Helldivers 2 är Playstations högsta Steam-topp – dubbelt så hög som God of War!

Robot
Helldivers 2 är Playstations högsta Steam-topp – dubbelt så hög som God of War!

Och vinden har vänt för Steam-recensionerna.

#helldivers-2


Medlem

Sitter o kör det nu på dator, sjukt kul o beroende framkallande, timmarna bara flyger iväg. Inte stött på något problem än iaf.

Medlem

Älskar spelet men tyvärr har jag stött på en del tråkiga buggar som t ex några enstaka krascher men det värsta måste ändå vara att man i många fall inte får någon xp eller resurser alls när man kommer tillbaka till skeppet

Medlem

Undra om det påverkar beslut om att släppa spel på PS5 och PC samtidigt i framtiden. Vet iof att detta är bara Playstation som publisher och inte ett så kallat first-party spel.

Medlem

Kul! Hoppas att det här får Sony att tänka till inför kommande releaser och väljer att inkludera PC oftare.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kul! Hoppas att det här får Sony att tänka till inför kommande releaser och väljer att inkludera PC oftare.

Verkligen kul! Dock får man komma ihåg att både Mr. Parker och Kratos hade en stund "ifred" på playstation vilket borde innebära färre potentiella köpare på PC. Jag brukar tråna efter PS exclusives, men inser att PS5 skulle bli dammig hos mig. Jag har äntligen lärt mig det efter otaliga konsolköp. =D

Hoppas verkligen på fler PC-släpp från Sony!

Medlem

Alla som någonsin har velat vara en Starship Trooper.... KÖP!!!!!!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kul! Hoppas att det här får Sony att tänka till inför kommande releaser och väljer att inkludera PC oftare.

Det verkar så har för mig det sagts att playstation ska satsa mer på PC.
Vad det innebär vet jag inte kanske att spelen kommer ut snabbare på pc än tidigare? och sådana här spel där playstation agerat utgivare endast testar man att ge ut day 1 för att se hur det går.
Trots att playstation säljer bra kanske Sony insett att det finns folk som aldrig kommer köpa en playstation eller konsol överhuvudtaget men köper gärna spelen om dom finns till PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sony kommer förmodligen släppa multiplayer spel på PC och konsol samtidigt för att skapa en större spelarbas och så att inte PC spelare hamnar efter med progression. Singleplayer spel kommer nog fortsätta att släppas på PS5 först för att sälja så många kopior som möjligt där först innan PC porten kommer.


signatur

PSN: OAKTHYR

Gnällkuk

Vad är det som gjort att betygen svängt, har de gjort sig av med sin lastgamla piratkopieringsskydd?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Vad är det som gjort att betygen svängt, har de gjort sig av med sin lastgamla piratkopieringsskydd?

Var stora problem med att folk tapapade uppkopplingen mot servrarna och i förlängning tappade exp/loot från uppdragen vid lanseringen. Mycket är nu åtgärdat, men det kvarstår en del problem med matchmaking och sporadiska krascher fortfarande.

Spelet i sig är rätt roligt, riktigt bra i co-op törs jag till och med påstå. Tyvärr finns det lite tekniska problem, men förhoppningsvis löser det sig snart, utvecklarna verkar vara med på bollen och släpper löpande uppdateringar.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Gnällkuk
Skrivet av Yatagarasu:

Var stora problem med att folk tapapade uppkopplingen mot servrarna och i förlängning tappade exp/loot från uppdragen vid lanseringen. Mycket är nu åtgärdat, men det kvarstår en del problem med matchmaking och sporadiska krascher fortfarande.

Spelet i sig är rätt roligt, riktigt bra i co-op törs jag till och med påstå. Tyvärr finns det lite tekniska problem, men förhoppningsvis löser det sig snart, utvecklarna verkar vara med på bollen och släpper löpande uppdateringar.

Ok, tack! Jag har lagt in det på min wishlist och tycker det ser riktigt bra ut men avvaktar lite


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar