Vilken känd död personlighet skulle du vilja träffa?

Inaktiv
Vilken känd död personlighet skulle du vilja träffa?

Om jag skulle kunna ge dig numret till döden här och nu och lova dig att döden kommer ta med sig en död känd personlighet tillbaka för en dag så att du får träffa denna personen och fråga den vad som helst.
Vem skulle du då vilja att döden kommer med och vad skulle du fråga?

(Fick inspiration till denna tråden när jag och några till kommenterade tråden om att Kung Charles äger 50% av rättigheterna till Discworld)

Medlem

Kunde vara kul att fråga någon av de gamla klassiska mästarna, Bach, Vivaldi, Mozart eller Beethoven till exempel vad de tycker om dagens musik.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Finns det något annat val? J.R.R. Tolkien.

Medlem

Treat Williams


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jag skulle nog vilja träffa John Lennon och fråga honom vad han tycker om att Paul McCartney och Ringo Starr nu har släppt en ny låt från en gammal inspelning av John Lennon som aldrig blev släppt under hans livstid? (Now and Then)

Farornas Konung

Dum fråga, men hade gärna träffat Ernst-Hugo Järegård för han är ta mig fan bäst!!

Medlem

Isac Newton. Han skapade en helt ny matematik för att kunna förklara tre-kropps problemet. (Calculus) och skrev principia mathematica. Hittade IR strålning, förstod hur ljus var uppbyggt, uppfann kattluckan. Allt detta innan han var 23 år gammal.

Vad hade jag presterat vid den åldern?

1
Skriv svar