Evighetsprojektet Skull and Bones har fått en färdplan för sitt första år

Robot
Evighetsprojektet Skull and Bones har fått en färdplan för sitt första år

Och det blir öppen beta nästa månad.

#Skull-and-bones, #Ubisoft


Medlem

Jag tyckte det var rätt kul i förra betan. Så kommer spela och se hur länge det är roligt via ubisoft+
Är det fortfarande roligt när månaden är slut så köper jag spelet

Medlem

Är det typ Atlas? Sea of thieves? Mmo? Base building?

Medlem

Roligt att de har självförtroende nog att släppa en öppen beta. Ger förhoppningar om att det kan bli något vettigt.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Är det typ Atlas? Sea of thieves? Mmo? Base building?

Tänk dig allt som vart kul i Black Flag, och så tog de bort allt och gjorde skeppsbataljer (ännu mer) arkadiga. Just ja, du måste farma uppgrderingsmaterial också.


signatur

I drank what?

Gnällkuk

Vi måste sluta översätta redan vedertagna begrepp som road map. Det låter inte bra på svenska...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Det jag såg fick mig att somna tyvärr.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vi måste sluta översätta redan vedertagna begrepp som road map. Det låter inte bra på svenska...

Jag tycker vi ska dra en tydlig gräns och undvika engelska ord inom det svenska språket så gott vi kan. Detta med syftet att bevara och framtidssäkra rikets språk och kultur.

För att hålla oss till ämnet; jag tycker det är modigt av dem att dels hålla ett öppet speltest, men att de dessutom visar upp en redan förbestämd kartlagd innehållsprocess. Med tanke på hur skeptiska många verkar vara till Skalle & Ben känns det ovisst att lova för mycket redan innan spelsläpp.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Jag tycker det är sanslöst överraskande att det faktiskt släppts till sist. Jobbar dagligen med en kollega som jobbade på projektet för 10 år sedan. Undrar om Ubisoft någonsin kommer skriva ett kontrakt med ett lands regering igen där de är tvingade att släppa ett projekt, min gissning är nej.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag tycker vi ska dra en tydlig gräns och undvika engelska ord inom det svenska språket så gott vi kan. Detta med syftet att bevara och framtidssäkra rikets språk och kultur.

För att hålla oss till ämnet; jag tycker det är modigt av dem att dels hålla ett öppet speltest, men att de dessutom visar upp en redan förbestämd kartlagd innehållsprocess. Med tanke på hur skeptiska många verkar vara till Skalle & Ben känns det ovisst att lova för mycket redan innan spelsläpp.

“Skalle & Ben”, I see what you did th.. eh, förlåt, jag ser vad du gjorde där 😅😊👍

Medlem

Antar att det rör sig om gratisuppdateringar i och med att det är ett fullprisspel.

Gnällkuk
Skrivet av Broshimitsu:

Jag tycker vi ska dra en tydlig gräns och undvika engelska ord inom det svenska språket så gott vi kan. Detta med syftet att bevara och framtidssäkra rikets språk och kultur.

För att hålla oss till ämnet; jag tycker det är modigt av dem att dels hålla ett öppet speltest, men att de dessutom visar upp en redan förbestämd kartlagd innehållsprocess. Med tanke på hur skeptiska många verkar vara till Skalle & Ben känns det ovisst att lova för mycket redan innan spelsläpp.

Jag köper det i sak,men inte om man redan börjat använda ett ord och alla andra börjat avända ordet - oavsett om det är det engelska eller svenska. Det blir bara konstigt att börja använda ett nytt ord från ingenstans. Artikeln som postades innan så användes ordet Early Access i rubriken, det hade tett sig märkligt om man helt plötsligt började benämna det som Tidig Åtkomst.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag köper det i sak,men inte om man redan börjat använda ett ord och alla andra börjat avända ordet - oavsett om det är det engelska eller svenska. Det blir bara konstigt att börja använda ett nytt ord från ingenstans. Artikeln som postades innan så användes ordet Early Access i rubriken, det hade tett sig märkligt om man helt plötsligt började benämna det som Tidig Åtkomst.

Ser inget fel i att ändra om till Tidig Åtkomst. Spelutvecklarba ändra ju om Beta test till Early Access.

Medlem

all det där pvp med reward och leaderboards ser jag snabbt kommer domineras av fuskare. :/

Gnällkuk
Skrivet av Ibenaben:

Ser inget fel i att ändra om till Tidig Åtkomst. Spelutvecklarba ändra ju om Beta test till Early Access.

Som konservativ vill jag påpeka att det heter Demo.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mirage:

Tänk dig allt som vart kul i Black Flag, och så tog de bort allt och gjorde skeppsbataljer (ännu mer) arkadiga. Just ja, du måste farma uppgrderingsmaterial också.

