Diskutera – Vilket är årets snyggaste spel?

Robot
Diskutera – Vilket är årets snyggaste spel?
Medlem

Dead Space Remaken.

Medlem

Hm, svårt.

Men får nog säga Gow: Valhalla.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har inte provat Avatar ännu.
Men Phantom Liberty ser otroligt bra ut.

Medlem

Spelar Avatar nu på en Oled monitor med Max inställningar och det är jävligt smörigt för ögonen.

Medlem

Så svårt att välja nåt enskilt.

Om jag tänker ren och skär realism får det bli Spider-Man 2, men Hi-Fi Rush bjöd på det roligaste ögongodiset.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Pikmin 4 är väldigt vackert så det blir nog det för mig. Rent tekniskt så var FFXVI väldigt imponerande på sina ställen, likaså Alan Wake II.

Medlem

Utan tvekan Avatar

Medlem

Super Mario Wonder är riktigt snyggt

Medlem

För mig personligen är det nog Alan Wake 2.

Medlem

Alan Wake 2 imo

Medlem

Av toppspelen har jag spelat Mario wonder, bg3, pikmin 4, Zelda, Dead space, Talos 2, re4, ff16 samt Alan wake 2. Det har kommit en hel del snygga spel men av det jag spelat så är det Alan wake 2 som får min röst. Jag tror aldrig jag sett så bra ljussättning i ett spel förut. Sättet man blandar in grafiken i gameplay gör det väldigt mer levande ☺️

Medlem

Avatar är det Snyggaste. Utan något snack, de andra är vackra att titta på men avtar är magi med miljön. Kanske inte så mycket med människorna och ansikten dock. Men växterna och natten speciellt för mig är något speciellt.

Medlem

Det enda "stor"spelet jag har spelat från 2023 som har imponerande grafik är Phantom Liberty, så den får min röst.

Medlem

Avatar Frontiers of Pandora ser ut som jag förväntade mig att spelen skulle se ut när jag uppgraderade från PS4 till PS5. Tog bara 3 år innan grafiken kom ifatt konsolen 😆

Medlem

Bleh det mesta idag är själlöst skräp utan närvarokänsla.

Medlem

Darkside, släptes iofs förra året va.,.. men kört det mest iår så det räknas väl inte.

Medlem
Medlem

Fram tills att något spel slår det i detaljrikedom så kommer jag att fortsätta säga Red Dead Redemption 2 varje år på den frågan

Medlem

Avatar så klart. Ser så mycket fram emot Massives kommande spel.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Resident Evil 4 Remaken. Speciellt om du kör allt på max på PC med OLED-panel och HDR. Helt galen grafik.

Medlem

"Snyggaste" är så oerhört trubbigt kan jag tycka, för mig handlar det mycket mer om artstyle än ren grafik idag. Med den brasklappen får jag nog ändå säga att FF16 och sina helt otroliga bossfighter var något lite extra.

Geeks Gaming

Jag fick se Alan wake 2 på en monsterdator och herrejisses vad snyggt det är!

Medlem

Av det lilla jag sett så gav Avatar vibbarna för hur jag upplevde Crysis för första gången!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Avatar är tydligen det tekniskt snyggaste. Annars är spel som Jusant väldigt tjusiga ibland.

Medlem

Avatar bara synd att gameplay och story inte är mycket att hänga i julgranen.

Medlem

Jag tyckte Hogwarts Legacy på PC var väldigt levande, snyggt och stilistiskt troget filmerna rent grafikmässigt.

(Har dock inte spelat Avatar)

Medlem

Har inte spelat avatar så kan inte säga något om den

Så för mig av det som jag spelat
1. Alan Wake 2
2. Cyberpunk expansion

Medlem

Finns inget som spelas på en platt skärm för mig som upplevs som snyggt. Tekniskt funktionsduglig kanske men inte tilltalande eller inlevelserik.
Att befinna sig i världen som i Virtual reality slår allt även om grafiken tom skulle vara minecraft style.

Tex BG3 är ju snyggt men känns mer som en interaktiv bok, nått man sitter och kopplar av med. Dvs teknisk funktionsduglig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alltså.

Tror det är dags att uppdatera det här med snyggaste spel som om mest grafiska imponerande. Alternativt ha olika kategorier. Bästa grafik/bästa stil eller dylikt.

Snyggast som i grafiskt är ju Avatar. Riktigt imponerande men snyggast och härligaste stil tycker jag thirsty suitors har 🙂


signatur

Ultrazine

123
Skriv svar