Starfield betasläpper sin "största uppdatering hittills" på Steam i veckan

Robot
Starfield betasläpper sin "största uppdatering hittills" på Steam i veckan

Med fokus på att fixa snarare än att lägga till nytt innehåll.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Som med de flesta moderna spel. Ju längre efter release man väntar ju bättre spelupplevelse får man. (billigare blir det också)

Medlem
Skrivet av Veonz:

Som med flesta moderna spel. Ju längre efter release man väntar ju bättre spelupplevelse får man. (billigare blir det också)

Väldigt sant, mitt koncept helt och hållet. Dock blir det inget Starfield då det inte faller mig i smaken.

Quake-konnässsör

"beta" släpper, hörru Bethesda bli inte som Star Citizen nu!

Medlem

Vill fastna för något stort o bra SP-spel. Funderar på detta eller Cyberpunk.
Ni som spelat båda... vilket är "roligast"?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vill fastna för något stort o bra SP-spel. Funderar på detta eller Cyberpunk.
Ni som spelat båda... vilket är "roligast"?

Cyberpunk 2077

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vill fastna för något stort o bra SP-spel. Funderar på detta eller Cyberpunk.
Ni som spelat båda... vilket är "roligast"?

Definitivt Cyberpunk. Vänta med starfield och köp det i framtiden när de uppdaterat en massa

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vill fastna för något stort o bra SP-spel. Funderar på detta eller Cyberpunk.
Ni som spelat båda... vilket är "roligast"?

Jag gillade Starfield mer, blev oerhört besviken på CyberPunk men det kan samtidigt ha med förväntningarna att göra - hade betydligt högre sådana på CP2077 än Starfield.

Sen är det ju väldigt olika spel, CP2077 är mer berättelsefokuserat, "egdy" och handlar i större utsträckning om högoktanig action, även om det finns olika sätt att spela det på. Starfield är.. ett Bethesdaspel. Har du spelat sådana tidigare vet du vad det för med sig

Med det sagt har jag inte kört CP2077 sedan 2.0-patchen som släptes i samband med Phantom Liberty och kan därför inte uttala mig om hur det är nu, men det ska vara betydligt bättre än tidigare enligt folk som kört både före och efter. Har köpt expansionen och ska dra igång en ny genomspelning snart, tänkte jag.

Medlem

Cyberpunk med phantom liberty, en mkt mer polerat upplevelse nu än tidigare.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vill fastna för något stort o bra SP-spel. Funderar på detta eller Cyberpunk.
Ni som spelat båda... vilket är "roligast"?

Första Deus Ex, och sen Deus Ex Human Revolution och Mankind Divided. Bästa spelen som någonsin gjorts inom cyberpunkgenren.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Kan tänka mig att detta är rätt kul att spela...om 2-4 år.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Veonz:

Som med de flesta moderna spel. Ju längre efter release man väntar ju bättre spelupplevelse får man. (billigare blir det också)

Hej, kära r/patientgamers - bekanta!

Medlem

"Största hittills" är ju inte speciellt svårt då deras tidigare patchar bara innehållit typ en till tre items De har verkligen inte bråttom minst sagt.

Medlem

Starfield Dåligt. 1Up mig nu

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vill fastna för något stort o bra SP-spel. Funderar på detta eller Cyberpunk.
Ni som spelat båda... vilket är "roligast"?

Cyberpunk. Berättande, Dialogerna och Karaktärerna har cdpr magin som är ljusår före bethesda och får Starfield kännas som att de är skrivna av högstadieelever.
Grafiskt snyggare samt flyter på bättre.
Musiken är banger.

Gillar du bygga skepp, baser och samla lite resurser samt den där bethesda friheten så Starfield


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Så länge det inte handlar om att patcha bort spelets miljarder laddningsskärmar spelar det inte så stor roll.

Medlem
Skrivet av almblad:

"beta" släpper, hörru Bethesda bli inte som Star Citizen nu!

Det har ju Bethesda gjort sen Oblivion. Släppt trasiga spel och sen skitit i att patcha dem ordentligt för att tvinga användarna att laga spelen åt dem med moddar. De går nog dock bet den här gången då de flesta stora moddare har valt att skita i Starfield.
Bethesda Softworks är helt urusla på att designa spel.

Quake-konnässsör
Skrivet av Kiske:

Det har ju Bethesda gjort sen Oblivion. Släppt trasiga spel och sen skitit i att patcha dem ordentligt för att tvinga användarna att laga spelen åt dem med moddar. De går nog dock bet den här gången då de flesta stora moddare har valt att skita i Starfield.
Bethesda Softworks är helt urusla på att designa spel.

i och för sig sant

Gen
Medlem
Skrivet av dTexN:

Cyberpunk. Berättande, Dialogerna och Karaktärerna har cdpr magin som är ljusår före bethesda och får Starfield kännas som att de är skrivna av högstadieelever.
Grafiskt snyggare samt flyter på bättre.
Musiken är banger.

Gillar du bygga skepp, baser och samla lite resurser samt den där bethesda friheten så Starfield

Exakt det som är "kärnan" i Starfield - bygga skepp, "utforska" 1000 likadana planeter och fylla din ryggsäck med skrot. Spelet är inte värdelöst men i mina ögon knappt godkänt. Orkade med 15 timmar sen fick det vara nog, speciellt efter några sektioner där man skulle gå till en quest marker vilket tog 10 minuter.

Medlem

Till en början tyckte jag mest att detta var en rolig kommentar, men inte nu längre... nu håller jag med till 100 %.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Dom kan ju fortsätta försöka plåstra om och linda in Starfield, det är fortfarande en bajskorv!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vill fastna för något stort o bra SP-spel. Funderar på detta eller Cyberpunk.
Ni som spelat båda... vilket är "roligast"?

Jag gillade Cyberpunk men fullkomligt älskade Starfield. Har dock inte kört 2.0 eller DLC än av förstnämnda. Är väl en av få som kommer köra om hela Starfield när DLC till det kommer. Drog igång spelet för att par dagar sedan och blev oerhört taggad att köra om från början.

Medlem
Skrivet av Gen:

speciellt efter några sektioner där man skulle gå till en quest marker vilket tog 10 minuter.

Knappast något ovanligt i Bethesda spel

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Vill fastna för något stort o bra SP-spel. Funderar på detta eller Cyberpunk.
Ni som spelat båda... vilket är "roligast"?

Beror på vad du är ute efter. Spela starfield om du är en rymdskeppsnörd. Storyn och sidemissions faller ganska platt imo, medans cyberpunk levererar väldigt väl på den fronten. Gunplay vinner även cyberpunk. Det enda som starfield gör bättre än cyberpunk är att man kan skräddarsy sina rymdskepp och rymdbaser, cyberpunk har ganska ytliga och dåligt genomtänkta rollspels funktioner. Man får göra sin karaktär men man ser han/hon nästan aldrig genom spelets gång, det finns olika lägenheter att köpa men det finns ingen riktig spelfunktion knuten till det. Det finns olika bilar och motorcyklar men alla känns mer eller mindre likadant.
Men kör på det som mest tilltalar dig.

Medlem

Star citizen är ett roligare spel när det kommer till ryndskepp och interaktionen o variation och multiplayer. Starfield har fler quests och stabilitet. Men mycket i starfield som känns rushat.

1
Skriv svar