You had me at black flag, behöver nog inte läsa mer. Givet köp!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Antar att det rör sig om gratisuppdateringar i och med att det är ett fullprisspel.

Säsongsinnehållet är alltid gratis i alla spel som har dom. Sen finns det säsongspass man kan betala för att få extra saker som brukar vara olika skins

Medlem

Detta spel har blivit väl mottaget från beta tester hos en hel del som recenserat. Jag är försiktig här. Men kommer att följa releasen på olika streams. Jag är faktiskt väldigt nyfiken på detta nu.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av trickeh2k:

Vi måste sluta översätta redan vedertagna begrepp som road map. Det låter inte bra på svenska...

Haha, jag är med dig. Många översatta saker låter extremt styltigt. Svenska språket har alltid tagit till sig influenser och ord från andra språk så det är inget konstigt.

Vad det gäller Skull & Bones så är jag försiktigt positiv... Mest för att jag verkligen vill ha ett trevligt piratspel nu. Har spelat lite tidigare under diverse tester.


signatur

Jump in.

Medlem

Vad händer med det här spelt egentligen? Har sett ett par streams som gav mig osköna vibbar...såg riktigt illa ut.

Medlem

Istället för ett chill single player piratskeppsspel ser det ut som ett i mängden av pvp brawlers med farma upgrades mechanics...

Medlem
Skrivet av Ender:

Vad händer med det här spelt egentligen? Har sett ett par streams som gav mig osköna vibbar...såg riktigt illa ut.

Från trailern att döma så ser ju spelet inte illa ut alls,.

Medlem
Skrivet av roftg:

Från trailern att döma så ser ju spelet inte illa ut alls,.

Vet inte vilken video du menar, men den där de sköt på andra skepp med kanonkulspruta så ju helt horribel ut.

Medlem
Skrivet av Ender:

Vet inte vilken video du menar, men den där de sköt på andra skepp med kanonkulspruta så ju helt horribel ut.

Uppenbarligen den ENDA VIDEON som finns i nyheten... den finns under RUBRIKEN som är skriven i FET text. går inte missa om man nu inte är typ blind..

Vilken video trodde du jag menade?

Medlem
Skrivet av roftg:

Uppenbarligen den ENDA VIDEON som finns i nyheten... den finns under RUBRIKEN som är skriven i FET text. går inte missa om man nu inte är typ blind..

Vilken video trodde du jag menade?

HAr SPELET bara EN trailer för att DET barA visas EN trAiLER i artikeln? Såg du någon kanonkulspruta i den "ENDA VIDEON"? I så fall är ju chansen ganska stor att det är samma video, och både attityden och frågan blir lika onödig som överflödig.

Jag tror att videon jag hade sett var bl.a. den här:

Visst är det en uppmärksamhetstörstande streamer, men det var iaf det första gameplay jag sett som inte följer spelet särskilt noga. Det jag såg imponerade inte särskilt mycket, och då är det inte bara utseendet utan även tidigare nämnda spelmekanik med kanonkulssprutor. Filmen är säkert ett hopkok av gammalt och nytt, men det kan ändå ge ett ärligare intryck än en trailer full med nogrannt valda gobitar och in-game cinematics.

Medlem
Skrivet av Ender:

HAr SPELET bara EN trailer för att DET barA visas EN trAiLER i artikeln? Såg du någon kanonkulspruta i den "ENDA VIDEON"? I så fall är ju chansen ganska stor att det är samma video, och både attityden och frågan blir lika onödig som överflödig.

Jag tror att videon jag hade sett var bl.a. den här: https://www.youtube.com/watch?v=fEyj7Dy4bz0

Visst är det en uppmärksamhetstörstande streamer, men det var iaf det första gameplay jag sett som inte följer spelet särskilt noga. Det jag såg imponerade inte särskilt mycket, och då är det inte bara utseendet utan även tidigare nämnda spelmekanik med kanonkulssprutor. Filmen är säkert ett hopkok av gammalt och nytt, men det kan ändå ge ett ärligare intryck än en trailer full med nogrannt valda gobitar och in-game cinematics.

Jag läste nyheten och kommentaren jag skrev var baserad på videon som hör ihop med nyheten,, borde ju inte vara ngt utdaterat gameplay i den kan man tycka...

Medlem
Skrivet av roftg:

Jag läste nyheten och kommentaren jag skrev var baserad på videon som hör ihop med nyheten,, borde ju inte vara ngt utdaterat gameplay i den kan man tycka...

Anyhow, jag tror du misstolkade mitt försa inlägg. Jag ifrågasatte inte vad hu hade sett, jag syftade mest på vad jag sett av spelet, och att det inte såg såg så lovande ut ifrån det. Jag hoppas spelet blir jättebra, men det jag fick se av gameplay gav lite kalla fötter.

1
Skriv svar