A Plague Tale: Requiem kommer till Playstation Plus i januari

Robot
A Plague Tale: Requiem kommer till Playstation Plus i januari

Såväl som Evil West och Nobody Saves the World.

#nyhetstips


Medlem

Bra start på året, hoppas det fortsätter👍

Medlem

Jag provade att prenumerera på ps+ ett par månader jag fick två dlc till något barn spel och något baka pizza spel. Jag är inte imponerad och kommer inte fortsätta min prenumeration. 🤯😂

Medlem

Ni som spelat båda - behöver man a spelat det först A Plague Tale för att lira det andra? Har hört gott om båda men antalet tillgängliga speltimmar blir ju tyvärr inte fler...

Medlem
Skrivet av JockeDahlback:

Ni som spelat båda - behöver man a spelat det först A Plague Tale för att lira det andra? Har hört gott om båda men antalet tillgängliga speltimmar blir ju tyvärr inte fler...

Nä, du behöver inte spela första. Det ger förstås lite mer bakgrund till karaktärerna men absolut inget nödvändigt.

Medlem

Var en riktigt grym uppföljare och fantastisk resa.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Jag provade att prenumerera på ps+ ett par månader jag fick två dlc till något barn spel och något baka pizza spel. Jag är inte imponerad och kommer inte fortsätta min prenumeration. 🤯😂

Låter mycket märkligt om du bara fick ett spel under två månader. Man får väl alltid minst tre fulla spel per månad och dom där DLCs du nämner är bara små extra förmåner man får till gratisspel.

Medlem

Ja man kanske skulle köra igenom spelet för achievements, har sett större delen och slutet på youtube så är typ spoilat för mig så ingen spänning kvar i spelet tyvärr. Har legat på Gamepass ett bra tag nu känns det som så kommer väl snart försvinna.

Medlem

Kul, är sugen på både Evil West och A Plague Tale.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Bra start på året. Får se om jag lyckas spela klart första Plague Tale. Jag blev soft locked på en boss i slutet och orkade inte börja om vid tidigare sparpunkt...

Medlem

Det är inte varje PS Plus Essential-månad som är tung, så jag välkomnar verkligen schyssta januari.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Jag provade att prenumerera på ps+ ett par månader jag fick två dlc till något barn spel och något baka pizza spel. Jag är inte imponerad och kommer inte fortsätta min prenumeration. 🤯😂

När skulle detta ha inträffat?

Jag har inget som helst minne av något liknande under "ett par månader".

Medlem
Skrivet av JockeDahlback:

Ni som spelat båda - behöver man a spelat det först A Plague Tale för att lira det andra? Har hört gott om båda men antalet tillgängliga speltimmar blir ju tyvärr inte fler...

Jaa spela båda, Det skulle vara som att hoppa in mitt i en bok annars, och spelen är jättebra båda två!! Det går säkert att spela bara tvåan men jag skulle inte alls rekommendera det. För du går miste om första halvan av spelet då.
Spelen är inte så långa, tog mig bara 12 timmar att klara ettan i ett lugnt temp och tvåan tog mig 17 timmar

Medlem
Underskattat

Plague tale måste vara bland de mest underskattade spelen jag spelat. Den första är så otroligt bra på många sätt, speciellt pacing, musik och tonen men med mindre bra gameplay mekanik. Det andra spelet tar allt det det första spelet gör och gör det lite bättre (förutom just pacingen möjligtvis). Extremt bra emotionell resa och så vackert gjort. Men det som verkligen står ut, speciellt i andra spelet, är Amicia. Hon är förmodligen min favorit female character efter Ellie i tlou. Hennes utveckling och karaktär är så fantastisk och hennes röstskådespelare också fantastisk. Hade gärnat se henne villa best performance det året men tyvärr stod hon mot Chris i gowr. Rent av fantastiskt!

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Jag provade att prenumerera på ps+ ett par månader jag fick två dlc till något barn spel och något baka pizza spel. Jag är inte imponerad och kommer inte fortsätta min prenumeration. 🤯😂

sluta ljuga för du har aldrig haft ps+! Mycket bra spel som kommer i januari

Medlem
Skrivet av Margy:

När skulle detta ha inträffat?

Jag har inget som helst minne av något liknande under "ett par månader".

Kan det vara denna månad?

https://www.gameinformer.com/2021/09/01/ps-plus-free-games-fo...

Medlem

Inte en jättebra månad, men Hitman 2 väger upp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Som PS4 ägare känner man sig lite besviken att man inte får tre titlar, men Sony måste väl övergå till att inrikta sig på PS5 någon gång. Likväl trist.
Tycker man borde kunna claima PS5 spel på PS4 så man kan spela dem sen när man byter upp sig. Man betalar ju för samma tjänst.

Medlem
Skrivet av Starscream:

Tycker man borde kunna claima PS5 spel på PS4 så man kan spela dem sen när man byter upp sig. Man betalar ju för samma tjänst.

Prova https://store.playstation.com/

Medlem

Jo satt och funderade om det kan funka!
EDIT: Fungerade fint, även på appen. Tack!

1
Skriv svar