Hellblade på Steam blir ditt för 30 kronor

Robot
Hellblade på Steam blir ditt för 30 kronor
Medlem

Spelet är värt fullpris, men för detta priset så är det ett måste att spela.
Köp köp köp!!

Medlem

Gav spelet ett ärligt försök för några månader sen men kom aldrig in i det.

Medlem

Bra spel.

Jag kom dock inte hela vägen igenom... ca. 4-5 timmar in, sen började andra spel locka.

Jag var själv inte så mycket för gameplayet såsom combaten eller pusslandet,
men spelet är förbannat snyggt och har bra ljud/musik. Framförallt har spelet en fantastisk atmosfär.

Lätt värt 30 kr!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skrivet av Hartassen:

Gav spelet ett ärligt försök för några månader sen men kom aldrig in i det.

Försökt lira det ett par gånger, avskyr fighterna.

Medlem

Lätt värt. Köp och njut är mitt råd.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Mitt tips är att inte spela spelet som ett vanligt äventyrsspel, utan sätt dig verkligen in i hennes huvud och lyssna på alla röster och djupet i spelet. Första gången jag spelade spelet kom jag en timme åt gången max eftersom det var så ofantligt utmattande, psykiskt

Men attans vad bra det är.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Ett av få spel som gett en galen wow känsla. Hur de fångat hennes inre röster är otäckt ! Jag hoppas tvåan åtminstone fortsätter i samma stil även om jag har svårt att tro att de kan toppa första spelet.

Medlem

Jag vet inte alltså om jag orkar slösa mer tid på det här spelet. Jag har försökt typ 3 gånger tidigare på ps4, omstartat spelet för att få en känsla. Drygt långt intro med att åka båt osv. Pusslen var tråkiga.

Jag funderar i stället på att titta genom spelet på youtube när någon annan spelar för att se om det är så fantastiskt som folk säger.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Passar till Steam Deck?

Medlem

Fem av fem lel

Jag ger det 2/5, strider och extremt repetitiva hitta-mönster-pussel drar ner

Medlem

Jag har bara testar det i VR men mådde så illa att jag var tvungen att gå lägga mig och sova i typ 2 timmar. 🤪

Medlem

ni ljög! Köpte spelet. Kostade 34.71kr hur ska jag nu klara månaden ut?

Medlem
Skrivet av John7612:

ni ljög! Köpte spelet. Kostade 34.71kr hur ska jag nu klara månaden ut?

Nudlar kokade på tårar som skapas genom att spela spelet kanske 🥲

Medlem

Tyvärr håller jag med många andra, kom aldrig in i det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Mitt tips är att inte spela spelet som ett vanligt äventyrsspel, utan sätt dig verkligen in i hennes huvud och lyssna på alla röster och djupet i spelet. Första gången jag spelade spelet kom jag en timme åt gången max eftersom det var så ofantligt utmattande, psykiskt

Men attans vad bra det är.

Bra tips! Håller med och kan varmt rekommendera bra hörlurar.

Det är också detta som är mest avgörande varför jag inte kan se liknelsen mellan detta och God of War som jag märkt att en del verkar att se. Radikalt olika upplevelser även om en del saker liknar varandra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har spelat igenom det, gav det 3/5 själv. Visst är det en imponerande prestation för en liten indie-studio men blev inte så förförd jag heller även om jag spelade klart det. Hela grejen med röster i huvudet, synvillor och obehagliga flashbacks har ju gjorts i otaliga andra spel så har svårt att se deras skildring av psykisk sjukdom som särskilt banbrytande. Men visst, kommer nog köra igenom Hellblade 2 också även om jag misstänker att det inte släpps på GOG.

Skribent

Snubblade också över detta och slog till! 🙂

Har inte superkoll på spelet annat än att det ska vara bra så blir kul att testa.

Medlem

Helt fantastiskt spel som alla borde testa.

Längtar själv till 2an som jag ska spela dag 1

Medlem

Skulle ge detta 4/5. Första gången var det lite svårt att komma in i, men väl vid andra försöket kunde jag inte släppa taget. Otroligt spel.

Fragtjuv

Jag älskar spelet, svårt att sätta fingret på varför men stämningen, storyn och hur de hanterar Senuas psykiska hälsa fångade mig totalt. Jag håller med om att combaten är ganska styltig men det kan jag leva med.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Gen
Medlem

Blir man själv inte galen av att spela det? Har för mig det är psykiskt påfrestande att höra alla röster och andra saker hela tiden?

Medlem
Skrivet av baxtex:

Passar till Steam Deck?

Det är Steam Deck verifierat 👍 Har haft det nedladdat via Gamepass i evigheter men aldrig provat men funderar på om jag ska klippa till på Steam nu när det är så billigt just för att köra på Steam Deck istället får en känsla av att spelet gör sig bra där!

Medlem

noo, jag får pengar den 26e och rean är till 25e, haha, vafaaaaaAAAn. har typ 3kr på kontot =>


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Gen:

Blir man själv inte galen av att spela det? Har för mig det är psykiskt påfrestande att höra alla röster och andra saker hela tiden?

Det är en påfrestning för vissa som lider eller har lidit av psykisk ohälsa. Jag märkte ingenting vilket tyvärr sabbade en del av upplevelsen. Andra i bekantskapskretsen hade det riktigt jobbigt under sina genomspelningar.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

noo, jag får pengar den 26e och rean är till 25e, haha, vafaaaaaAAAn. har typ 3kr på kontot =>

Be en polare om en swish eller panta några burkar.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

noo, jag får pengar den 26e och rean är till 25e, haha, vafaaaaaAAAn. har typ 3kr på kontot =>

Sälj din njure!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Be en polare om en swish eller panta några burkar.

Skrivet av Hanzo:

Sälj din njure!

okej, då gör vi så


signatur

//monster

1
Skriv svar