Spana i 20 minuters gameplay från Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Robot
Spana i 20 minuters gameplay från Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Förhoppningsvis så "suger det inte" & "biter" tag i en, annars kommer "blodet" flyta,

Tor
Medlem
Medlem

gillade iaf dead eye funktionen med knytnäveslag där man går full on ip man 😂

Medlem

Såg rätt b ut

Quake-konnässsör

Jag har en känsla av att... man kommer glömma bort detta spel för att återgå till första spelet igen.

Kom igen, säg att det blir ett Live Service spel också, kom igen, sista spiken i kistan... och sen ett Battle Pass på det mm

Medlem

The Chinese Room har inte gjort några stora avancerade spel så jag har riktigt låga förhoppningar att de lyckas göra något bra av detta

Medlem

Jag tror att detta kan bli en trevlig munsbit av lagom storlek om man gillar Vampire: The Masquerade. Och det är helt ok.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hoppas det blir bra men har låga förväntningar. Den där Fabien känns som ett dåligt påfund, påminner mig mer om armbandet i Forspoken än något annat.

Sen är det väl värt att ha i åtanke att Bloodlines hade rätt kassa strider. Det var ju manuset och inflytandet man som spelare hade där som var det minnesvärda.

Men bara en sån sak som att spelarkaraktären kallas "Phyre" får mig att sitta och skruva mig i stolen på grund av cringe, så förväntningarna är som sagt lågt ställda.

Medlem

Den inre dialogen är ju rätt trist att ha, känns som när man var i akt 3 i d3 och den briljanta generalen från demonerna förklarade allt som skulle hända hela tiden. Show don't tell!

Sen fattar jag att man vill ha på lull lull och det ska se riktigt bra ut, men man kanske ska dra ner på det om man inte klarar mer än 20 fps så det hackar konstant. Drar ner på känslan när man tittar och blir snarare bara jobbigt att titta på.

Medlem

Aj aj, det här såg ju inte alls bra ut. Det första spelet var ett mästerverk så förväntningarna är på topp.. och det där såg inte alls bra ut.

Medlem
Medlem

Gameplay känns väldigt tveksamt. The Chinese Room verkar ha misstagit "feed" vilket innebär att vampyren äter och "Bite" vilket är en attack. Jag såg ingen feeding, bara slita ut strupen som en attack.
Sen att en Brujah kan flyga/sväva och använda telekinesi? Måste vara något nytt påfund i V5 för i V3 var det styrka, snabbhet och karisma som gällde. Antar det nu är styrka, snabbhet och magi? Brujamere?

Sen vet jag inte om det var Youtube men frameraten var hemsk.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar