Brothers-remaken nere på 454p-upplösning på Xbox Series S

Robot
Brothers-remaken nere på 454p-upplösning på Xbox Series S

30 bilder per sekund är att föredra, menar Digital Foundry.

#brothers


Medlem

2001 ringde och vill ha tillbaka sin upplösning.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

2001 ringde och vill ha tillbaka sin upplösning.

År 2001 hade jag 1600x1200. Det här är fan 1991. 45-50 FPS i 1080p är inte så mycket att hurra över det heller. Den här generationen har gjort sitt. Dags för en mid-gen uppgradering eller en helt ny generation.

ZF
Medlem

Ingen kommer någonsin att behöva mer än 460p.

Medlem

Det kan bli en jobbig andra halva av generationen för Series S.

Medlem
Medlem

Ser rätt fint ut. Orka räkna pixlar


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

År 2001 hade jag 1600x1200. Det här är fan 1991. 45-50 FPS i 1080p är inte så mycket att hurra över det heller. Den här generationen har gjort sitt. Dags för en mid-gen uppgradering eller en helt ny generation.

Sant, jag tänkte på GameCube som var min konsol of choice då. På PC var det ju helt andra prylar redan då. Jag håller med, många utvecklare verkar ju inte kunna hålla sig inom ramarna för konsolernas prestanda längre så nåt behöver göras.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Vafan? Jag gillar min Series S men det här är ju löjligt.

Medlem

Kan någon förklara varför Series S är så jävla skräp? Varenda gång man ser artiklar om de här så är det pga den konsolen som grafik dras ner eller prestanda påverkas.

Är hårdvaran skit eller är den bara svårare att utveckla till?

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Kan någon förklara varför Series S är så jävla skräp? Varenda gång man ser artiklar om de här så är det pga den konsolen som grafik dras ner eller prestanda påverkas.

Är hårdvaran skit eller är den bara svårare att utveckla till?

Den är inte skräp men ibland undrar man om vissa utvecklare är det. Är ju sällan dom snyggaste spelen som har problem på maskinen.. Men visst, ska man vara seriös så är det nog den maskinen mindre studios lägger minst krut på och då blir det halvdant resultat.

Medlem
Skrivet av Skunke:

Den är inte skräp men ibland undrar man om vissa utvecklare är det. Är ju sällan dom snyggaste spelen som har problem på maskinen.. Men visst, ska man vara seriös så är det nog den maskinen mindre studios lägger minst krut på och då blir det halvdant resultat.

Den är väl 1/3 så stark som X. Tycker det är rätt tydligt att den aldrig borde producerats.

Medlem

I detta fall är det ju utvecklarna som totalt misslyckats med optimeringen.

Skrivet av Arzei:

Sant, jag tänkte på GameCube som var min konsol of choice då. På PC var det ju helt andra prylar redan då. Jag håller med, många utvecklare verkar ju inte kunna hålla sig inom ramarna för konsolernas prestanda längre så nåt behöver göras.

Nu var dock 1600 x 1200 lååångt ifrån standard år 2001.
Nu 23 år senare är 1920 x 1080 den vanligaste upplösningen bland PC-spelarna

Medlem

Undra om utvecklarna ens är intresserade av att optimera till Series S. Eller de bara tycker konsolen är ett hinder for dom. Så dom bara bara sänker upplösningen och låter det vara så.

Medlem
Skrivet av Skunke:

Den är inte skräp men ibland undrar man om vissa utvecklare är det. Är ju sällan dom snyggaste spelen som har problem på maskinen.. Men visst, ska man vara seriös så är det nog den maskinen mindre studios lägger minst krut på och då blir det halvdant resultat.

Men alltså jättefint att lilla ms släpper en överkomligt prissatt konsol. Men bra utvecklare borde få halo infinites utlovade split screen att funka.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Värre än FFXVI ju 😁 yikes

Medlem
Redaktör
Skrivet av Barkbiten:

Kan någon förklara varför Series S är så jävla skräp? Varenda gång man ser artiklar om de här så är det pga den konsolen som grafik dras ner eller prestanda påverkas.

Är hårdvaran skit eller är den bara svårare att utveckla till?

Jag kan inte koda, men det måste handla om koden eller motorn här. Series S driver Forza Horizon 5 och senaste Forza Motorsport i 60 fps med ok utseende. Dessutom driver den MS Flight Sim (inte i 60 fps, men ändå). Brothers kan omöjligen kräva mer av hårdvaran.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag kan inte koda, men det måste handla om koden eller motorn här. Series S driver Forza Horizon 5 och senaste Forza Motorsport i 60 fps med ok utseende. Dessutom driver den MS Flight Sim (inte i 60 fps, men ändå). Brothers kan omöjligen kräva mer av hårdvaran.

Den kan även köra Cyberpunk 2077 i 60fps med en dynamisk upplösning på omkring 900p. Så ja, det känns som detta spel kunde ha optimerats bättre.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Den kan även köra Cyberpunk 2077 i 60fps med en dynamisk upplösning på omkring 900p. Så ja, det känns som detta spel kunde ha optimerats bättre.

2077 körs med enbart rasterisering i det läget. Detta lir använder sig av UE5-tekniker så som nanite (slippa LOD:ar) och lumen (i princip raytracing, men mjukvarubaserat). Så på sätt och vis är det begripligt att detta blir väldigt tungt att driva.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag kan inte koda, men det måste handla om koden eller motorn här. Series S driver Forza Horizon 5 och senaste Forza Motorsport i 60 fps med ok utseende. Dessutom driver den MS Flight Sim (inte i 60 fps, men ändå). Brothers kan omöjligen kräva mer av hårdvaran.

Men hade inte Larian stora problem med just den konsolen också? Spelet blev ju försenat till Xbox pga det. Någon gång så känns det ju som att det är konsolens fel och inte utvecklares fel när det varit så många som helt enkel skippat MS pga av Series S.

Playstation 3 har jag för mig var notorisk för samma problem.

Medlem

"Vid enstaka gånger". Alltså det kommer knappt att märkas när man spelar. Det är, tycker jag, helt okej för den maskinen. Series S är hyfsat bra ändå. För priset.

Medlem

Spelet ser fult ut och verkar trasigt. Gör om och gör rätt. Varför pratar dom typ Sims språk förresten? Kunde ingen engelska?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Men hade inte Larian stora problem med just den konsolen också? Spelet blev ju försenat till Xbox pga det. Någon gång så känns det ju som att det är konsolens fel och inte utvecklares fel när det varit så många som helt enkel skippat MS pga av Series S.

Playstation 3 har jag för mig var notorisk för samma problem.

Det var dåligt optimering där också.

Finns väl någon artikel där de lyckats hitta sätt att optimera spelet på alla plattformar tack vare series S.

Fö. gällande artikeln så köper jag inte att konsolen inte klarar mer. Detta är uppenbart lata utvecklare, som vanligt. Spelet ser ju inte ens så bra ut och håller 1080 på PS5/XsX. Vilket skämt.

Redaktör
Skrivet av Barkbiten:

Men hade inte Larian stora problem med just den konsolen också? Spelet blev ju försenat till Xbox pga det. Någon gång så känns det ju som att det är konsolens fel och inte utvecklares fel när det varit så många som helt enkel skippat MS pga av Series S.

Playstation 3 har jag för mig var notorisk för samma problem.

Det var väl split screen-co-op som stökade för BG3 på Series S, vilket till slut skippades.


signatur
It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Margy:

Det kan bli en jobbig andra halva av generationen för Series S.

Känns som ett motsvarande läge som för lanseringsmodellen av Xbox One, som helt dekade ihop mot slutet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tror du har blandad ihop upplösningarna, ska nog vara tvärtom på performance/quality mode

Medlem

Jag kör 240P eller 480i på min tjock tv från 1996 😅

ZF
Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Kan någon förklara varför Series S är så jävla skräp? Varenda gång man ser artiklar om de här så är det pga den konsolen som grafik dras ner eller prestanda påverkas.

Är hårdvaran skit eller är den bara svårare att utveckla till?

Nja, typ.

Enligt de som brukar lägga mest jobb på att analysera hur väl de olika maskinerna presterar relativt varandra, så är koncensus att inte det vanligaste problemet främst är att den har en tredjedel av grafikprestandan, utan istället att de snålade bara en aning för mycket med minnet.

Antar det säger en del om varför SteamDeck klarar sig såpass väl som jämförelse.

12
Skriv svar