Snabbkollen – Släpps Starfield till Playstation 5?

Robot
Snabbkollen – Släpps Starfield till Playstation 5?
Gen
Medlem

Spelet har väl sålt under förväntan och PS ägarna har klöver över så varför inte.

Medlem

Ja men vill vi spela det ?`Nej

Medlem

Ja men jag tror inte det kommer sälja särskilt bra faktiskt, det finns en negativ aura runt spelet.

Skulle tippa på att det släpps på PS5. Inget jag kommer spela ändå så för egen del kvittar det.
Starfield-loggan passar för övrigt rätt bra på PS5:an. Väldigt stilrent.

Medlem

I framtiden kommer man kalla Starfield för spelet som fick Gamepass att floppa, Xbox att drabbas av panik och tvingas bli multiplatform för att Microsoft skulle få åtminstone en del av Activisionpengarna tillbaka.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag tror inte det men jag hoppas.


signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

I framtiden kommer man kalla Starfield för spelet som fick Gamepass att floppa, Xbox att drabbas av panik och tvingas bli multiplatform för att Microsoft skulle få åtminstone en del av Activisionpengarna tillbaka.

När Microsoft köper upp bolag så gnäller ni för att MS tar åt sig exklusivitet. När MS sedan gör det tillgängligt så gnälls det återigen. Aldrig blir folk nöjda!

Medlem
Skrivet av showerguy:

När Microsoft köper upp bolag så gnäller ni för att MS tar åt sig exklusivitet. När MS sedan gör det tillgängligt så gnälls det återigen. Aldrig blir folk nöjda!

Spelen hade varit tillgängliga för alla utan MS inblandning så varför ska de bli nöjda?

Medlem
Skrivet av showerguy:

När Microsoft köper upp bolag så gnäller ni för att MS tar åt sig exklusivitet. När MS sedan gör det tillgängligt så gnälls det återigen. Aldrig blir folk nöjda!

Gnället är väl riktat mot Starfield, inte MS. (I just detta fallet)

Medlem

Rimligt då Starfield inte blev den där "värt att köpa en X-box för att få spela"-spelet de antagligen hade hoppats på. Att släppa den till PS5 är ju ett sätt att kunna dra in lite fler slantar på något som inte levde upp till förväntningarna.

Medlem
Skrivet av showerguy:

När Microsoft köper upp bolag så gnäller ni för att MS tar åt sig exklusivitet. När MS sedan gör det tillgängligt så gnälls det återigen. Aldrig blir folk nöjda!

Vem gnäller? Realism kallas det.

Medlem

Det var väl tänkt när de utvecklade spelet att det skulle släppas även på playstation så tycker att dom skulle ha gjort det från första början och få bra slantar medan hypen var uppe. Nu ångrar dom sig nog.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Thane:

Spelen hade varit tillgängliga för alla utan MS inblandning så varför ska de bli nöjda?

Playstation ville ju göra det exklusivt, men MS la ett bud på hela företaget...
Så bara Playstation ägare hade fått tillgång.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Tyvärr så håller inte Starfield den kvaliteten eller spel typen som jag spelar just nu. Jag känner att om Fallout 4 (vi glömmer att Fallout 76 existerar tycker jag) inte riktigt passade mig så tror jag inte Starfield passar mig heller just nu. Kan däremot tänka mig att spela Sea of Thieves med barnen på PS5. Och sen är jag mer intresserad av Psvr2 spel som kommer("Legendary Tales" känns som VR dark souls/Skyrim tex). Och mycket annat spel upp över öronen och allt det där(bara senaste veckan så köpte jag 3 nya spel och laddade ner några ps+ spel jag inte kommer att hinna pröva på ett tag).

Medlem

Det gör det säkert någon gång men det här är ett Bethesda spel jag inte kommer lägga en krona på.
Av det jag sett själv, men framförallt hört från inbitna Bethesda fans, så är det här ett svagt spel från studion och man gör sig bättre i att hugga tänderna i något tidigare elder scrolls eller fallout istället.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar