Star Wars Jedi-regissören Stig Asmussen har öppnat en ny studio

Robot
Star Wars Jedi-regissören Stig Asmussen har öppnat en ny studio

Giant Skull ska skapa singleplayer-spel av AAA-kaliber.

#Giant-skull, #Stig-asmussen


Medlem

"Giant Skull ska skapa singleplayer-spel av AAA-kaliber."

Woohoo!

Redaktör
Ponny

Alltså, jag kan inte låta bli att fundera på vad som hände med han och trilogiplanerna för Jedi? Någonstans på något sätt måste det ha skurit sig. Inte tillräcklig kreativ frihet? I dunno. Men: synd. Hade velat se honom ta trilogin i mål (även om detta också kan bli spännande).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Förstår att det är långt bort från att man kan spela något.. men hur kan en tidslinje tänkas se ut?

Från att man kommer på att man ska starta en spelstudio, tills man kommer i arbete, spel utannonseras och till slut spelas?

Inte bara i det här fallet utan i största allmänhet

Medlem

Får väl räkna med i alla fall fyra år innan en lansering.

Jag skulle gärna vilja veta mer om vad som hände under utvecklingen av Jedi Survivor. EA ska ju tydligen ha erbjudit mer utvecklingstid, något som Asmussen själv tackade nej till. Och se hur det gick.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Mer poänglösa ponchos till folket?

Medlem

Det är ju bara snack innan något är klart, i dessa tider när allting till höger och vänster går i konkurs eller slaktas


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Förstår att det är långt bort från att man kan spela något.. men hur kan en tidslinje tänkas se ut?

Från att man kommer på att man ska starta en spelstudio, tills man kommer i arbete, spel utannonseras och till slut spelas?

Inte bara i det här fallet utan i största allmänhet

Kopierar vi tidslinjen för Stormgate av Frost Giant Studios. Så grundades studion 2020 då de fick in 5 miljoner USD, ytterligare 5 miljoner USD 2021 och senytterligare 25 miljoner USD januari 2022. Juni 2022 presenterades spelet, och stängd beta december 2023 för att sen planeras släppas under 2024.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag skulle gärna vilja veta mer om vad som hände under utvecklingen av Jedi Survivor. EA ska ju tydligen ha erbjudit mer utvecklingstid, något som Asmussen själv tackade nej till. Och se hur det gick.

Intressant, trodde verkligen det skulle vara tvärtom! Googlade lite och verkar som de fick 6 veckor extra vilket Asmussen tackade ja till. Läser man lite mellan raderna tolkar jag det som att erbjudandet från EA var ungefär 6-8 veckor. Alltså, de där två veckorna skulle inte göra så mycket skillnad, tror de hade behövt några månader till, och även det kanske inte hade räckt fullt ut ändå. De kan ha låst in sig lite med vilken grund de byggde spelet på, det kanske inte går att få till det riktigt bra på t ex PC utan göra om halva spelet.

Länk: https://www.gamingbible.com/news/star-wars-jedi-survivor-refused-extra-development-time-818721-20230503

1
Skriv svar