Medlem

Sitter med fingret på köpknappen, men är lite tveksam fortfarande om jag kommer fastna så som man gjorde när man lirade fightingspel förr hehe.

Allt handlar om jag orkar lära mig och lägga ned tiden på det, det är ändå en sjuhelsikes inlärningskurva(för att bli bättre än medelmåtta då).

Demot kändes ju jäkla trevligt ändå, hmmm.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av Bro Exotic:

Spelar det nu och jösses vad kul jag har! Just nu har jag fastnat lite extra mycket för Reina.

Härligt att höra! Timmarna fulkomligt flyger iväg - har riktigt kul när jag spökar ut mina karaktärer också, man kan få till rätt häftiga utstyrslar med den hyfsat begränsade garderoben!

Skrivet av Fezk:

Sitter med fingret på köpknappen, men är lite tveksam fortfarande om jag kommer fastna så som man gjorde när man lirade fightingspel förr hehe.

Allt handlar om jag orkar lära mig och lägga ned tiden på det, det är ändå en sjuhelsikes inlärningskurva(för att bli bättre än medelmåtta då).

Demot kändes ju jäkla trevligt ändå, hmmm.

Nu när multiplayern kommit igång är det verkligen svårt att lägga ifrån sig! Så länge man hittar en karaktär man gillar och uppskattar arbetet som det innebär att bli bättre finns det otroligt mycket speltid att hämta i nya Tekken!

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Härligt att höra! Timmarna fulkomligt flyger iväg - har riktigt kul när jag spökar ut mina karaktärer också, man kan få till rätt häftiga utstyrslar med den hyfsat begränsade garderoben!

Nu när multiplayern kommit igång är det verkligen svårt att lägga ifrån sig! Så länge man hittar en karaktär man gillar och uppskattar arbetet som det innebär att bli bättre finns det otroligt mycket speltid att hämta i nya Tekken!

Jag slog till ändå så får vi se var det slutar!

Vet inte om jag ska börja med Hwoarang som man körde en del förr eller ta någon mer nybörjarvänlig karaktär.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Jag slog till ändå så får vi se var det slutar!

Vet inte om jag ska börja med Hwoarang som man körde en del förr eller ta någon mer nybörjarvänlig karaktär.

Kul! Hoppas du kommer gilla det!

Jag tycker att du ska gå på magkänslan och välja den som känns bäst oavsett svårighetsgrad. Det är så många system och kombos att lära sig så lika bra att gå direkt till den figur som lockar mest.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Nice!

Jag fick tyvärr inte demon att funka på min PC.
Hoppas det är åtgärdat i fullversionen.

Förhoppningsvis så funkar demon så snart du köpt fullversionen.

Medlem

Det är ju jäkla kul ändå måste medges, även fast man enbart skrapat på ytan med ungefär 21 timmar spelade.

Sjukt mycket att lära sig, dels lära sig karaktären men sen vad alla andra gör också. Ibland får man så mycket pisk för man inte har en aning hur folks strings/combos ser ut eller greppanimationer osv. Har blivit en aning frustrerad(milt uttryckt) en del matcher kan jag säga. Men satan vad adrenalinet flödar ibland, underbart med tighta matcher eller när man gör en grym comeback.

Måste bli bättre på när/hur man ska punisha och ta mig ur grepp, bland 100 andra saker då.

Bara nyligen börjat rankat, Cavalry med stabila 71% winrate. Online har vart mestadels positivt, men ibland får man wifi-folket som laggar sönder eller folk med skräpdatorer som även dom saggar ned matcherna.

Hwoarang som gäller just nu, får se om man hittar någon mer att växla mellan snart.

Pengarna väl spenderade hittills iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vad är det med folk att disconnecta sin match med flit när dom håller på att förlora....

Herregud vilka patetiska människor, hoppas ni reportar skiten om ni ser någon göra samma sak.

Förstår inte varför dom inte lade in att man får en vinst om någon ragequittar från början. Läste att dom höll på att jobba på saken för dessa personer dock, bara det inte tar alltför lång tid.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Vad är det med folk att disconnecta sin match med flit när dom håller på att förlora....

Herregud vilka patetiska människor, hoppas ni reportar skiten om ni ser någon göra samma sak.

Förstår inte varför dom inte lade in att man får en vinst om någon ragequittar från början. Läste att dom höll på att jobba på saken för dessa personer dock, bara det inte tar alltför lång tid.

Det kom ut en dev talk i förrgår där dom som gör såhär kommer bli bannade motsv, folk klarar ofta inte av att bli straffade för att göra fel i fighters och på PC är alt+F4 för lätt att trycka på

Medlem
Skrivet av Tung:

Det kom ut en dev talk i förrgår där dom som gör såhär kommer bli bannade motsv, folk klarar ofta inte av att bli straffade för att göra fel i fighters och på PC är alt+F4 för lätt att trycka på

Ja ne, uppenbarligen är folk lite väl känsliga, förlora med lite heder istället. Rage'a som oss normala, av med headsetet fort som satan och gå bort från datorn/konsolen ett tag och svär lite istället. ;P

Bra att dom blir bannade, men det måste ju även vara 100% korrekt, vilket kanske kan bli knepigt. Om dom nu inte har ett system som kan läsa av det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ja ne, uppenbarligen är folk lite väl känsliga, förlora med lite heder istället. Rage'a som oss normala, av med headsetet fort som satan och gå bort från datorn/konsolen ett tag och svär lite istället. ;P

Bra att dom blir bannade, men det måste ju även vara 100% korrekt, vilket kanske kan bli knepigt. Om dom nu inte har ett system som kan läsa av det.

Det kommer nog falla igenom stolarna för vissa men det är bra att dom visar en stark front mot RQ

I Tekken 7 kunde man ju spara sina ranker lokalt och ladda om spelet för att få tillbaka alla poäng 🤣

Medlem

Inte nog med att man möter rage quitare, nu möter man också fuskare. Urk så patetiska. Visst, fuskare har jag inte stött på ofta, quitters är väl fler, så ser man på det stora hela är majoriteten vanliga matcher, men tillräckligt ofta för att det blir irriterande,

Suget att spela sjunker för mig åtminstone, tråkigt nog.

Hoppas på åtgärder snarast, gärna igår, tack.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

123
Skriv svar