Square Enix om moogle-kritiken i Final Fantasy VII Rebirth: "Vi älskar dem alla!"

Robot
Square Enix om moogle-kritiken i Final Fantasy VII Rebirth: "Vi älskar dem alla!"
Medlem

Som inbiten XIV-spelare... Rebirth-mooglen has seen some shit, kupo.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent

Ser ju mer ut som nallebjörnar nu än små vita djävlar, men har egentligen ingen åsikt. Kan dock tycka de kan kännas malplacerade i alla FF i modernare miljöer, tycker de passar bättre i fantasymiljöerna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har bara sett första gruppen än. Men blev inte störd all för det var ett tag sedan jag kom i kontakt med dom små liven. Kan bara tänka på FFVI nu men självklart så har jag gett dom i andra spel. Blev inte störd alls av dom i spelet. Däremot så är jag lite störd på grafiken i PS5 versionen av spelet. Men det ska ju komma en uppdatering snart så man får ta det lite lugnt(en anledning till att skaffa PS5 pro kanske).

Medlem

Moogles var nått man kunde skippat. Men jag gissar att det är japansk gulligull som dom vill ha med i sina spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ja dom är verkligen skitfula. De brukar ju iaf vara gulliga. En väldigt lyckad moogle är faktiskt den moogle som är med i Monster Hunter World cross-overn.

Så här ska de ju typ se ut anser jag:

Medlem
Skrivet av Molotov:

Moogles var nått man kunde skippat. Men jag gissar att det är japansk gulligull som dom vill ha med i sina spel

Varför ska de skippa en klassisk FF-varelse som varit med i alla spel? Utan Chocobos, Moogles och Cid är det ju knappt inget Final fantasy.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Varför ska de skippa en klassisk FF-varelse som varit med i alla spel? Utan Chocobos, Moogles och Cid är det ju knappt inget Final fantasy.

Tycker det är barnsligt/löjligt.
FF serien har vissa märkliga saker, typiskt japanskt.
"Får gå" tack vare spelen är bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hade jag mött en sån på stan, är det bara fram med pepparsprayen. Creep!

Tor
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tycker det är barnsligt/löjligt.
FF serien har vissa märkliga saker, typiskt japanskt.
"Får gå" tack vare spelen är bra

Det tillhör tonen lite, vi har trots allt en fjärrstyrd skottsk katt med megafon som rider på en gigantisk mooglenalle som en av karaktärerna också.

Testpilot

Jag gillar alla Moogles. De bidrar med charm till spelet

Men min favorit design är nog från FFXVI:

Medlem

Föredrar de som är i FF XIV men får samtidigt vibbar av:

Skribent
Skrivet av Nimin:

Varför ska de skippa en klassisk FF-varelse som varit med i alla spel? Utan Chocobos, Moogles och Cid är det ju knappt inget Final fantasy.

Moogles har faktiskt inte varit med i alla FF-spel. De fanns inte med i FFIV och aldrig i fysisk form i FFVIII. Tror de bara fanns med som spelkort där.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem

Jag älskar moogels. Jag har till och med en moogle från ff9 på min arm. Den designen är awesome. Denna vill vara för verklig om man kan säga så. Den är lite för uncanny valley med människor tänder?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Moogles har faktiskt inte varit med i alla FF-spel. De fanns inte med i FFIV och aldrig i fysisk form i FFVIII. Tror de bara fanns med som spelkort där.

Men att det finns några få undantag ändrar ju inte det faktum att Moogles är en av Final fantasys staples.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tycker det är barnsligt/löjligt.
FF serien har vissa märkliga saker, typiskt japanskt.
"Får gå" tack vare spelen är bra

Det är ju lite den galna mixen som är själva grejen med FF. Men Chadley Och Yuffie är lite irriterande kan jag hålla med om 😆

Skribent
Skrivet av Nimin:

Men att det finns några få undantag ändrar ju inte det faktum att Moogles är en av Final fantasys staples.

Nope sanning, men ville bara pointera ut att moogles till skillnad från Cid och fåglarna inte funnits i allt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag gillar moogles, kupo. Och det här är INTE moogles.

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

Jag gillar moogles, kupo. Och det här är INTE moogles.

Det är "we have Moogles at home".

Inaktiv

På de bilder jag sett så gillar jag den nya designen. De var söta ❤️ men om jag ska ha en åsikt…
Kroppen!
Det känns som att kroppen och huvudet inte hör ihop när jag kollar på bilder. Ser ut som att hen har rasat i vikt eller något. Lite större kropp skulle jag nog föredra, då blir den riktigt gosig ❤️

Medlem

Jag älskar moogles från ff xiv men omg dessa är inte moogles, inte ens nära. vad händer ?

1
Skriv svar