jag har inget emot att bli rejält överraskad nu.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Frågan är ju som sagt hur galet dyr en PS5 Pro skulle bli. Känns orimligt att lägga pengarna på en sån då det beryktas att CPU'n kommer typ vara densamma.

Switch 2 för mig helt klart.

Medlem

Switch 2 helt enkelt!
PS5 och Xbox är som dåliga versionen av en PC helt enkelt. medans Switchen känns som hur en konsol ska kännas, som ett extra till din PC för riktiga gamers ^^

Medlem

Har spelat max 200h på min Switch sedan release, och tusentals timmar på min PS5. Trots att jag är taggad på PS5 Pro så är det omöjligt att inte svara Switch 2 på den här frågan. PS5 Pro blir mer av samma, men något bättre. Switch 2 kommer rimligen att bli en mycket större uppgradering från sin föregångare, ska bli riktigt intressant att se om det mest blir en prestandaökning eller om den kommer med en ny finess av något slag!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Egentligen ingen av dem. Tycker nuvarande ps5 har mycket mer att ge. Och har inget intresse av Nintendos egna spel. Men om man nu måste välja någon får det väl bli Switch 2, för att spela indiespel i bärbart format. Men det kan man lika gärna göra på steam desk eller på surfplatta.

Medlem

Jag bryr mig inte om något av dom. Kör nästan bara enkla spel igentligen på min switch. Så det blir mer Slay the spire hur jag än gör.

123
Skriv svar