Indiana Jones and the Great Circle avtäckt!

KoP
Medlem
Skrivet av Viggez:

Känns inte helt rätt när man ser Harrison Ford fast hör fel röst, i detta fallet Troy Baker. Tycker de kunde gjort nått eget men säljer väl mer om det är Harrison. Och det är något med grafiken som ibland inte riktigt klaffar för mig. Annars gillar jag att det är first person och storyn verkar spännande, kan nog bli bra.

Vi kan ju iaf glädje oss åt att dom låter en riktig skådis göra rösten istället för att låta en AI återskapa Harrison Fords röst. 🙂

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dengode:

Det var ju just det jag skrev att det såg ut som en REMASTER av ett ps3-spel vilket det gör

Agree to disagree helt enkelt Folk minns verkligen inte hur merparten av PS3-spelen såg ut Det mesta du ser i det lilla vi fick av Indiana Jones hade du inte fått om det spelets gjordes till PS3 istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av KoP:

Kommer en del peka-klicka spel men då får man främst söka sig till indiescenen. 🙂

För utvecklare utav AAA titlar är det väl tyvärr inget dom kan tjäna pengar på nuförtiden.

Du är väl medveten om att det finns ett spann mellan AAA och Indie? Spelvärlden är inte svart eller vit.

Här är ett exempel på ett bra släpp i år.
https://store.steampowered.com/app/2546810/Broken_Sword__Parz...

Tidigare släpp i serien
https://store.steampowered.com/bundle/263/Broken_Sword_Comple....

Detta är även Peka Klicka:
https://store.steampowered.com/app/1146310/Beyond_a_Steel_Sky...

Medlem

Som vanligt när det gäller konsolexklusiva titlar till Xbox så finns det alltid en skara PS-fanboys som kryper fram och ska klaga, även när det inte finns något att klaga över. Det här spelet är inte fulare än Uncharted 4, och ser verkligen inte ut som ett Xbox 360/PS3-spel. Och Avowed, som drivs av UE5 och ser ut att använda både Nanite och Lumen, ser inte 10 år gammalt ut.

Machinegames har hittills inte släppt ett dåligt spel, och det finns inget som talar för att detta kommer bli dåligt, utan snarare tvärtom. Det här kommer bli det spel som alla Indiana Jones-fans har gått och väntat på i över två decennier.

Skrivet av KoP:

Kan inte spel vara roliga/bra bara för att dom visuellt inte ser bätter ut än vissa äldre spel?

I beg to differ. 🙄

Och jag beg to differ åt andra hållet. Ser det kasst ut grafiskt så tappar det fullständigt för mig.

Vi är olika.

Skrivet av roftg:

Kommer du ens ihåg hur spelen såg ut till xbox360???...jag vet inte vad du har för orimliga förväntningar på hur ett spel ska se ut idag men det var absolut inget dåligt med det lilla vi fick se här...

Jo tack. Minns t om Amiga osv. Men tydligen ser vi olika saker.

Som vanligt ska folk ta det personligt och försvara saker in i absurdum

Kul ändå hur låga krav många verkar ha på grafiken. Samtidigt som det är helt omöjligt att förstå att folk har höga krav.

Sist men inte minst hela trailern är ju 1% gameplay.

Medlem

Att han inte såg riktigt rätt ut stör mig mindre än skuggorna på fedoran 2:31-44 X), hade behövt raytraceing.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Verkar underbart. Baserat på trailern har de verkligen lyckats fånga känslan från filmerna ner till färgskalan på grafiken. Mina förväntningar är skyhöga.

Medlem

Det är precis lika stor chans att Indiana Jones, Avowed med samt Hellblade 2 kommer till PlayStation så som God Of War, God Of War Ragnarök och Spider-man 1 och 2 kommer till Xbox. Vill ni spela dem. Köp en Series S.

Medlem

Jag gillade det! Hoppas det inte blir masslakt och 20 olika vapen utan det ska vara piska och revolver! Dock vill man döda nassar såklart bara det inte är som CoD där fienderna kommer och dör i drivor.. Tyckte Troys röst lät lik Harrisons också, man vill ju verkligen känna sig som Indy när man spelar!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av kebbe:

De verkar väldigt rädda att visa kontinuerligt gameplay, bara en massa ensekundersklipp av olika animationer i den trailern. Såg mest ut som ett VR-spel med väldigt styltiga animationer och detaljfattig grafik.

Dom är nog inte rädda för ngt, det här var bara en första titt, man brukar inte få se så mycket mer än såhär då.. dom måste ju ha ngt mer att visa ju närmare releasen de kommer

Medlem

Det här var inget vidare, tyvärr. Det ser ut som ett VR-spel utan VR och det brukar väldigt sällan sluta bra. Det såg ut som ett spel som behöver minst två år på sig men lär ju stressas ut om ett halvår med halvdana betyg som resultat och bortglömt inom ett par veckor efter släpp.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Det här var inget vidare, tyvärr. Det ser ut som ett VR-spel utan VR och det brukar väldigt sällan sluta bra. Det såg ut som ett spel som behöver minst två år på sig men lär ju stressas ut om ett halvår med halvdana betyg som resultat och bortglömt inom ett par veckor efter släpp.

HUm, du har en poäng! Hade nog varit intressantare som VR-spel också. Då hade jag kunnat acceptera förstapersonsperspektivet också!

Medlem

Vill inget hellre än att detta spel är helt fantastiskt. Är uppväxt under 80-talet (där bland annat Indiana Jones var väldigt stort). Men delvis inger trailern inga enorma förhoppningar, och delvis har ju både Tomb Raider och Uncharted (som i princip stulit hela konceptet från Indiana Jones) blivit spel som gör det fantastiskt bra. Dvs detta spel behöver överträffa dessa, mer eller mindre fantastiska spelserier, för att kunna stå på egna ben som ett "bra" spel.

Medlem

Påminde om både Return to Castle Wolfenstein och Uncharted. Känns lovande.

Medlem

Kändes väldigt B på många sätt, dialogen och röstskådespeleriet när skurken står i öknen var pinsamt och när combaten kändes B....

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är precis lika stor chans att Indiana Jones, Avowed med samt Hellblade 2 kommer till PlayStation så som God Of War, God Of War Ragnarök och Spider-man 1 och 2 kommer till Xbox. Vill ni spela dem. Köp en Series S.

Eller köp en 5 år gammal PC.

Edit: du krigade hårt för en tid sedan om att Xbox är både konsol och PC.

Varför har du ändrat ditt tänk? Varför är plötsligt Series S en rekommendation trots att den plattformen erbjuder den sämsta upplevelsen?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Eller köp en 5 år gammal PC.

Edit: du krigade hårt för en tid sedan om att Xbox är både konsol och PC.

Varför har du ändrat ditt tänk? Varför är plötsligt Series S en rekommendation trots att den plattformen erbjuder den sämsta upplevelsen?

Japp. Xbox är PC och PC är Xbox. Xbox ekosystem är både konsol, PC och mobil. Konsol, Series S, är den billigaste formen att kunna spela Indiana Jones och Hellblade 2 på eller Blade. Dessutom så sitter majoriteten av PC spelare, enligt Steam, med en liknande PC som Series S/X någonstans där emellan.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Japp. Xbox är PC och PC är Xbox. Xbox ekosystem är både konsol, PC och mobil. Konsol, Series S, är den billigaste formen att kunna spela Indiana Jones och Hellblade 2 på eller Blade. Dessutom så sitter majoriteten av PC spelare, enligt Steam, med en liknande PC som Series S/X någonstans där emellan.

Så var det ja!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av ulphen:

Väldigt positivt överraskad att de verkar ha fattat vad Indy handlar om. Mer äventyr och mindre action är ju något som Uncharted och Tomb Raider gärna fått haft också.

Verkligen inte då Uncharted och TR ska va action. Tyvärr kommer det här floppa då det inte släpps till Sony och Nintendo som har 85% av marknaden. Verkligen tråkigt att microsoft köper upp alla spel företag. Tänker inte köpa en Series S för några bra spel

Medlem
Skrivet av Lysdioden:

Ser fantastiskt ut! 👍🏻❤️

Jontebula, du har hittat tillbaka!

Skriv svar