50 spel att hålla koll på 2024

Medlem

Black Myth, Avowed, Dragon's Dogma 2, Dragon Age (kanske?), Stalker 2, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Elden Ring... En hel del att se fram emot.

Medlem

Diablo 4 Expansionen, World of Warcraft Expansionen och Star Wars Outlaws är allt som är intressant för mig

Medlem

Tomb raider remakes såg inte alls bra ut.

Mycket annat var intressant iafl!

Medlem

Ser ut att bli stablit, men inte magiskt.
Tror mängden "5/ 5 spel" kommer vara väldigt få. Men mängden 4/5 kommer vara rejäl.

Medlem

För egen del så finns det bara två spel som jag ser fram emot 2024. Där det sistnämnda skulle kommit förra året.

  • Star Wars Outlaws

  • Warhammer 40,000: Space Marine 2

Medlem

Kanske fyra intressanta spel får bli ett backloggens år för egen del har ju fyllt på listan rejält under 2023 👍

Medlem

Kommer bli en svettig vinter och vår!
Persona 3 Reload
Like a Dragon
FF7: Rebirth
Granblue Fantasy: Relink
Dragon's Dogma 2
Alone in the Dark
Rise of the Ronin

Medlem

Fina spel men vart är Stormgate?

Medlem

Min lista på vad jag just nu ser mest fram emot som saknas bland dessa 50:

#1: The legend of heroes: Trails through Daybreak (JRPG) PS5/Steam Release Sommaren 2024
https://store.steampowered.com/app/2138610/The_Legend_of_Hero...

#2: Persona 3 Reload (JRPG) PS5/XboX/Steam Release 2 Feb 2024
https://store.steampowered.com/app/2161700/Persona_3_Reload/

Medlem

Towers of Aghasba verkar lovande - en blandning av Animal Crossing och BoTW/TotK med bättre grafik. Kan bli kul att pröva! Om nya Switch släpps i år lär det ju komma spel till det, troligen ett nytt Mario 3D? Ser fram emot det också.
Men annars känns 2024 som ett spelår för att spela klart spelen från 2023...

Medlem

Manor Lords är det jag väntar på, annars är det nog bara Homeworld 3 som ticklar min fancy. Space Marine 2 är väl på radarn också förvisso.

Medlem

Finns definitivt många väldigt intressanta titlar detta året.

Ett som mitt intresse störtdök för var Arc Raiders när jag fick vara med och testa betan under förra året.
Kändes som vilket hoplappat live service-spel som helst, det var janky, dåligt optimerat, viktiga inställningar och features som fattades osv osv. Och jag vet att de kallar det beta, men det är nästa det som gjorde det oroväckande för mig då det inte ens kändes som att det var i Alpha enligt mig. Inte några stora förhoppningar för det spelet längre tyvärr.

Medlem

Jag förstår inte hur Crimson Desert undviker varenda sådan här lista. Det ser ju helt magiskt ut, och så presenteras vissa spel på sådana här listor som ser ut som skit. Gör dig själv en tjänst, kolla upp Crimson Desert om du inte redan gjort detta!

Medlem

Tror många med mig (alla vi som knarkat FTL/Slay the Spire/Hades ...) kommer sänka mest timmar 2024 i Balatro när det lanseras i Q1. Nästan så att enbart demoversionen var 2023:s stora behållning. Känns som mitt solklara årets spel 2024 på förhand.

Medlem
Skrivet av Mugen:

Tror många med mig (alla vi som knarkat FTL/Slay the Spire/Hades ...) kommer sänka mest timmar 2024 i Balatro när det lanseras i Q1. Nästan så att enbart demoversionen var 2023:s stora behållning. Känns som mitt solklara årets spel 2024 på förhand.

Ftl har man många timmar i. Hades är grymt.
Slay the spire körs dagligen på mobil atm.
Balatro ser bra ut, såg att det finns ett demo.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Ftl har man många timmar i. Hades är grymt.
Slay the spire körs dagligen på mobil atm.
Balatro ser bra ut, såg att det finns ett demo.

Ja, jag kollade någon enstaka minut på nån Let's Play och såg direkt att det kommer få det att klia i fingrarna likt Slay the Spire. Spelade demot mycket men tror de kan ha tagit ner det på Steam nu. Men tror nästa demoversion är på gång, och antagligen inte långt till full release.

It's not a lake, it's an ocean

2024 kan bli lika galet som 2023. Hur ska jag hinna med detta...? Och då kan vi ju räkna med att en hel del spel inte är utannonserade än.

För min del toppas det med:
Silent Hill 2
Stalker II
Hellblade II
Replaced
Alone in the Dark

Sedan får vi se.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Såg bara 5 intressanta titlar själv på den listan. Men finns nog något för alla på den iaf!


signatur

I drank what?

Medlem

Och det kommer säkert mycket mer som vi inte vet om just nu. Själv är jag mer än nöjd om ett bra spel för mig kommer ut i månaden. Dom första 3 månaderna i år är redan säkrade med alla bra spel som kommer under Januari och februari. Sen tror jag inte att Psvr2 spelen som kommer nästa år är med på listan ovanför överhuvudtaget tex.

Medlem

Little Nightmares III är jag måttligt intressaerad av. Ettan var grymt bra och tvåan kändes mest "mer av samma" trots att det var ett bra spel. Vet inte hur de ska göra något nytt i samma spelserie. Förhoppningsvis blir man överraskad.

Synd att inte Hellblade serien kommer till Playstation. Ett av väldigt få Xbox exklusiviteter som jag e lite avundsjuk på. Verkar vara ett riktigt bra spel!

Edit: Såg trailern ännu en gång. Fy bubblan va coolt det ser ut. Älskar musiken i Hellblade också. Jag förvandlas typ till en viking av att bara titta på trailern.

Outlast Trials ser också spännande ut men aldrig vågat spela klart någon av Outlast spelen själv. Tänker alltid "oooh det ser coolt ut!" Men sen när man sitter mitt uppe i spelet o skiter på sig så är det inte lika coolt haha. Skämt åsido, kul med konsolsläpp.

Medlem

Ser självklart fram emot rebirth som alla andra.
Wukong hoppas jag blir bra, men avvaktar och ser.
Bara jag som tyckte plucky squire såg mysigt ut? Ingen som nämnt det alls men jag kommer hålla ögonen på det iaf.
Visions om mana ser härligt ut men avvaktar och ser.
Hades 2 blir köp utan tvekan. Hoppas bara dom inte låter sig köpas av epic igen.

Medlem

Jag hoppas att UFO 50 till slut blir klart. 50 "små" indiespel i alla möjliga genrer.

Det utannonserades 2017 som en titel som skulle släppas 2018!

12
Skriv svar