Efter grafikkritik – Final Fantasy VII Rebirth snyggas till innan släpp

Robot
Efter grafikkritik – Final Fantasy VII Rebirth snyggas till innan släpp

Demoversionen har fått en del beska droppar.

#final-fantasy-vii-rebirth


Medlem

Är det typ världens bästa demo? Låter lång. Ska köra demon typ två dagar innan release så man kan nöta vidare på releasen helgen det släpps

Medlem
Skrivet av Najkan:

Är det typ världens bästa demo? Låter lång. Ska köra demon typ två dagar innan release så man kan nöta vidare på releasen helgen det släpps

Demot är typ 1,5h

Medlem
Skrivet av Deekar:

Demot är typ 1,5h

OK, men junon låter som en stor bonus på minst lika mycket tid *hoppas

Medlem

Kände det på mig. Har inte kört demot än men väntade mig att de skulle få svårt att hålla upplösningen uppe i Performance Mode iom den betydligt större och mer detaljerade världen jämfört med första spelet.

Det får bli PC. Exklusivitetsperioden är ju inte särskilt lång den här gången så förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gen
Medlem

Märktes typ direkt att det var väldigt suddigt och tråkigt. Antog att man helt enkelt fick acceptera faktumet då 30fps inte funkar för mig. Tur att åtgärder kommer att utföras för att förbättra Performanceläget. Lite sharpening hade tex varit trevligt.

Medlem

Två veckor kvar? Hade fått för mig att det var nästa vecka det skulle släppas 😵 är nästan klar med omspelningen av första spelet.

Just nått shinra HQ

Vad ska jag spela sen i väntan på del 2?

Medlem
Skrivet av androsynth:

Två veckor kvar? Hade fått för mig att det var nästa vecka det skulle släppas 😵 är nästan klar med omspelningen av första spelet (

ust nått shinra HQ

), vad ska jag spela sen i väntan på del 2?

Crisis Core såklart. Men blir kanske för mycket FF7 på kort tid

Skrivet av Gen:

Märktes typ direkt att det var väldigt suddigt och tråkigt. Antog att man helt enkelt fick acceptera faktumet då 30fps inte funkar för mig. Tur att åtgärder kommer att utföras för att förbättra Performanceläget. Lite sharpening hade tex varit trevligt.

Tror Digital Foundry nämnde att de räknat pixlarna till 1440P i performanceläget men att efterbehandlingen av bilden är väldigt aggressiv vilket gör det mesta suddigt. Det flyter dock väldigt bra och ligger stabilt på 60fps.

Jag kommer utan tvekan köra performanceläget.

Skribent

Mitt största problem var sunkiga texturer här och där.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Gen
Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Tror Digital Foundry nämnde att de räknat pixlarna till 1440P i performanceläget men att efterbehandlingen av bilden är väldigt aggressiv vilket gör det mesta suddigt. Det flyter dock väldigt bra och ligger stabilt på 60fps.

Jag kommer utan tvekan köra performanceläget.

Så det finns en video ute? Jag har väntat på en sådan ett tag, ska kika på den.

Skrivet av Gen:

Så det finns en video ute? Jag har väntat på en sådan ett tag, ska kika på den.

Det nämndes i måndagens avsnitt, John kommer följa upp med ett dedikerat test senare.

Medlem

Fast både FFXV och XVI var ju grafiskt utdaterade redan vid släpp, inte direkt som att Square är någon AAA-studio..

Medlem
Skrivet av Deli:

Fast både FFXV och XVI var ju grafiskt utdaterade redan vid släpp, inte direkt som att Square är någon AAA-studio..

Du lurar bara dig själv. Xvi var ett av de snyggaste spelen på quality mode. Såg dock ut som ett ps3 spel på performance mode.

Medlem
Skrivet av erson:

Du lurar bara dig själv. Xvi var ett av de snyggaste spelen på quality mode. Såg dock ut som ett ps3 spel på performance mode.

Njaa vet inte riktigt hur jag lurar mig själv? är bara inte speciellt imponerad av grafiken ens i quality mode, med tanke på vilka stora projekt det är.

Medlem
Skrivet av Deli:

Njaa vet inte riktigt hur jag lurar mig själv? är bara inte speciellt imponerad av grafiken ens i quality mode, med tanke på vilka stora projekt det är.

Precis där lurade du dig själv. Du menar att square inte gör AAA spel. Vilket är falskt.

Medlem
Skrivet av erson:

Precis där lurade du dig själv. Du menar att square inte gör AAA spel. Vilket är falskt.

Dom strävar efter att göra AAA men dom når ju definitivt inte fram till den kvalitén på spel, om du vill lura dig själv att det är det snyggaste du sett så varsågod 🙂

Medlem
Skrivet av Deli:

Dom strävar efter att göra AAA men dom når ju definitivt inte fram till den kvalitén på spel, om du vill lura dig själv att det är det snyggaste du sett så varsågod 🙂

Var har jag påstått det? Du kommer bara med falska påståenden. Att inte kalla hög budget spel som FF spel AAA så är man bara ignorant troll. Och trovärdighet på dina inlägg lika med noll. I din värld är inte witcher 3, battlefield, elden ring mfl AAA spel.

Medlem
Skrivet av erson:

Var har jag påstått det? Du kommer bara med falska påståenden. Att inte kalla hög budget spel som FF spel AAA så är man bara ignorant troll. Och trovärdighet på dina inlägg lika med noll. I din värld är inte witcher 3, battlefield, elden ring mfl AAA spel.

Grafik är så oviktigt imo, ffvii remake till ps4 är fan skitvackert samt elden ring eller varför inte RAFT eller outer wilds när jag ändå är i farten. 😅

Att bry sig om grafik hela tiden kommer aldrig få konsoler att gå bort från 30 fps

Medlem
Skrivet av erson:

Var har jag påstått det? Du kommer bara med falska påståenden. Att inte kalla hög budget spel som FF spel AAA så är man bara ignorant troll. Och trovärdighet på dina inlägg lika med noll. I din värld är inte witcher 3, battlefield, elden ring mfl AAA spel.

Du sa att XVI var ett av dom snyggaste på quality. Jag håller inte med alls, det var kassa texturer och väldigt suddigt, för att vara en sk AAA-studio gjorde dom ett riktigt B-verk med XVI, samma med XV.
Spelar ju ingen roll hur mycket pengar du kastar på ett spel om resultatet ändå bara blir mediokert, jag skulle inte kalla något mediokert för AAA.
Jag tycker absolut att TW3, Bf, osv är AAA-spel.

Alla är inte troll bara för att dom inte har ditt fanboy-blod för ff-serien eller tycker som du. 🙂

Medlem
Skrivet av Deli:

Du sa att XVI var ett av dom snyggaste på quality. Jag håller inte med alls, det var kassa texturer och väldigt suddigt, för att vara en sk AAA-studio gjorde dom ett riktigt B-verk med XVI, samma med XV.
Spelar ju ingen roll hur mycket pengar du kastar på ett spel om resultatet ändå bara blir mediokert, jag skulle inte kalla något mediokert för AAA.
Jag tycker absolut att TW3, Bf, osv är AAA-spel.

Alla är inte troll bara för att dom inte har ditt fanboy-blod för ff-serien eller tycker som du. 🙂

Kan tillägga att jag inte gillat FF serien sedan 9an iprincip. Dock gillar jag remaken. XVI gav jag 2/5 i den senaste tråden gällande betyg. Men bara för att du hatar square gör dem fortfarande AAA spel. Vare sig DU vill eller inte. Gå och kolla reviews och sluta trolla. The witcher 3 hade knappast imponerande grafik vid release heller förövrigt.

Medlem
Skrivet av erson:

Kan tillägga att jag inte gillat FF serien sedan 9an iprincip. Dock gillar jag remaken. XVI gav jag 2/5 i den senaste tråden gällande betyg. Men bara för att du hatar square gör dem fortfarande AAA spel. Vare sig DU vill eller inte. Gå och kolla reviews och sluta trolla. The witcher 3 hade knappast imponerande grafik vid release heller förövrigt.

Jaja alla som inte tycker som du trollar, har fattat det, lycka till i livet! 🙂

Medlem
Skrivet av Deli:

Jaja alla som inte tycker som du trollar, har fattat det, lycka till i livet! 🙂

Verkligen inte men när man är ett såpass uppenbart troll så. 😃

1
Skriv svar