Watch Dogs hackar sig in på vita duken

Robot
Watch Dogs hackar sig in på vita duken

Ubisofts Watch Dogs får en filmadaption.

#Ubisoft, #Watch-Dogs


Medlem

Såg ett par avsnitt av Person of Interest, och undrade om Watch Dogs var inspirerat av den serien.

Medlem

Gör sig nog bättre som serie/film än som spel. Mediokert försök med Ubisoft formula. Spelade igenom ettan med nöd o näppe innan jag höll på att dö av tristess, orkade aldrig starta 2an eller legion.

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Såg ett par avsnitt av Person of Interest, och undrade om Watch Dogs var inspirerat av den serien.

Faktiskt, nu när du säger det?

Skrivet av robbis:

Gör sig nog bättre som serie/film än som spel. Mediokert försök med Ubisoft formula. Spelade igenom ettan med nöd o näppe innan jag höll på att dö av tristess, orkade aldrig starta 2an eller legion.

2an är mycket bättre än 1an. Lekfullare och roligare karaktärer medan allt i 1an är trist grått och bara liksom oinspirerande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Räcker inte Herr Robot som är typ exakt samma sak?
Skulle inte se den filmen iaf. Är som mest en serie men redan gjort alldeles nyligen, så intresse nolla.

Medlem

Ettan lär göra sig väldigt bra som film om det blir en noir-deckare.

Tycker även att hela spelserien är rätt underskattat, open world med viss valfrihet i hur spelaren tar sig an uppdragen hör ju inte till standarden tyvärr.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Faktiskt, nu när du säger det?

2an är mycket bättre än 1an. Lekfullare och roligare karaktärer medan allt i 1an är trist grått och bara liksom oinspirerande.

Håller med! Tycker att Legion är rätt grymt också.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Håller med! Tycker att Legion är rätt grymt också.

Jag tycker idén i Legion är bra, men saknar även några stabila huvudkaraktärer. Gillade verkligen gänget i 2an som både kändes välspelade och sympatiska.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

2an är mycket bättre än 1an. Lekfullare och roligare karaktärer medan allt i 1an är trist grått och bara liksom oinspirerande.

Det var karaktärerna i ettan som störde mig mest, och när jag såg dem som var med i tvåan spydde jag lite i min mun. Alla ska vara så jävla mycket hela tiden. Vette fan vem som hittar på de mest osmakligaste karaktärerna, måste vara massa gamlingar som sitter och skriver och tror att det här gillar nog kidsen idag! Blir mest pinsamt!

Medlem

Tyckte faktiskt Watch Dogs 2 var ganska bra.

Medlem

Gillade ettan när det kom, inte lika impad av tvåan och trean blev inte ens av att testa.

Medlem

Tycker Watch Dogs 2 va bäst!

Skribent
Skrivet av robbis:

Det var karaktärerna i ettan som störde mig mest, och när jag såg dem som var med i tvåan spydde jag lite i min mun. Alla ska vara så jävla mycket hela tiden. Vette fan vem som hittar på de mest osmakligaste karaktärerna, måste vara massa gamlingar som sitter och skriver och tror att det här gillar nog kidsen idag! Blir mest pinsamt!

Trodde jag skulle hata dem också, men blev helt motsatta när jag började spela. Kändes inte alls så där "edgy" som jag trodde.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Många gillar inte 1an, förståeligt då det var ett dystert spel, men jag tycker den delen är den bästa, och är nog det som skulle passa bäst som film. Jag skulle kunna se framför mig en Aiden Pearce liknande person jaga hämnd i en snar futuristisk framtid där stora bolag har makten, dock vet jag inte hur man skulle kunna göra hackingen intressant om huvudkaraktären ska springa runt och trycka på sin smartphone hela tiden.

Skrivet av robbis:

Det var karaktärerna i ettan som störde mig mest, och när jag såg dem som var med i tvåan spydde jag lite i min mun. Alla ska vara så jävla mycket hela tiden. Vette fan vem som hittar på de mest osmakligaste karaktärerna, måste vara massa gamlingar som sitter och skriver och tror att det här gillar nog kidsen idag! Blir mest pinsamt!

Tror Watch Dogs som serie skulle varit bättre om dom inte hade det här hipster modet.

Tycker ändå Legions är bra, men spelet saknar några inplanterade huvudkaraktärer, spelet känns för mycket automatiskt.

Medlem

Är det för sent att testa Watch Dogs 1 nu? Jag gillade the saboteur och sleeping dogs mer än gta.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av FejkFejksson:

Är det för sent att testa Watch Dogs 1 nu? Jag gillade the saboteur och sleeping dogs mer än gta.

Saboteur var grymt!!

Gillar även som du Sleeping Dogs mer än GTA.

