Dragon's Dogma 2 rullar i "omkring eller högre än 30 fps" på konsol

Robot
Dragon's Dogma 2 rullar i "omkring eller högre än 30 fps" på konsol

Med olåst framerate, så exakt fps-siffra går inte att säga.

#capcom, #dragons-dogma-2


Medlem

Tekniska problem eller inte, det spelar ingen avgörande roll. Dragon's Dogma 2 är GOTY 2024 oavsett plattform.

Gud vad jag längtar. Kommer bli så mysigt och man får må bra.


signatur

Memento Mori

Medlem

Men, seriöst @_@ Först får vi inte 60fps och nu Inte ens ett läge med 30fps cap. Vadfalls! Patch in perf mode, bitte schön!

Medlem

Satan, inte 60fps inge köp. Klarar bara inte av å lira i 30fps.

Medlem

aa nääe 30 kommer aldrig gå


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Njaeh. Väntar till nästa konsol.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jag har gett upp hoppet om mitt PS5. Allt som släpps nu är antingen 30 FPS eller en suddig FSR 2-sörja.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Farornas Konung

För mycket fps för mig....

Medlem

är ju för fan ett skämt. om det nu måste vara 30fps ge oss i alla fall ett läge med låst 30fps, uncapped är just sämst.

min hype gick från 100 till 5 nu

Medlem

då blir de garanterat och köra på pc istället

Medlem

Var rätt sugen på att köpa vid release men har inte direkt bråttom längre.

Får se hur illa det faktiskt flyter före eventuellt införskaffande. FPS är inte allt men detta känns jäkligt onödigt år 2024.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag har gett upp hoppet om mitt PS5. Allt som släpps nu är antingen 30 FPS eller en suddig FSR 2-sörja.

Att man inte prioriterar 60fps och upplösning är dumt. Alla vill bara att spel ska see snyggt ut inte flyta bra utan FSR 2 sörja. Jäkligt trist utveckling.

Efter jag köpte PS5 och fick 60FPS på allt klarar jag verkligen inte av 30fps längre. Spelar heller med sämre grafik och högre framerate.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Enligt IGN så hamnade man mellan 24-31 FPS i genomsnitt på PS5, inga imponerande siffror direkt.

Medlem

Aj aj aj, ingen skön bildfrekvens! Blir pc för min del, men hoppas för alla konsolgamers att detta kan patchas.

Medlem

Som vanligt så är det nog bäst att vänta minst ett halvår efter att spelet släppts för en bättre upplevelse. Förmodligen billigare också.

Medlem

Sjukt sugen på att gå PC. Trodde aldrig jag skulle bry mig så mycket (bli elitist 😉) när det kommer till fps, upplösning etc. Men fasen, jag antar att förr levde jag i "ignorance is blizz" land. Nu för tiden när man vet skillnaderna och hela tiden får se jämförelser och nedbrytning av spel överallt, har man gått och blivit medveten. Aj aj aj.

Att vi fick så mycket 60fps där ett tag gjorde det verkligen indunkat i mitt sinne hur mycket jag uppskattar det. Hmm. 😞

"You can't handle the FPS!"
/Jack Nicholson.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Och så säger Muppar att det inte behövs en PS5 PRO.

Medlem

Köpt ny dator nu så blir 100fps+

Medlem

Vilket skämt, man får ju hoppas på en bra PC-version men det brukar ju sällan hända med japanska spel.

Medlem

Glöm inte att 30 fps eller lägre var standard på PS4, men alla älskade ändå tex The Witcher 3 (och det första Dragon's Dogma på PS3 & X360 för den delen).

Vi är halvvägs in i denna konsolgeneration, och precis som förr betyder det att de blivit för svaga i förhållande till vad spelutvecklarna numera vill göra visuellt.

Synd att Capcom inte kunde stå emot frestelsen att göra Dragon's Dogma 2 så grafiskt snyggt och tungdrivet att det hackar fram i knappa 30 fps, men samtidigt tycker jag det är trist att så många gamers kommer missa ett underbart äventyr genom att stå över.

IGN är eld och lågor över Dragon's Dogma 2.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Gaara:

Köpt ny dator nu så blir 100fps+

Brukar inte en så hög fps vara svår att nå med konsolportar? Är inte PC-versionerna nästan jämt låsta till max 60fps, särskilt japanska spel?

Men i alla fall, vad har du köpt för dator då, typ vad är det för GPU?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Brukar inte en så hög fps vara svår att nå med konsolportar? Är inte PC-versionerna nästan jämt låsta till max 60fps, särskilt japanska spel?

Men i alla fall, vad har du köpt för dator då, typ vad är det för GPU?

Helldivers 2 är väl en playstation port o den går ju bra mycket högre än 30-60fps.

Blev en 7800 X3D med rtx 4080 super för 1440p gaming.

Medlem

Jag är glad över att jag inte är så petig måste ha 60fps på alla spel, Så länge det är stabilt 30fps är jag nöjd. Visst väljer jag 60 fps om grafiken är liten skillnad jämfört med 30fps läget (konsoll)


signatur

PEACE✌️

Medlem

Märkligt de inte erbjuder 60 fps läge för de som vill.
Det är ju nästan standard på ps5 spel nu för tiden att det finns iaf 30 eller 60 fps att välja på.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Underbart att de inte låser fpsen till 30 på konsol! Med VRR så är det klart bättre att de låter oss få de där extra bildrutorna 🥳

Medlem

30 fps är ospelbart i ett sånt här spel för egen del. Det är som att springa i lera.

Skrivet av AblacK:

30 fps är ospelbart i ett sånt här spel för egen del. Det är som att springa i lera.

De borde kanske borde börja kalla det för Tough Viking Mode för att sälja in det.

Medlem

Tråkigt att spelet inte kommer att erbjuda ett performance mode på släppdagen. Ett spel som endast kan spelas i 30 FPS på nuvarande generationens konsoler köper jag bara inte. Det är en dealbreaker.

Sen förstår jag verkligen inte varför det enda läget som verkar erbjudas för dem som kommer att köpa spelet på konsol är en upplåst framerate som kommer att variera mellan gissningsvis 25-35 FPS? Utvecklarna själva måste väl ändå förstå hur otroligt dåligt det kommer att kännas för spelarna? Spelet borde i alla fall ha ett låst 30 FPS läge.

Medlem

Då blev det Pc eller Rise of the Ronin!

12
Skriv svar