Kolla in 90-talsliknande Old School Rally

Robot
Kolla in 90-talsliknande Old School Rally

Ett enmansprojekt med varma känslor för Playstation-eran.

#old-school-rally


Medlem

nånting känns konstigt med att se nyare spel med PSX-grafik fast där texturerna inte förvrids och förvrängs i realtid ju närmare eller längre ifrån kameran är, eller att allting i bakgrunden fade'as in snarare än poppar in.

ser nice ut hur som helst. redig colin mcrae rally-nostalgi.

It's not a lake, it's an ocean

Nostalgikick!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ser mer ut som sega rally på Dreamcast, men ser rätt ok ut!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Min far var helt besatt av Colin McRae Rally 2.0 när det begav sig, han skulle nog gilla det här.

Medlem

Förstår inte varför man vill ha såna här spel, då är det väl bara att spela dom gamla?

Medlem

Ser grymt ut, skönt att folk vet att skipa normalmaps, ambient occlusion och annat skit.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Förstår inte varför man vill ha såna här spel, då är det väl bara att spela dom gamla?

förutom alla QOL grejer som brukar finnas i moderna retro-spel, så är de ju ofta utformade att se ut så som vi minns att de gamla spelen såg ut när det begav sig, snarare än hur de faktiskt såg ut.

Medlem
Skrivet av quadratis:

förutom alla QOL grejer som brukar finnas i moderna retro-spel, så är de ju ofta utformade att se ut så som vi minns att de gamla spelen såg ut när det begav sig, snarare än hur de faktiskt såg ut.

https://youtu.be/l7vxK57_248?si=5zdQ6mnjAeeot6Oo&t=1069

Ser snyggare ut än jag kommer ihåg det. Sjukt skillade de som gjorde det spelet.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av quadratis:

förutom alla QOL grejer som brukar finnas i moderna retro-spel, så är de ju ofta utformade att se ut så som vi minns att de gamla spelen såg ut när det begav sig, snarare än hur de faktiskt såg ut.

https://youtu.be/l7vxK57_248?si=5zdQ6mnjAeeot6Oo&t=1069

Du får ju jämföra med PC givetvis.

Medlem
Medlem

Nä, vad mysigt!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

ELF
Medlem

Jag älskar att det kommer många spel med retrografik men som ändå rendereras i högre upplösning. Att många av dess spel även har snygga effekter eller bra ljusmotor är också riktigt trevligt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tankarna hoppade direkt till Colin Mcrae, bra rally spel på sin tid.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar