Take-Two gillar inte Remedys nya logotyp

Robot
Take-Two gillar inte Remedys nya logotyp

Tycker att den är på tok för lik Rockstars.

#Remedy, #Rockstar, #nyhetstips


Medlem

Om Remedys logotyp är lik Rockstars, då är Rockstars lik Commodore.

Fullt rimligt, står på de stackars underbetalda advokaternas sida i det här fallet. Nästa steg blir till att trademarka bokstaven "R" i allmänhet, bara för säkerhets skull.

Medlem

Remedy kunde gott ha behållit sin gamla.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är mycket som Take-Two inte gillar.

Medlem

Det blir en liten extra krydda när de dessutom jobbar tillsammans.

Medlem

Gjorde inte Rockstar mp3?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Likt lösenordskrav kanske man borde behöva mer än en bokstav i sin logotyp innan man får gnälla på att andra företag inte heller orkar bry sig....

Medlem
Skrivet av Margy:

Det blir en liten extra krydda när de dessutom jobbar tillsammans.

Gör de?

Medlem

Remedys nya är ju hemsk och väldigt lik rockstars så jag förstår deras oro.

Medlem

Inte ens samma typsnitt, och Rockstar har en stjärna inramat i en box. Detta är bara försåtligt om båda loggarna ses i svart och vitt, och utan ramen som Rockstar ibland kan ha, då kan man förstå. Jag hoppas Remedy får behålla, Rockstar kan hoppa upp och ta sig.

Medlem

HEJA.. På alla småbolagen igen r*!!!
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2021/12/03/take-two-ha...
Vore kul om Rockstar energy drink... (pepsi) tvingade r* att sluta stämma alla.. annars! XD


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Thane:

Max Payne remaken publiceras av Rockstar, precis som originalet.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är mycket som Take-Two inte gillar.

De gillade ju inte namnet på Josef Fares senaste "It Takes Two" heller.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

HEJA.. På alla småbolagen igen r*!!!
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2021/12/03/take-two-ha...
Vore kul om Rockstar energy drink... tvingade r* att sluta stämma alla.. annars! XD

Varför skulle rockstar jaga någon som gör energidryck? Det är en helt annan industri.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför skulle rockstar jaga någon som gör energidryck? Det är en helt annan industri.

Det har inte hindrat R* (se min länk... "clothing companies to tattoo parlors to an axe-throwing company in Florida for using the word “Rockstar” in their name. " osv).

Pepsi rockstar.. vågar de sig inte på....har LITE mer pengar om man säger så.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Det har inte hindrat R* (se min länk... "clothing companies to tattoo parlors to an axe-throwing company in Florida for using the word “Rockstar” in their name. " osv).

Pepsi rockstar.. vågar de sig inte på....har lite mer pengar om man säger så.

Haha läste hela länken och det verkar ju absurt. Förhoppningsvis ledde inte stämningarna till något.

Gnällkuk
Skrivet av Sillgam:

Varför skulle rockstar jaga någon som gör energidryck? Det är en helt annan industri.

Ett varumärke är ju skyddat så spelar ingen roll vilken industri eller produkt det rör sig om.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

Där har dom fel tycker jag

Medlem

Tror inte direkt de har copyright på bokstaven R...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ett varumärke är ju skyddat så spelar ingen roll vilken industri eller produkt det rör sig om.

Kan ju absolut finnas varumärke med samma namn. Så länge de inte är i samma industri som varandra.
Ett varumärke som är en frisörkedja kan ju utan problem dela namn med ett som är en spelutvecklare.
Men det avgörs fall till fall.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tror inte direkt de har copyright på bokstaven R...

Tur för Take Two att det inte handlar om det

Medlem

Om man gör en ny logga som är väldigt lik ett annat företags logga då lär man få problem så rockstar gör helt rätt som står på sig.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Om man gör en ny logga som är väldigt lik ett annat företags logga då lär man få problem så rockstar gör helt rätt som står på sig.

Väldigt lik?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det ända som är likt är att båda använder R annars är dom väldigt olika.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fullt rimligt, står på de stackars underbetalda advokaternas sida i det här fallet. Nästa steg blir till att trademarka bokstaven "R" i allmänhet, bara för säkerhets skull.

När man ändå är igång kan man göra en Musk och byta namn på hela företaget till bokstaven R. Eller som det i praktiken kommer bli "R (tidigare Remedy)".

Medlem

Ja, tänk om allmänheten "förvirras"...katastrofen är verkligen nära.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför skulle rockstar jaga någon som gör energidryck? Det är en helt annan industri.

Allmänheten lär bli extra förvirrade av det.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

HEJA.. På alla småbolagen igen r*!!!
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2021/12/03/take-two-ha...
Vore kul om Rockstar energy drink... (pepsi) tvingade r* att sluta stämma alla.. annars! XD

Remedy är börsnoterade på Nasdaq Nordic. Det är inte Esa-Pekka som sitter och kodar i garaget utanför Rovaniemi.

12
Skriv svar