The Last of Us Part II var tänkt att bli ett open world-spel

Robot
The Last of Us Part II var tänkt att bli ett open world-spel

Med inspiration från Bloodborne och full fokus på närstrider.

#Naughty-dog, #The-last-of-us-part-2


Redaktör
Ponny

Intressant med bara närstrider. Fanns väl skäl till varför de övergav detta, men i min bok har Naughty Dog aldrig gjort särskilt minnesvärda strider. Jag hade gärna sett vad de hade gjort med bara närstrider.

Men open world och Last of Us... nja!? Känns ju som om det går emot det filmiska Naughty Dog är så bra på. Sen tycker jag tvåan är alldeles för lång. Spelat kanske tjugo timmar men jag lade ner det. Ettan har betydligt rimligare längd i min bok.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Denna fokus från spelutvecklare på open-world och live service är oroväckande för en SP linjärspel älskande person som mig...

Medlem

Det finns ju ett litet segment i tvåan som är halvöppen värld, precis när man kommer till staden. I mitt tycke spelets speltekniskt tråkigaste del, så bara bra att de övergav det.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Hoppas på en 3:a där man får följa Abby och Lev

Medlem

Dem hade ju ett kapitel i Seattle som var lite open world vilket inte är störigt första genomspelningen men blir irriterande om man vill spela om det. Samma var det med lost leagacy som också hade stora öppna landskap i något kapitel vilket också gör att det tappar återspelningsvärde. Uncharted 1-3 kan man spela igenom hur många gånger som helst för att dem går som På räls. Naughty dog var som bäst under ps3-eran imo även om de rent grafiskt sprang om alla andra spelutvecklare under ps4-eran

Medlem

Känns som att det hade blivit sisådär när det är ett spel som har så mycket fokus på story. Börjar bli lite trött på att allt ska expanderas till open world även om det inte finns en naturlig anledning. Men visst, berättandet kanske hade hamnat mer i baksätet om de valt att köra på open world istället och det hade varit mer fokus på själva Last of Us-världen i sig


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Hoppas på en trea där Abby brutalt mördas i början för hon gjorde någon annan illa.


signatur

I drank what?

Medlem

Rent spelmässigt hade jag föredragit att de gjorde spelet i stil med hur världen öppnar sig i Bloodborne. Det finns ju en del av Last of Us 2 som känns lite mer open world än de andra områderna och tycker det var den roligaste delen i spelet.
Om dom gör fler Last of us spel så hoppas jag på det. Linjärt är tråkigt tycker jag.

De behöver ju inte göra ett gigantiskt spel som Breath of the wild eller Elden ring.
Sen är ju Bloodborne perfektion. From Software är duktiga på att leda tillbaka en dit man varit tidigare och se saker och ting från en annan vinkel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Intressant med bara närstrider. Fanns väl skäl till varför de övergav detta, men i min bok har Naughty Dog aldrig gjort särskilt minnesvärda strider. Jag hade gärna sett vad de hade gjort med bara närstrider.

Men open world och Last of Us... nja!? Känns ju som om det går emot det filmiska Naughty Dog är så bra på. Sen tycker jag tvåan är alldeles för lång. Spelat kanske tjugo timmar men jag lade ner det. Ettan har betydligt rimligare längd i min bok.

Fredrik hatar långa spel!!

Nä, men jag håller med om TLOU2, det är alldeles för långt.


signatur
Medlem

Känns mer som att det är öppna områden men linjär story än så länge då har jag bara kommit typ 7 timmar in känns det som

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Intressant med bara närstrider. Fanns väl skäl till varför de övergav detta, men i min bok har Naughty Dog aldrig gjort särskilt minnesvärda strider. Jag hade gärna sett vad de hade gjort med bara närstrider.

Men open world och Last of Us... nja!? Känns ju som om det går emot det filmiska Naughty Dog är så bra på. Sen tycker jag tvåan är alldeles för lång. Spelat kanske tjugo timmar men jag lade ner det. Ettan har betydligt rimligare längd i min bok.

Jag hade oftast skitkul med striderna i Part 2. Tycker de fick ihop det bra med simpla kontroller, riktigt välgjorda animationer och en skön puls i fighterna.

1
Skriv svar