Rykte: Fem (!) Resident Evil-spel på gång, däribland Resident Evil 9

Robot
Rykte: Fem (!) Resident Evil-spel på gång, däribland Resident Evil 9

Enligt källa som haft rätt förut.

#resident-evil, #resident-evil-9


Medlem

Hoppas att alla 5 även tillägnas ett officiellt VR-mode


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas inte någon av de 5 blir försenade för de ska lägga till VR-mode, det kan läggas till senare som DLC eller nåt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hoppas inte någon av de 5 blir försenade för de ska lägga till VR-mode, det kan läggas till senare som DLC eller nåt.

Capcom har väl varit rätt duktiga på det? Att lägga till stöd för VR i efterhand? Eller har det varit med från början direkt vid release?

OT: kul med mer Resident Evil. Gillar skarpt hur det har fungerat senaste åren med en kombination av nya titlar och fantastiska remakes av äldre titlar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

Tycker det är dags för en remake av 1an igen i stil med re2 remaken!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Capcom har väl varit rätt duktiga på det? Att lägga till stöd för VR i efterhand? Eller har det varit med från början direkt vid release?

OT: kul med mer Resident Evil. Gillar skarpt hur det har fungerat senaste åren med en kombination av nya titlar och fantastiska remakes av äldre titlar.

Jajamensan, bara hoppas de fortsätter att vara duktiga, man kan aldrig ta saker för givet idag.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas att alla 5 även tillägnas ett officiellt VR-mode

Du gillar tjata om det har jag märkt. Nästan ingen bryr sig om vr idag.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

Du gillar tjata om det har jag märkt. Nästan ingen bryr sig om vr idag.

Snubben gillar VR och skriver bara att han hoppas det kommer VR-lägen som i en del andra Resident Evil-spel. Onödigt att kalla det för "tjatande".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Remake på remake, ett naturligt steg när remakes säljer så bra. Ser fram emot The Last of Us Part 2 Remastered Remake på PS6.

Medlem

Remaster
Reboot
Remake
Game as a Service
Battle Royale


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hoppas inte någon av de 5 blir försenade för de ska lägga till VR-mode, det kan läggas till senare som DLC eller nåt.

Skrivet av Freakon:

Capcom har väl varit rätt duktiga på det? Att lägga till stöd för VR i efterhand? Eller har det varit med från början direkt vid release?

OT: kul med mer Resident Evil. Gillar skarpt hur det har fungerat senaste åren med en kombination av nya titlar och fantastiska remakes av äldre titlar.

i dom 2 senaste har det varit DLC ja.
Det är väll liten grupp dedikerade på Capcom som får sitta i en egen hörna och göra VR-mode DLCn.
Eloge till dom, dom gör spelvärlden bättre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

i dom 2 senaste har det varit DLC ja.
Det är väll liten grupp dedikerade på Capcom som får sitta i en egen hörna och göra VR-mode DLCn.
Eloge till dom, dom gör spelvärlden bättre

Hur är VR i Resident Evil? Sjuan och åttan va? Tänker att det måste vara jäkligt läskigt, framförallt sjuan som jag tyckte var riktigt obehagligt första halvan av spelet.

Medlem

Ett av de fem kan väl få vara Code Veronica Remake?
Pretty please Capcom.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ett av de fem kan väl få vara Code Veronica Remake?
Pretty please Capcom.

Hoppas hoppas!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Hur är VR i Resident Evil? Sjuan och åttan va? Tänker att det måste vara jäkligt läskigt, framförallt sjuan som jag tyckte var riktigt obehagligt första halvan av spelet.

VR i resident evil 8 och Remake 4an.
På PSVR2 spelar man i first person. inventoryt sitter på kroppen. i 8an så har man en rock på sig och inventoryt är innanför rocken bla som man öppnar och plockar ut det man vill ha. i remake 4an är det olika hölster på kroppen. Man kan ha vapen i båda händerna samtidigt om man vill.
i det stora hela så märker man på spel om det är "VR Mode" eller rent "VR-spel". Resident evil spelen till PSVR2 är väldigt bra gjorda "VR-Mode".
Stämningen blir helt annorlunda än att spela på skärm.
om du tyckte att 7an var obehaglig på skärm så lär det vara ännu mer obehagligt i VR. om det är bra eller dåligt kan man ju tycka olika om


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

VR i resident evil 8 och Remake 4an.
På PSVR2 spelar man i first person. inventoryt sitter på kroppen. i 8an så har man en rock på sig och inventoryt är innanför rocken bla som man öppnar och plockar ut det man vill ha. i remake 4an är det olika hölster på kroppen. Man kan ha vapen i båda händerna samtidigt om man vill.
i det stora hela så märker man på spel om det är "VR Mode" eller rent "VR-spel". Resident evil spelen till PSVR2 är väldigt bra gjorda "VR-Mode".
Stämningen blir helt annorlunda än att spela på skärm.
om du tyckte att 7an var obehaglig på skärm så lär det vara ännu mer obehagligt i VR. om det är bra eller dåligt kan man ju tycka olika om

Kan verkligen tänka mig att stämningen blir ännu tätare i VR, vettefan om jag hade fixat det ärligt talat, blodtrycket hade rusat.😊 Det känns som det bästa sättet att spela RE spel känner jag.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Kan verkligen tänka mig att stämningen blir ännu tätare i VR, vettefan om jag hade fixat det ärligt talat, blodtrycket hade rusat.😊 Det känns som det bästa sättet att spela RE spel känner jag.

