Ny Final Fantasy VII Rebirth-trailer peppar oss inför släppet

Robot
Ny Final Fantasy VII Rebirth-trailer peppar oss inför släppet

Och vi får även lite info om hur Caith Sith slåss.

#Final-fantasy-7-rebirth, #Square-enix


Medlem

Kommer bli riktigt kul hoppas jag, 29 feb känns långt bort...

Medlem

Ett av de mest efterlängtade spelsläppen i år! Förstår inte hur man ska hinna med allt haha, FF7 rebirth, Granblue fantasy relink samt att man är tillbaka i MHW, stackat spelår än så länge för egen del

Medlem

Tyckte FFVII remaken sög.

Fräscha upp ett klassiskt spel, eller gör ett nytt spel.

Gör inte om ett klassiskt spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tyckte FFVII remaken sög.

Fräscha upp ett klassiskt spel, eller gör ett nytt spel.

Gör inte om ett klassiskt spel.

Tyckte mera det kändes fräscht och modigt med det dom gjorde, man får en ny upplevelse medans man också får charmen från originalet.

Medlem

Jag gillade första remaken starkt!
Så peppad men har ingen ps5


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Hela den här grejen med delar som släpps separat har förstört det för mig. Jag kommer vänta tills det kommer en spelsamling med alla FFVII remake-spelen tillsammans.

Medlem

Undrar om Pc versionen kommer i år redan? I slutet på videon står det att exklusiviteten är minst till 29e maj 2024. Men det är ju inte ens ett halvår. Verkar lite lustigt att ha 3 månader i "förebyggande" exklusivitet

Moderator | Testpilot
Skrivet av pazu:

Hela den här grejen med delar som släpps separat har förstört det för mig. Jag kommer vänta tills det kommer en spelsamling med alla FFVII remake-spelen tillsammans.

Det här är inte Telltales The Walking Dead utan något mer likt Mass Effect 1-3. Vi har fått första spelet, sedan kommer en uppföljare precis sp, vilken uppföljare som helst och sedan sista i trilogin.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Köper nog till ps5 o lånar polarens för att spela galet en långhelg, längtar.

Medlem
Skrivet av Loading:

Tyckte mera det kändes fräscht och modigt med det dom gjorde, man får en ny upplevelse medans man också får charmen från originalet.

Modigt var det.

Övermodigt, i min mening.

Fin grafik fast på ett sätt som inte riktigt funkade rent stilmässigt... Vad av charmen från originalet bestod?
Och kunde inte Square iallafall i remaken av en klassiker ist för en ny franchise-installation bara sluta slåss emellan att han tur-baserade strider och inte for a change?

Ist kommer dom med ännu en misslyckat försök att göra tur-baserade strider realtime på ett sätt som inte funkar åt vardera hållet.

FFVII-remaken sett som spel i isolation är inte bra - men dom lurar folk att det är det igenom att remixa FFVII-dängor och har story och karaktärer man minns med - men det är inte en homage eller modern tolkning så mycket som ett övergrepp.. IMO.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Musiken i FF7 har alltid gett mig gåshud :3


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Musiken i FF7 har alltid gett mig gåshud :3

Ducky

Medlem

Ser riktigt bra ut.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tyckte FFVII remaken sög.

Fräscha upp ett klassiskt spel, eller gör ett nytt spel.

Gör inte om ett klassiskt spel.

Snygg trailer men håller med dig otroligt mediokert spel, rätt allmänt..

Medlem

Vad är det för skillnad mellan FF VII Remake, Remake Intergrade och Rebirth?
Känner mig lost. Är det här tredje delen?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Vad är det för skillnad mellan FF VII Remake, Remake Intergrade och Rebirth?
Känner mig lost. Är det här tredje delen?

Nej, Rebirth är andra delen. Intergrade är bara PS5 och PC-versionen av första spelet och innehåller en expansion med karaktären Yuffie.

Skribent

Jag sjunger inte samma lovsånger om FF VII-remaken som många andra, men ett kompetent spel helt klart. Ska bli intressant att se vad de nu gör med del två när man kommer ut på världskartan och spelet faktiskt "börjar på riktigt".

Men håller med om att mycket av FF7-charmen är borta i spelet så förliknar mig med att det är en modern tolkning av originalet.


signatur

"Writer and Fighter"

Älskade FFVII Remake och INTERmission och är omåttligt peppad på Rebirth. Tycker det är nice att Square Enix mixat om lite i storyn. Jag ser det mer som en remix än bara ett ansiktslyft.

Medlem

Jag blir mer och mer skeptisk ju närmare releasen vi kommer. Originalet är heligt för mig, och remaken kunde inte infria mina förväntningar. Dessutom gjordes ett par märkliga val som sänkte spelet en del. Missförstå mig rätt, Remake är ett bra spel, men inte det spel jag ville ha. Här i Rebirth fortsätts det till synes med mycket av det jag inte gillade i Remake: meningslösa, trista sidequests, ändringar av handlingen och ett spel som verkar vara alldeles för mycket over the top. Det hoppas och viftas, det exploderar och smäller konstant och i Remake fanns inte många av de där lugnare passagerna som åtminstone jag gillar i japanska rollspel, utan gasen i botten nästan konstant. Jag blir utmattad. Har dessutom spelat klart Final Fantasy XVI, så jag är rätt mätt på Final Fantasy just nu. Kommer nog att vänta med Rebirth ett tag, kanske till hösten rentav.

Men det största felet med Remake är musiken. Originalet är så oerhört tätt förknippat med sitt soundtrack, och Square gjorde en del oförlåtliga val i Remake. På vissa ställen ersattes odödlig musik av nyskriven, mycket sämre musik, på andra ställen var den remixad i ganska förfärliga versioner och i vissa viktiga scener var det fel musik.

Nej, jag vet inte. Tur att originalet finns kvar, dit går det alltid att återvända. Jag hade velat ha en mycket mer trogen remake, se på Resident Evil 4.

1
Skriv svar