Helldivers 2 säljer bra, men möts av blandade betyg på Steam

Robot
Helldivers 2 säljer bra, men möts av blandade betyg på Steam

Antifusksystem och vapen utan uppgraderingar sätter käppar i hjulet för frihetskampen.

#Arrowhead-games, #Helldivers-2


Medlem

De att ett co op har anti cheat är kanske ifråga satt men jag har sett många FZ också som ni säger Kernel åtkomst som en ovanlig sak. Pretty much alla stora anti cheat nu förtiden har någon sort kernel åtkomst har ej forskat vilken typ av åtkomst men om du är rädd för de så är de bara att sluta lira multiplayer etc lir online.
https://levvvel.com/games-with-kernel-level-anti-cheat-softwa...

Medlem

Skitskoj! Så jäkla köttigt, flyger slem och insektsben överallt. Skön musik och perfekt Starship Troopers vibe. Helt fast. Var längesen jag kände så.

Medlem
Skrivet av Busko:

De att ett co op har anti cheat är kanske ifråga satt men jag har sett många FZ också som ni säger Kernel åtkomst som en ovanlig sak. Skall kanske sägas att pretty much alla anti cheat nu förtiden har någon sort kernel åtkomst har ej forskat vilken typ av åtkomst men om du är rädd för de så är de bara att sluta lira multiplayer etc lir online.
https://levvvel.com/games-with-kernel-level-anti-cheat-softwa...

Man kunde åtminstone valt något mer beprövat som eac eller battleeye.

Medlem

Folk är så salty nu för tiden att dom nästan har en negativ review redo innan launch. Att klaga på krasher på release känns helt meningslöst, man kan inte förvänta sig att allt ska funka problemfritt på release längre. Håll i pengarna och vänta på patch om du är känslig. Och har inte detta anti-cheat funnits i Valorant i flertal år? Ett av världens största E-sports spel.

Jag har superkul i spelet, men håller helt klart med om att det är klent med uppgraderingar. Progression är superviktigt för att man ska vilja komma tillbaka i längden.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Skitskoj! Så jäkla köttigt, flyger slem och insektsben överallt. Skön musik och perfekt Starship Troopers vibe. Helt fast. Var längesen jag kände så.

Bara kört ett uppdrag men håller med ska väl köra det med en discord kompis synd bara att många upplever krascher o buggar

Medlem

Ser att Xbox är med bland taggarna. Stämmer det att det släpps där också? Hade för mig att det bara är PS och PC som gäller.

Det var länge sen jag hade så här kul i ett Mp-spel! Riktigt maffig känsla när man droppar och orkestern drar igång för fulla muggar!

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Folk är så salty nu för tiden att dom nästan har en negativ review redo innan launch. Att klaga på krasher på release känns helt meningslöst, man kan inte förvänta sig att allt ska funka problemfritt på release längre.

Tycker helt tvärtom. Man ska absolut förvänta sig att en produkt fungerar när man köper den.
Sen är verkligheten att så är inte fallet, men förväntan och kraven mot utvecklarna ska inte vara annat än att det fungerar vid släpp.

Och lägger folk inte sina reviews och lyfter problem som är vid ett släpp så tappar vi det helt. Det har heltklart blivit värre med åren, men om man bara förväntar sig att det ska vara trasigt, vad stoppar spelbolagen från att bara halka ännu längre ned i early access träsket?

Hcz
Medlem
Skrivet av Jozo:

Ser att Xbox är med bland taggarna. Stämmer det att det släpps där också? Hade för mig att det bara är PS och PC som gäller.

Det var länge sen jag hade så här kul i ett Mp-spel! Riktigt maffig känsla när man droppar och orkestern drar igång för fulla muggar!

Nej Helldivers 2 kommer inte till Xbox så den taggen är lite galen

Medlem

Har själv köpt spelet och det lilla jag kunnat spela har varit väldigt kul. Men dom skulle absolut behövt skjuta upp releasen. Det är löjligt att spel kan släppas idag och folk konstant kraschar. Jag har ett 7900 XTX och det verkar som att problemet är med dom korten och 7900 XT korten, har sett några andra också. Men för mig kraschar spelet konstant. Spelar jag på "Heekt" världen kraschar jag inom 5 minuter. Spelar jag dock Angel världen då brukar jag kunna spela 1 uppdrag för att sedan krasha på uppdrag 2.