Ja jag kan inte spela Resident Evil längre vanligt sen jag spelade Resident evil 2 remake med VR-modd på PC.
Det var ett helt annat spel. jag spelade in lite hur det spelet ser ut i VR när det begav sig.

video formatet blir lite konstigt. Det är inspelat med quest 2 och det är bara 1 öga som videon kommer ifrån.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja jag kan inte spela Resident Evil längre vanligt sen jag spelade Resident evil 2 remake med VR-modd på PC.
Det var ett helt annat spel. jag spelade in lite hur det spelet ser ut i VR när det begav sig.

video formatet blir lite konstigt. Det är inspelat med quest 2 och det är bara 1 öga som videon kommer ifrån.
https://youtu.be/PwMDYtIzo4k?si=fHirRxwQTn6NpbWY

Ser fenomenalt ut, jag tror inte jag hade pallat alltså, så jäkla läskigt.

Medlem

Skippa remake av del 5 och 6 helt och hållet.
Nästa i ledet hoppas jag blir remake av Resident Evil 1: REmake (GameCube).
Därefter RE: Code veronica och sedan RE: Zero.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tycker det är dags för en remake av 1an igen i stil med re2 remaken!

Remake av remake. Världens första?!

Medlem

Resident Evil RE Remake
Resident Evil Code Veronica Remake
Resident Evil 9
Resident Evil Revelations 3
Resident Evil 5 Remake
Resident Evil Zero Remake


signatur

"There will be another time"

Medlem

Jag skulle bli väldigt förvånad om Psvr2 inte får Resident Evil 7 om ungefär ett år eller tidigare. Och att jag köper spelet som jag gjorde med psvr versionen. Och aldrig kommer att klara det för att det helt enkelt är för bra/läskigt i VR.

Releasehästryttare
Skrivet av Alienshade:

Jag skulle bli väldigt förvånad om Psvr2 inte får Resident Evil 7 om ungefär ett år eller tidigare. Och att jag köper spelet som jag gjorde med psvr versionen. Och aldrig kommer att klara det för att det helt enkelt är för bra/läskigt i VR.

Ge det en chans till! 7an är ju bara läskigt precis i början! Största tråkigheten med 7an är ju "båt" nivån som va helt bedrövlig.

Medlem
Skrivet av Devan:

Ge det en chans till! 7an är ju bara läskigt precis i början! Största tråkigheten med 7an är ju "båt" nivån som va helt bedrövlig.

Brukar inte "sista nivån" ha lägst nivå i alla resident evil spel
Det jag tyckte var tråkigast med re7 var molds monstren


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag avundas er som klarar av att spela dessa i VR. Jag vill så gärna spela dem men jag är en sån hare i skräckspel. Testade RE8 demo i VR på PSVR2 och jösses va jag skrek bara i tutorial när jag skulle öva mig att slåss på en docka. Jag får panik för minsta lilla och försökte dölja den ensamma lilla tår som föll från min kind när jag stötte på en skata i skogen under introt.

Superkul om alla får det dem vill i dessa spel framgent oavsett. Jag sitter gärna i vid sidan om och tittar på för det är inget jag vill missa, förutom Code Veronica, då ska jag fasiken skärpa till mig och spela! Sedan tycker jag faktiskt att capcom kan ge oss en remake på Chase the express från PS1. För övrigt också ett spel som skrämde mig något otroligt som barn (utan att ens vara ett skräckspel?).

Releasehästryttare
Skrivet av CptEight:

Jag avundas er som klarar av att spela dessa i VR. Jag vill så gärna spela dem men jag är en sån hare i skräckspel. Testade RE8 demo i VR på PSVR2 och jösses va jag skrek bara i tutorial när jag skulle öva mig att slåss på en docka. Jag får panik för minsta lilla och försökte dölja den ensamma lilla tår som föll från min kind när jag stötte på en skata i skogen under introt.

Superkul om alla får det dem vill i dessa spel framgent oavsett. Jag sitter gärna i vid sidan om och tittar på för det är inget jag vill missa, förutom Code Veronica, då ska jag fasiken skärpa till mig och spela! Sedan tycker jag faktiskt att capcom kan ge oss en remake på Chase the express från PS1. För övrigt också ett spel som skrämde mig något otroligt som barn (utan att ens vara ett skräckspel?).

Grejen med skräck är att man måste vänja sin hjärna vid det, kommer ihåg att jag såg flugan mitt i natten när jag va 13 år ensam, jag kunde inte sova de närmaste nätterna ^^

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja jag kan inte spela Resident Evil längre vanligt sen jag spelade Resident evil 2 remake med VR-modd på PC.
Det var ett helt annat spel. jag spelade in lite hur det spelet ser ut i VR när det begav sig.

video formatet blir lite konstigt. Det är inspelat med quest 2 och det är bara 1 öga som videon kommer ifrån.
https://youtu.be/PwMDYtIzo4k?si=fHirRxwQTn6NpbWY

Såg galet häftigt ut! Nu blev jag sugen på att skaffa VR. Just att spela RE2 i VR känns extra häftigt då man växte upp med originalet


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Hoppas på en remake av Code Veronica, originalet (gärna med VR som tillval) och sen Zero. Finns mycket potential där!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Nu får faktiskt capcom ge resident evil zero lite kärlek ett spel som det verkar som många har missat

1
Skriv svar