Förhandsskapa din hjälte i Dragons Dogma 2 redan nu

Robot
Förhandsskapa din hjälte i Dragons Dogma 2 redan nu
Medlem

Sånt här uppskattas!

Medlem

Coolt! Fler borde anamma detta koncept, man kan ju förfan spendera 30-40 minuter i en character creator om den har mycke att välja mellan 😅

Medlem

Väntar med det här till PS5 Pro släpps. vill spela det i 60 FPS

Medlem

är det här spelet som Souls spelen typ?

Medlem

Gillar grejen men jag är den som kör random tills jag hittar någon riktigt ful gubbe sen döper jag den till något omoget och kör. Orkar inte pilla. Hade inte brytt mig om utvecklarna skapade hela karaktären så man bara kan köra... Det är ju ändå ett singelplayer spel.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

är det här spelet som Souls spelen typ?

Nej.

Medlem

De kunde väl ändå släppt det så man kan ändra upplösning, köra window mode i 1280x720 är ju inget roligt, man kan ju knappt se vad man gör när det bara tar upp 1/4 av skärmen..

Tydligen så måste man trycka på "Graphics", räcker inte att hovra över det och sen föra musen till sidan. Luktar 100% dålig port här, blir nog att avvakta köp.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

är det här spelet som Souls spelen typ?

Dragons Dogma är ganska unikt, finns inte mycket att jämföra med.

Medlem

Jag skapade min katt i denna CC Självklart ska han vara en thief!

Måste spela ut 1:an först


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Cyberz:

är det här spelet som Souls spelen typ?

Tänk dig en korsning av Dark Souls och Monster Hunter så är du hyfsat nära.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

3h i bara karaktärsskaparen redan lmao

Medlem
Skrivet av John7612:

Väntar med det här till PS5 Pro släpps. vill spela det i 60 FPS

Jag är lite inne på samma tanke. Detta spel kanske är bäst att vänta med om man vill spela på konsoll. Dock är det ju inte säkert det når 60fps även på en något förbättrad konsol.

Medlem

ska spela som mig själv fast en oerhört bättre variant av mig själv

Självklart så ska min emo goth gf följa med

Sword and shield såklart, bara mesar använder magi

Medlem

Hoppas spelet blir bra, förbokat o klart på steam. Det här är väl ett av få spel jag verkligen vill ska vara långt.

Medlem
Skrivet av Jinxad:

De kunde väl ändå släppt det så man kan ändra upplösning, köra window mode i 1280x720 är ju inget roligt, man kan ju knappt se vad man gör när det bara tar upp 1/4 av skärmen..

Tydligen så måste man trycka på "Graphics", räcker inte att hovra över det och sen föra musen till sidan. Luktar 100% dålig port här, blir nog att avvakta köp.

Va..?

Medlem
Skrivet av John7612:

Väntar med det här till PS5 Pro släpps. vill spela det i 60 FPS

Måste du skapa karaktären i 60fps eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Cyberz:

är det här spelet som Souls spelen typ?

Skrivet av Freakon:

Tänk dig en korsning av Dark Souls och Monster Hunter så är du hyfsat nära.

Fast ta bort svårhetsgraden och inlärningskurvan från de spelen och släng även in lite Skyrim/Oblivion i mixen.

Tror det själv sa att ettan skulle vara ett japanskt försök på ett västerländskt rollspel. Det kom ju i samma veva där som Oblivion och det är nog en orsak varför det gick under radarn.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gjorde en edgy kpop-medlems version av mig själv
Gillar hur man kan leka lite med lager på tatueringar men får se om jag ändrar dom sen

Har två designs på pawns just nu. Vet inte riktigt vilken jag ska ta av dom än.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Måste spela ut 1:an först

Gjorde det för ett litet tag sen. Bra spel. Det är ett 6/10 spel som på nått sätt känns som ett 8/10. Jag gillade det rätt mycket trots dess brister

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det kom ju i samma veva där som Oblivion och det är nog en orsak varför det gick under radarn.

Ja om 6 år senare räknas som samma veva så 😉

Edit: Däremot släpptes det ett halvår efter Skyrim, så gissar att det va det du tänkte på 🙂

Skribent
Skrivet av Kalliban:

Ja om 6 år senare räknas som samma veva så 😉

Edit: Däremot släpptes det ett halvår efter Skyrim, så gissar att det va det du tänkte på 🙂

haha ja Skyrim förstås! Var ju drakfokuserat i det också


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

92 minuter senare...

"Nakenchock":

Fyfasiken vilken tillfredställande karataktärskapare. Saknar hår för äldre män då det, som alltid i asiatiska spel, finns en tro att alla vill se ut som en alternativ emo i frisyren. Men riktigt bra.

Medlem

Jag håller på att spela igenom det första spelet igen, sist jag gjorde det var typ 5 år sedan, och då sprang jag igenom det bara. Nu har jag som mål att göra alla sidouppdrag och sånt, så jag följer en guide.

Satan vad komplicerat och krångligt vissa saker är! Jag hoppas att tvåan inte är lika knepig. Man kan verkligen missa massor av uppdrag om man inte är precis på rätt plats vid rätt tidpunkt, som att vara på ett gathörn en tisdag innan bagaren vaknar, men efter att brevbäraren har dykt upp.

Testpilot
Skrivet av Hipshot:

Måste du skapa karaktären i 60fps eller?

Kan jag inte skapa en karaktär i minst 120 FPS, då är det bara att avbryta förbokningen på plats! #PCMR


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Piigge:

Satan vad komplicerat och krångligt vissa saker är! Jag hoppas att tvåan inte är lika knepig. Man kan verkligen missa massor av uppdrag om man inte är precis på rätt plats vid rätt tidpunkt, som att vara på ett gathörn en tisdag innan bagaren vaknar, men efter att brevbäraren har dykt upp.

Så springer man i världen och så får man "Mission Failed" helt plötsligt för nått man inte ens vet om va fan det kan va, har hänt. Good times xD

Hoppas på bättre omspelningsvärde och mer variation i 2an

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Måste du skapa karaktären i 60fps eller?

Skrivet av Yatagarasu:

Kan jag inte skapa en karaktär i minst 120 FPS, då är det bara att avbryta förbokningen på plats! #PCMR

Tror nog att hen tänker att det finns risk för att spelet inte är speciellt optimerat för PC med tanke på vad hen upplevde i karaktärskaparen.
Men vem förhandsbokar spel? Har man inte lärt sig något av historien? Du skulle ju aldrig förhandsboka något annat som du bara har ett hum om hur den ser ut eller fungerar?

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Tror nog att hen tänker att det finns risk för att spelet inte är speciellt optimerat för PC med tanke på vad hen upplevde i karaktärskaparen.
Men vem förhandsbokar spel? Har man inte lärt sig något av historien? Du skulle ju aldrig förhandsboka något annat som du bara har ett hum om hur den ser ut eller fungerar?

Jag har förhandsbokat! Och jag gör det ofta dessutom, ångrar mig i princip aldrig.

Skulle det vara så att reviews etc gör mig skeptisk så testar jag själv 2h och refundar om det är så.

12
Skriv svar