Öde ö: 5 Tv-serier

Medlem
Öde ö: 5 Tv-serier

Nu är det dags för nästa omgång i "Öde ö" och denna gången gäller det tv-serier.

Likt förra gången så skeppas du iväg till en öde ö och där ska du spendera resten av ditt liv.

Du får lov att välja 5 tv-serier (utrustning finns på plats) att spendera tiden med.

Här finns tråden där vi valde 5 filmer: Öde ö: 5 filmer

Tänk på att det inte handlar om ens 5 bästa serier utan serier som ni tror kommer att räcka för resten av ert liv på en öde ö.

Mina 5 utan ranking:

* The Office (Amerikanska)
* Game of Thrones
* Arkiv X
* Arrested Development
* Supernatural


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

* Lost. (Passar kanske på något sätt?)
* Arrested Development.
* The Expanse.
* Fargo.
* Vad fan som helst så länge det inte är Glamour.

Medlem

Man tar väl de 5 längsta i världen så man har nåt att kolla på, även om de är lite dåliga så har man ju iaf nåt som inte tar slut på en gång. Tar man 5 serier man redan sett är man ju dum. Man ska ju ändå vara på den där ön i en herrans massa år.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Man tar väl de 5 längsta i världen så man har nåt att kolla på, även om de är lite dåliga så har man ju iaf nåt som inte tar slut på en gång. Tar man 5 serier man redan sett är man ju dum. Man ska ju ändå vara på den där ön i en herrans massa år.

Bra tanke.

Hur ser dina 5 ut då?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Bra tanke.

Hur ser dina 5 ut då?

Lär ju bli typ General Hospital, Days of our lives, The Young and the Restless, Coronation Street, och Emmerdale kanske. Då har man lite och titta på.

Medlem

Babylon 5
The Expanse
The Seven Deadly Sins
Ster Trek Enterprise

Och för att det är en av de längsta serier jag kan komma på :

Prisoner (hette Kvinnofängelset på svenska.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Stargate sg-1
Stargate Atlantis (måste ju ses samtidigt för optimalt nöje)
Arkiv-X
Dexter
The Office

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Lär ju bli typ General Hospital, Days of our lives, The Young and the Restless, Coronation Street, och Emmerdale kanske. Då har man lite och titta på.

Smart med days of our lives. Tar nog en miljard år att titta klart på den serien


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Lär ju bli typ General Hospital, Days of our lives, The Young and the Restless, Coronation Street, och Emmerdale kanske. Då har man lite och titta på.

Prisoner - Cellblock H / Kvinnofängelset ca 700 episoder.

The Wire
Sopranos
Twin Peaks
Them
Married with Children

Medlem

Seinfeld
Matlock
LA Law
Married with Children
Law and Order


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av robbis:

Prisoner - Cellblock H / Kvinnofängelset ca 700 episoder.

Det är ju småpotatis. General Hospital har typ 15000 episoder.

Farornas Konung

Dallas
Riket
Family Guy
Twin Peaks
Varuhuset

Medlem

Utan inbördes ordning:
Arkiv X
Star Trek: The Next Generation
House
Mentalisten
Lilla huset på prärien

Följde Arkiv X på 90-talet, som alla andra, och såg om serien från start här om sommaren och tycker att den tål att ses om. Likaså Star Trek TNG, som jag följde på 90-talet och såg om från start till slut på netflix för några år sedan, och än idag kan jag sätta igång ett helt random avsnitt för att ta död på lite tid då och då. Jag gillar en god murder mystery förresten, därav Mentalisten, och House är ju ungefär som det också. Följde båda dessa på TV när det begav sig och råkade också få frugan hooked på båda. Sedan köpte vi alla säsongerna på DVD också och såg om båda serierna från start till slut och det lustiga är att man kom faktiskt inte ihåg upplösningen på gåtorna vid en omtittning, så det var som att se avsnitten för första gången. På senare tid har jag även, likt med Star Trek, kunnat se om random avsnitt då och då (repriser går på TV fortfarande) och återigen minns man inte hur de slutade, så dessa har definitivt se om-värde. Och slutligen, Lilla huset på prärien, nio säsonger, över 200 avsnitt gammal hederlig TV-underhållning liksom.

Skribent

The Simpsons
Seinfeld
Rick & Morty
Game of Thrones
Breaking Bad

Någorlunda långa serier och lite blandat vad gäller komedi/drama etc.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Band of Brothers
South Park
Curb Your Enthusiasm
Downton Abbey
Mad Men

Runner-ups:

Planet Earth, The Wire, Batman TAS, Twin Peaks och Archer.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Twin Peaks
True Detective Säsong 1
Barry
30 Rock
Game of Thrones (så osäker på denna med tanke på hur de blev, men första säsongerna är ju magiska)

Medlem

M*A*S*H
True Detective S1
Scrubs
Married With Children
How I met your mother.

Är ett fan av relativt "enkla" och lättsamma serier (True detective är ju en outlier här dock)

Medlem

Det här är några serier som jag redan har kollat på minst två gånger redan och kan kolla på igen utan problem.
Supernatural
Psych
Castle
Och dom här vet jag att jag gillar men har inte sett allt.
Scrubs
Family Guy


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Satsar på variation med serier som har många avsnitt så man slipper se om så mycket. Tänker att är en fast på en öde ö spelar kvalitén mindre roll:

The Simpsons
The Tonight show
Days of Our Lives
Law and Order
NCIS

Chefredaktör

Känner ett starkt behov av att kunna skratta när jag sitter på en öde ö så det blir dessa:
1. The Office (US)
2. Parks & Rec
3. Arrested Development
4. Community
5. 30 Rock

1. Twin Peaks
2. X-Files
3. Star Trek: Deep Space Nine
4. Game Of Thrones
5. True Blood

1
Skriv svar