Udda cravings

Medlem

Nån gång om året blir jag så sugen på (se bild) att jag letar efter den tills jag hittar den. Helvete vad god den är. Just då, sen dröjer det ytterligare ett år.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av Fzoul76:

Fil o oboy,brukar testa det vart 5år lika illa varje gång men men

Vänta lite nu.. du dricker oboyen och öter filen, eller menar du att du försöker göra typ O'boy fil? 🙈🙈


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Bulle med bulle!

Jäklar! Har inte ätit det på över 20år. Vi brukade gå till lokala konditoriet på lunchen och köpa det i högstadiet.

Fan, tack för det minnet! Jag menar det, ett av få tillfällen i livet som jag tror att jag var lycklig.

Skrivet av Jönsen:

Jäklar! Har inte ätit det på över 20år. Vi brukade gå till lokala konditoriet på lunchen och köpa det i högstadiet.

Fan, tack för det minnet! Jag menar det, ett av få tillfällen i livet som jag tror att jag var lycklig.

Den mest stabila skol-frukosten som finns!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

När jag är utomlands längre perioder, som nu, saknar jag lösgodis och svensk pizza. Och svenskt kaffe.

Medlem

Kopparbergs Äppelcider 2,25%. Tror inte att den säljs längre? Var så vansinnigt god! Tycker inte alls lika bra om starkisen som finns på Systembolaget.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Blodpudding med salt.

Fiskpinnar och potatismos sprinklat med aromat.

Pannkakor med aromat.

Godis med ananassmak.

Godis med fizzysmak.

Lakrits.

Svagdricka.

Öl.

Skribent
Skrivet av gonzo247:

Vänta lite nu.. du dricker oboyen och öter filen, eller menar du att du försöker göra typ O'boy fil? 🙈🙈

Det är inte så konstigt som det låter om du tänker efter. Yoghurt finns ju i vanilj, choklad och kola-smak så.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Billys Panpizza med slotts sötstarka senap.

Knäckemacka med kokt ägg och svennes kaviar.

Här kommer en riktig rackare:

Baguette med räkröra, rödlöksmarmelad, tallegio (italiensk ost) och björnbärssylt toppat med italiensk salami (salami romano).


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Den mest stabila skol-frukosten som finns!

Vad är bulle med bulle? Två bullar?

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Vad är bulle med bulle? Två bullar?

En chokladboll i en fralla. Namnet kommer från att chokladboll hette negerbulle och den trycker man helt enkelt in i en fralla (bulle). En bulle i bulle. Multikulti gjort rätt där två världar möts och genererar ett bra resultat, om man så vill. ☺️

En sann klassiker som många tyvärr har missat! Fantastiskt gott.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Kyrre:

Ibland blir man sugen på något man inte ätit eller druckit på väldigt länge. Jag fick en craving på Jordgubbskräm åt det tillsammans med kall mjölk och det var hur gott som helst. Kan inte minnas senast jag åt det. Blir ni sugna på något ibland som kanske inte är sådär vanligt?

Kan också få craving på jordgubbskräm med mjölk. Åt det 11:e september. Hade kommit hem efter skolan och hällt upp en stor tallrik med jordgubbskräm, kall mjölk och kelloggs frosties när syrran kommer in och säger att det hänt något i USA. Vi går in i vardagsrummet och tittar på tv-sändningen och ser det andra planet krascha i realtid. Har nog inte ätit jordgubbskräm på 20 år men ibland blir man påmind och sugen.

Skrivet av Nanopojken:

Ååh älskade dem, men hittar aldrig att köpa längre var kan man få tag i dem?

Tror de finns som lösgodis på coop. Har för mig att jag såg dem där senast idag!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Lösgodis. Jag blir väl sugen sådär vartannat år, men sen när jag väl står där i butiken så inser jag hur jävla ofräscht det är och låter bli.

Tänker du likadant med bröd, sallad och frukt?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Vänta lite nu.. du dricker oboyen och öter filen, eller menar du att du försöker göra typ O'boy fil? 🙈🙈

Typ O'boy fil 🙈tro mig det blir aldrig gott men men😇

Medlem

En grej som jag åt när jag var liten får jag cravings för ibland. Rostat bröd med salami och aprikosmarmelad, låter helt fel men det är riktigt gott alltså!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

En grej som jag åt när jag var liten får jag cravings för ibland. Rostat bröd med salami och aprikosmarmelad, låter helt fel men det är riktigt gott alltså!

Ooh härligt, då kan jag säga åt frun o dottern att det minsann finns fler än jag som gillar den kombon. Jag äter det minst en gång i veckan o dom är lika lika dömande varje gång. Såååå gott! Dock utan O'boy fil till 😁

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tänker du likadant med bröd, sallad och frukt?

Sköljer generellt av sallad och frukt innan jag äter och köper bröd på påse, så njae? Tror inte lösgodis blir så gott om man spolar av det.. 😅

Medlem
Skrivet av Fzoul76:

Ooh härligt, då kan jag säga åt frun o dottern att det minsann finns fler än jag som gillar den kombon. Jag äter det minst en gång i veckan o dom är lika lika dömande varje gång. Såååå gott! Dock utan O'boy fil till 😁

Ofan, det är inte bara jag alltså! 😄


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skribent

Sladdriga pommes frites. Så jävla gott och hundra gånger bättre än krispiga pommes. Åt halvt ihjäl mig på sladdriga pommes frites när jag jobbade på Donken.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Sladdriga pommes frites. Så jävla gott och hundra gånger bättre än krispiga pommes. Åt halvt ihjäl mig på sladdriga pommes frites när jag jobbade på Donken.

Det var det underligaste jag hört!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jonny Myrén:

Sladdriga pommes frites. Så jävla gott och hundra gånger bättre än krispiga pommes. Åt halvt ihjäl mig på sladdriga pommes frites när jag jobbade på Donken.

Skrivet av robbis:

Det var det underligaste jag hört!

Chefen på restaurangen där jag jobbar är likadan. "Sunkiga pommes" är preferensen av P-mat om syndaren själv får välja.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Sköljer generellt av sallad och frukt innan jag äter och köper bröd på påse, så njae? Tror inte lösgodis blir så gott om man spolar av det.. 😅

Haha, sant. 😀


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Sladdriga pommes frites. Så jävla gott och hundra gånger bättre än krispiga pommes. Åt halvt ihjäl mig på sladdriga pommes frites när jag jobbade på Donken.

Nu snackar vi udda cravings.

Fy fan.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av Fzoul76:

Ooh härligt, då kan jag säga åt frun o dottern att det minsann finns fler än jag som gillar den kombon. Jag äter det minst en gång i veckan o dom är lika lika dömande varje gång. Såååå gott! Dock utan O'boy fil till 😁

Det är en helt naturlig kombination. Sött möter salt, umami möter frukt.

Man hör nästan änglarna sjunga.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Ättika.

Skämtar inte, växte upp med att farsan gjorde starka förlorade 'ägg och någon lag till sylta. En kork eller flera på bruna bönor. Samt mycket inlagd gurka.

Går ju naturligtvis inte att konsumera mänger (se aktuella nyheten om flickan som tvingades dricka ättika och brände sönder hela magen). Men lite ättika i botten på ett glas och lite salt kan jag sitta och smutta på. Eller att ha på lite lök och vitlök, som en ättikslag.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Schweizernöt eller Helnötschoklad, lite lösgodis som gelehallon.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

12
Skriv svar