Det tråkiga här för mig är att jag tror spelet kommer dö ut ganska snabbt. Så om dom inte fixat CTD poroblemen för mig kommer jag inte kunna njuta och spela med folk.

Lite statistik:
Utav 5 uppdrag på Heekt:
CTD inom 5mins = 4
CTD precis innan extration.

Utav 10 påbörjade uppdrag på Angel:
7 avklarade uppdrag.
3 CTD's alla i vad jag "tror" är kedje uppdrag.

Skribent
Skrivet av Jozo:

Ser att Xbox är med bland taggarna. Stämmer det att det släpps där också? Hade för mig att det bara är PS och PC som gäller.

Det var länge sen jag hade så här kul i ett Mp-spel! Riktigt maffig känsla när man droppar och orkestern drar igång för fulla muggar!

Den beryktade mänskliga faktorn var framme så här på fredagen. Playstation och pc är det som gäller.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Skitskoj! Så jäkla köttigt, flyger slem och insektsben överallt. Skön musik och perfekt Starship Troopers vibe. Helt fast. Var längesen jag kände så.

Samma här. Skulle testa lite igår med kusinen och vi spelade i tre timmar. Oops.
Och jag har tänkt på spelet hela arbetsdagen. Jag vet inte när det hände sist.

Sen ett tips till alla PC-spelare som har problem med antifusk och prestanda: köp en PS5a och spela där vetja 😃 funkar kanon 👍


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Sen ett tips till alla PC-spelare som har problem med antifusk och prestanda: köp en PS5a och spela där vetja 😃 funkar kanon 👍

Äeh. Jag kör på pc och upplever noll problem (förutom serverstrulet första timmarna).

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Äeh. Jag kör på pc och upplever noll problem (förutom serverstrulet första timmarna).

Samma här, jag och en polare hade en identisk krash när man skulle byta armour första gången, men annars fungerade det fläckfritt och var fantastiskt kul!

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Äeh. Jag kör på pc och upplever noll problem (förutom serverstrulet första timmarna).

Gött. Då gissar jag att du inte är en av dom 37% av spelare på Steam som gett tumme ner pga problem.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Kyathab:

Har själv köpt spelet och det lilla jag kunnat spela har varit väldigt kul. Men dom skulle absolut behövt skjuta upp releasen. Det är löjligt att spel kan släppas idag och folk konstant kraschar. Jag har ett 7900 XTX och det verkar som att problemet är med dom korten och 7900 XT korten, har sett några andra också. Men för mig kraschar spelet konstant. Spelar jag på "Heekt" världen kraschar jag inom 5 minuter. Spelar jag dock Angel världen då brukar jag kunna spela 1 uppdrag för att sedan krasha på uppdrag 2.

Det tråkiga här för mig är att jag tror spelet kommer dö ut ganska snabbt. Så om dom inte fixat CTD poroblemen för mig kommer jag inte kunna njuta och spela med folk.

Lite statistik:
Utav 5 uppdrag på Heekt:
CTD inom 5mins = 4
CTD precis innan extration.

Utav 10 påbörjade uppdrag på Angel:
7 avklarade uppdrag.
3 CTD's alla i vad jag "tror" är kedje uppdrag.

Kan det vara AMDs drivrutiner? Dom är ju inte direkt ökända för att vara stabila.. Inte för att ursäkta spelet, kan likväl vara det.

1 bluescreen på ca 3h speltid. (Ps5)
Riktigt kul med 3 polare!
Ombudsman of the Stars dominerar och delar ut intergalaktisk tukt!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Kunde inte testa multiplayer igår pga joinstrul på ps5 (helt ärligt, testas spel inte innan release 2024), och det jag kan säga efter ett sntal lyckade uppdrag är att du absolut inte skall köpa detta för att spela solo.

Inte direkt superkul soloupplevelse. Som väntat.

Gillar att personen ovan mig körde Ombudsman också, det blir nog så man kan känna igen svenskar.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Samma här, jag och en polare hade en identisk krash när man skulle byta armour första gången, men annars fungerade det fläckfritt och var fantastiskt kul!

Fick exakt samma problem med brorsan, att det kraschade vid armour byte för båda oss. Efter det funkade det felfritt. Sketakul!

Medlem

Jag gillar inte vad som ändrats. Inga stratagem- eller vapen upgrades. Tycker inte core game loopen är tillräckligt bra. Så jag refundadar nog utan någon större ångest.
Battle Pass modellen är bra dock, det tåls nämnas för jag hoppas det ska bli nya normen om Battle Passes är illa tvungna att leva kvar.
Den har ingen Fomo, för den går aldrig ut, ska kunna köpas närsomhelst i spelets livslängd och låsas upp när du vill. Om jag inte missförstått något.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Jag kan inte ens starta spelet. Fastnar vid black screen. Dessutom provade jag att avinstallera spelet men jag kunde fortfarande hitta GameGuard mappen efteråt vilket utvecklarna påstår skulle raderas helt efter avinstallaion av spelet.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Samma här, jag och en polare hade en identisk krash när man skulle byta armour första gången, men annars fungerade det fläckfritt och var fantastiskt kul!

Exakt samma för mig. Bytte armor sen kraschade det.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Gillar att personen ovan mig körde Ombudsman också, det blir nog så man kan känna igen svenskar.

Likt smorgasbord så heter det lite lustigt nog ombudsman även på engelska.

Medlem
Skrivet av Albax11:

Jag gillar inte vad som ändrats. Inga stratagem- eller vapen upgrades. Tycker inte core game loopen är tillräckligt bra. Så jag refundadar nog utan någon större ångest.
Battle Pass modellen är bra dock, det tåls nämnas för jag hoppas det ska bli nya normen om Battle Passes är illa tvungna att leva kvar.
Den har ingen Fomo, för den går aldrig ut, ska kunna köpas närsomhelst i spelets livslängd och låsas upp när du vill. Om jag inte missförstått något.

Själv så spelade jag inte så mycket ettan. Tror att 2an är mer min still. Jag skulle nog tycka att det blev alldeles för petigt och ta onödigt lång tid för dom med uppgraderingar till allt. Bättre att dom förenklar så att dom inte hamnar i uppdaterings helvetet när dom inte hinner med att uppdatera spelet. Jag hoppas för deras skull att allt redan är förberett och klart att nästan bara lägga ut eftersom. Som nya fordon mm som antingen kommer att kosta pengar/ingå i deras pass.

Verkligen roligt med fullt team.
Är det nån som sitter ensam och har tråkigt så adda Aktiv_Slaktkniv. Vi kör nästan hela helgen.
Obs: Ovårdat språk, Fernet och viss Friendly Fire förekommer.

Disciplinera mera!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem
Skrivet av Margy:

Likt smorgasbord så heter det lite lustigt nog ombudsman även på engelska.

Jo, men vi är nog dom enda som tycker det är roligt.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Jo, men vi är nog dom enda som tycker det är roligt.

Det har du nog rätt i.

Medlem

Anti-fusket som de använder gör tyvärr det omöjligt att spela på Linux (nej, flera stora anti-cheat funkar faktiskt på Linux). Så det blir väl 50-50 om det går att motivera ett köp (kul vs boota om till Windows).

Skrivet av Megagurra:

Folk är så salty nu för tiden att dom nästan har en negativ review redo innan launch. Att klaga på krasher på release känns helt meningslöst, man kan inte förvänta sig att allt ska funka problemfritt på release längre. Håll i pengarna och vänta på patch om du är känslig. Och har inte detta anti-cheat funnits i Valorant i flertal år? Ett av världens största E-sports spel.

Jag har superkul i spelet, men håller helt klart med om att det är klent med uppgraderingar. Progression är superviktigt för att man ska vilja komma tillbaka i längden.

Recensioner ska avspegla upplevelsen och ett släppt spel marknadsförs som färdigt. Jag ser inte riktigt problemet med att klaga på krascher man faktiskt upplever när man spelar ett "färdigt" spel. Som med mycket annat är det de tokiga som förbeställer som får ta smällen.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ser sjukt kul ut, hoppas de lyckas fixa problem de har

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Kan det vara AMDs drivrutiner? Dom är ju inte direkt ökända för att vara stabila.. Inte för att ursäkta spelet, kan likväl vara det.

Kanske, kör nyaste drivisarna uppdaterade så fort jag märkte CTD. Men som regel brukar det inte vara AMD drivisar utan spel tillverkarna som fokuserar på Nvidia korten, jag vill minnas att över 70% kör Nvidia medans AMD bara har ca 15% eller så enligt den senaste STEAM hardware surveryn.

Men hade tur igår, fick en rikigt bra session lirade nästan 2 timmar UTAN en enda CTD så det kan vara väldigt random tydligen. Så hade riktigt skoj då

1
Skriv svar