Larian ryter till mot otrevliga individer i Baldur's Gate 3-communityn

Robot
Larian ryter till mot otrevliga individer i Baldur's Gate 3-communityn

Men kan samtidigt fira att spelet har över tio miljoner spelare.

#Baldurs-gate-3, #Larian


Medlem

Gamers är fan patetiska i dessa fall.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Gamers är fan patetiska i dessa fall.

Väldigt. Samtidigt kan dom ju knappast vara helt friska.

Medlem

Tyvärr bara nått som sker när man dealar med stora grupper människor. Ifall man har ett community med flera hundra tusen+ folk så kommer vissa vara galningar, är bara statistiskt extremt troligt vid det laget, händer i alla communities.

Man kan nog ha världens mest mysiga/trevliga hobby/intresse, men om man har en miljon deltagare så kommer några vara galningar eller värre bara som ett resultat av skalan.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Tyvärr bara nått som sker när man dealar med stora grupper människor. Ifall man har ett community med flera hundra tusen+ folk så kommer vissa vara galningar, är bara statistiskt extremt troligt vid det laget, händer i alla communities.

Man kan nog ha världens mest mysiga/trevliga hobby/intresse, men om man har en miljon deltagare så kommer några vara galningar eller värre bara som ett resultat av skalan.

Mm, det går inte att komma undan. Mer vettigt att ignorera dem.
Vi ser det överallt och i högre frekvens när vi tillåts vara anonyma, en anonymitet som är på gott och ont.

Jag tycker inte den största faran ligger i att ha olika åsikter, oavsett hur mycket eller lite man håller med om åsikten. Snarare är det annat som man bör fokusera på. Att ha en åsikt är ok, att hota någon till livet är det inte.
Det är ganska enkelt för de flesta att förstå men det är också ganska tydligt att se hur vissa grupper använder hot och censur för att rensa bort åsikter som inte har medhåll från dessa grupper.

Vi kanske borde se över skolans ansvar när det kommer till att lära upp våra barn hur man för saklig argumentation och cilviliserade diskussioner.
Alldelles för ofta attackeras personen bakom åsikten istället för att låta fokus ligga på åsikten man inte delar.
Det finns många åsikter jag inte delar med människor men jag kommer aldrig att ägna mig åt personangrepp och påhopp. Inte avsiktligt iallafall. Varför skulle jag bete mig som avskum mot mina medmänniskor?

Medlem

Det måste till ett sätt där man kan bli helt bannad från en community. Alltså man inte kan bara skapa nytt konto och komma in igen

Det är det enda sättet att ta bort dessa folk

Medlem

Kanske bara jag men kan aldrig ta något seriöst när det kommer från X.
Men som tidigare nämnt meb över 10M sålda spel så kommer det finnas rötägg.
Tråkigt javisst.
Nyhetsvärde.. Baldurs Gate i titeln så kommer ju clicka oavsätt.
Smart move FZ smart move

Medlem

Såg en YT-video häromdagen där det pratades om att Arrowhead tar bort trådar i sitt Helldivers 2 steam-forum om huvudfokus är politiskt.

Vet inte vad sanningshalten är men det låter intressant.
Skulle tro, utan att veta, att väldigt många elakartade inlägg är politiskt relaterade.
Så genom att ta bort dessa trådar helt blir det lättare att fokusera på spelet.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det måste till ett sätt där man kan bli helt bannad från en community. Alltså man inte kan bara skapa nytt konto och komma in igen

Det är det enda sättet att ta bort dessa folk

Dom får väl införa en betalvägg på några hundra kronor om man vill skriva i forumet, svider nog mer om man blir bannad om man måste betala om och om igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Dom får väl införa en betalvägg på några hundra kronor om man vill skriva i forumet, svider nog mer om man blir bannad om man måste betala om och om igen.

Det hade gått att lösa genom att ha en publik del av forumet och en del som kräver att man registrerat iaf ett larian spel på sitt konto t.ex.


signatur

P.L.U.R

1
Skriv svar