Forza Motorsports karriärläge görs om efter spelarkritik

Robot
Forza Motorsports karriärläge görs om efter spelarkritik

Även AI och regelverk ska förbättras.

#forza-motorsport


Medlem

Den aggressiva AI:n har varit det största problemet sedan det första spelet enligt mig.
Hoppas de kan förbättra den och göra karriärläget roligare.

Medlem

Gött att höra för vilken jävla besvikelse det var vid släpp hoppas de kan rädda lite iallafall för det är tunnt med det mesta när man får för sig att spela igen (och ger upp lika fort igen).

Medlem

Tycker det är riktigt kul, roligare än Horizon men då har jag inte kört så många bilspel på sistone.

Medlem

Exakt dessa punkter var jag också kritisk till när jag spelade det vid release. Jag tyckte att karriärläget var långsamt och småtråkigt sen så va bottarna inte särskilt smarta. Hoppas de kan få till det för spelet lockade mig i övrigt!

Medlem

Kört en del av spelet och är rätt skojj. Uppgraderingen av bilarna går lätt när man bara behöver trycka auto-upgrade så bryr mig inte om det systemet. När jag först starta det tyckte jag kurvorna var cp svåra att köra igenom. Venne om jag hade slagit av assists då. Men nu har jag typ heavy assist tror jag så är mycket mycket lättare att ta kurvorna. Behöver bara gasa egentligen och släppa på gasen så sköter assist resten.

Kör på medium penalty och 4-5 av 10 i difficulty. Vunnit 2 events jag gjort alltså kommit 1a. Håller på med det 3e nu.

Medlem

Bra ändringar.

Hade hoppats att man kunnat ge upp idén om tidsbegrnsade events i single player och faktiskt ösa på så det finns mängder med cuper och events därunder stt köra, som alla FM-spel alltid haft.
Blev snabbt klar med alla cuper och man bara sitter och väntar på nya…
Klart man skapa egna events, men det är lite som att lägga ner franchiseläget i NHL och gå tillbaka till hur det var i NHL94

Medlem

Bra ändringar!

Gillar spelet annars ändå, men om det är något som kan förbättras så är det just dessa punkter.

Medlem

Jag tycker det är helt obegripligt att det ens finns folk som tycker att CP systemet är bra eller tycker om det.

Hela systemet är så anti spelare att det är svårt att se att det inte är annat än att öka den generella tiden folk är i spelet istället för innehåll som folk kan spendera tiden med.
Spelet har färre banor och spellägen än något Motorsport tidigare sedan innan FM4.

Sedan måste dem ha ett faktiskt fungerande straffsystem för väjningar och avsiktliga krasher. Det nuvarande Safety Rating systemet och Skill nivå matchmaking är ett skämt.

1
Skriv svar