Skulle säga testa både 1an och 2an av WD.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker idén i Legion är bra, men saknar även några stabila huvudkaraktärer. Gillade verkligen gänget i 2an som både kändes välspelade och sympatiska.

hehe, det är lite roligt hur pass olika man kan tycka.
Jag gillade ettan som var mer genuin med Aiden´s syster och hennes son.
Tvåan hade bara en massa jobbiga "yolo 1337 h4XX0r-kids", men tvåan får plus för staden San Francisco.

Medlem
Skrivet av deezel:

Gillade ettan när det kom, inte lika impad av tvåan och trean blev inte ens av att testa.

Jag är inte kräsen, så jag gillar alla tre

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Är det för sent att testa Watch Dogs 1 nu? Jag gillade the saboteur och sleeping dogs mer än gta.

Aldrig för sent. Jag har sett unga streamers som körde snart 30 år gamla Resident Evil och de hade både skitkul och var skiträdda

Medlem
Skrivet av robbis:

Det var karaktärerna i ettan som störde mig mest, och när jag såg dem som var med i tvåan spydde jag lite i min mun. Alla ska vara så jävla mycket hela tiden. Vette fan vem som hittar på de mest osmakligaste karaktärerna, måste vara massa gamlingar som sitter och skriver och tror att det här gillar nog kidsen idag! Blir mest pinsamt!

Lucien Soulban var lead writer och 49 år gammal när Watch Dogs 2 släpptes. Vad nu ålder har med skriveriets kvalite att göra när vi framför allt senaste åren sett att även yngre writers är precis lika kapabla att skriva kassa storys och karaktärer till både film och spel.

Medlem

Tycker första var bäst handlingsmässigt, också roligt att hoppa över broarna. Det saknades i 2:an, gillade den med iofs, fast den var mer strömlinjeformad och enklare, men det blev lite konstigt med sympatiska snälla karaktärer och våld. Legion var bättre än vad jag hade fått intryck av utifrån, och iom att en del karaktärer återvände blev det lite nostalgi också, fast hade hellre sett nutid än framtid. Plus dock för snygga reflektioner med raytracing.

Medlem

Som film kanske det är bra. Funderar på att lira om det. Spelade det när det kom ut på pc och det var så buggigt till nästan ospelbart ibland. Men tvåan var magi och spelat igenom det två gånger

Medlem

Hoppas det blir på 1an, De andra 2 spelen är ju riktigt larviga som gta 5 eller nya saints row.

Medlem

Verkligen inte något som bör göras till film. Huvudkaraktären från ettan och storyn var så dålig. En kriminell dryg skitstövel som jävlas med mäktiga krafter och får sin familj mördad.
Kanske tvåan skulle kunna bli något, kanske bättre som tv serie.

Medlem

Lär vara lika cool och omtyckt som Assassins Creed-filmen, dvs ingetdera.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Lär vara lika cool och omtyckt som Assassins Creed-filmen.

Max Payne. Wahlberg var den första skådisen jag tänkte på när jag hörde att de skulle göra filmen. Samma med Uncharted. Så fort Sully dök upp i spelen så tänkte jag "han ser precis ut som Mark Wahlberg". Hoppas han gör Kratos rättvisa också.

Medlem

2an kunde jag inte spela. Var för pinsamt.
Gillade 1an bättre.
Legion var okej men sämre kvalitet.

Testpilot

Ur ett berättar-perspektiv är ettan en solklar vinnare i min bok. Däremot när det kommer till den mekaniska och tekniska aspekten av spelet (gameplay), då måste jag nog placera Legion längst fram i kön.

För den som inte spelat Watch Dogs-spelen och samtidigt är nyfiken; bara att köra på!
Spelen släpps för under hundralappen regelbundet, skulle inte bli förvånad om samtliga får 60-85% rabatt nu under Steams vårrea som går av stapeln den 14.e mars.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Testpilot
Skrivet av goralux:

[...]
En kriminell dryg skitstövel som jävlas med mäktiga krafter och får sin familj mördad.
[...]

Såå.. Den bästa typen av karaktär för en actionrulle?

Vem vill ha en rättfärdig slipsnisse som sippar på en dubbel mocha-latte framför sin WFH-station? Enligt mig är den mest intressanta karaktären den som inte skyr några medel för att uppnå sina mål, som är villig att spela i gråzonen eller till och med kliva över den röda linjen för att uppnå resultat!

"Den godartade hjälten med ett lyckligt slut" är ett koncept som personligen får det att vända sig i magen varje gång


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Såå.. Den bästa typen av karaktär för en actionrulle?

Vem vill ha en rättfärdig slipsnisse som sippar på en dubbel mocha-latte framför sin WFH-station? Enligt mig är den mest intressanta karaktären den som inte skyr några medel för att uppnå sina mål, som är villig att spela i gråzonen eller till och med kliva över den röda linjen för att uppnå resultat!

"Den godartade hjälten med ett lyckligt slut" är ett koncept som personligen får det att vända sig i magen varje gång

Nja upplevde han som en gnällig emo kärring. Allt det hemska som hände var på grund av hans egna handlingar.
Men fint om andra gillade det så är det väl bra.

1
Skriv svar