Starfield snittar på 40 timmar per spelare

Robot
Starfield snittar på 40 timmar per spelare

Av totalt 13 miljoner spelare.

#starfield


Medlem

Det där totala antal spelare känns väldigt lågt med tanke på att spelet finns på Game Pass.
Fallout 4 sålde väl lika mycket bara första veckan? Skyrim något liknande?

Medlem

I call bullshit

Medlem

Det var "medel antal spelare" verkar det som. Undrar hur medianen ser ut..
Vissa verkar hata det medan andra finner det fängslande ().

Medlem
Skrivet av Deekar:

I call bullshit

Vad är bullshit?

Medlem

Nu vet jag inte vad tidigare spel har legat på men det låter väl inte jätteimponerande för ett Bethesda spel?

Medlem

All form av statistik som detta blir ganska oanvändbart eftersom spelet finns på Gamepass. Majoriteten av de "miljoner" som startat spelet har inte mer än testat det. Det här med 40 timmar i snitt är även det då en oanvändbar siffra av samma anledning då datamängden är så tveksam. Jag själv har 267 timmar i Starfield enligt Steam Så jag motsvarar då dryga 6,7 personer enligt deras räknesätt

Men det ser fint ut på Twitter.

Medlem

Räknas tiden efter att jag alt tabbat efter varit uttråkad i 1 timme ?

Medlem

Hur många av dessa timmar spenderade spelarna i snitt med att titta på en loading screen, detta skulle jag verkligen vilja veta.

Edit: Jag hade dock kul med spelet under mina ca 50 timmar som jag spelade Starfield genom Gamepass.

Medlem

För alla som inte sett:
https://youtu.be/hS2emKDlGmE?si=sSLj8alr_WIH462g

Spelet sög röv, provade ett par timmar på gamepass. Helt värdelöst. Jag trodde först det var jag som tappat intresset för bethesda rpg/space rpg. Men icke, spelet är universellt dåligt. Speciellt från bethesda, speciellt för 8års arbete av ett par hundra devs.

TES VI öde är härmed väldigt osäkert.

Medlem
Skrivet av Constantine:

För alla som inte sett:
https://youtu.be/hS2emKDlGmE?si=sSLj8alr_WIH462g

Spelet sög röv, provade ett par timmar på gamepass. Helt värdelöst. Jag trodde först det var jag som tappat intresset för bethesda rpg/space rpg. Men icke, spelet är universellt dåligt. Speciellt från bethesda, speciellt för 8års arbete av ett par hundra devs.

TES VI öde är härmed väldigt osäkert.

Spelet var inte Bethesdas bästa, men värdelöst? Knappast. Om andra inte håller med din åsikt så kan det knappast anses vara universellt dåligt. Personligen tycker jag det var bra, men kunde varit mycket mycket bättre.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jag har inte svårt att tro att många lägger tid på spelet, men spelet finns ju på gamepass för sjutton hakar! Finns väl en del som bara testat lite och sen stängt av? Sånt måste påverka genomsnittet

Medlem

Är det aktiv speltid eller tid som man har spelet igång? Jag har 123h "speltid", men kan lätt dra av hälften för de gånger jag alt-tabbar eller pausar spelet.
För mig var spelet okej, men efter ett tag så blev planeterna repetetiva, ny planet men med samma byggnader som förra. Spelet såg hyfsat ut, men krävde mer av datorn än det smakade. Så jag är lite skeptisk till hur det kommer gå med nästa Elder scrolls. De skulle behöva byta ut det mesta spelmekaniskt sett. Jag är rädd för att nästa Elders scrolls riskerar att floppa.

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Jag har inte svårt att tro att många lägger tid på spelet, men spelet finns ju på gamepass för sjutton hakar! Finns väl en del som bara testat lite och sen stängt av? Sånt måste påverka genomsnittet

Ja att 40 timmar spelats i snitt känns högt. Vet inte om 13 milj olika människor är lika imponerande.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Vad är bullshit?

Att folk snittar 40h

Medlem
Skrivet av Deekar:

Att folk snittar 40h

hur är det bullshit? att folk gillar ett spel inte du gillar?

Medlem

Jag har lirat spelet i cirka 100 timmar, mycket önsketänk och "jag kanske tycker om det mer snart" under hela den speltiden. Men nej, spelet landar på 5/10 för mig. Jag känner mig okej med att ha spelat det, men jag tar inte med mig några särskilt värdefulla minnen eller ögonblick från spelet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

hur är det bullshit? att folk gillar ett spel inte du gillar?

Nej, att snittet på spelade timmar per spelare är 40h. Det är VÄLDIGT högt för alla spel. Tror mer än hälften av de där 13 miljonerna inte ens spelat 10h. Så nej, jag tror inte ett skit på den statistiken vare sig jag gillar spelet eller inte.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Tror mer än hälften av de där 13 miljonerna inte ens spelat 10h.

Det stämmer nog. Men den andra hälften snittade 70 timmar.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Det stämmer nog. Men den andra hälften snittade 70 timmar.

Samtidigt som 4 miljoner knappt spelade introt.

Medlem

Underbart spel

Medlem

Undrar hur många som gjorde likt mig och installerade spelet via game pass men aldrig startade det 😅

Medlem

Jag är inte en av dem Spelade nog max 3 timmar

Medlem

Största problemet är att det är ett Open world RPG spel vilket betyder att det inte kan vara roligt.

Enligt mig.

Medlem

Tack Bethesda för ett fantastiskt äventyr 😊 Nu inväntas Shattered Space👌

Medlem

Steamstatistiken lät mig veta att jag lagt ner mer tid på Starfield än Baldurs gate 3. Viktigt vetande för allmänheten.

Medlem

"Historien förtäljer dock inte hur många av de 13 miljonerna som klarat spelet"

Runt 10% har klarat det på Xbox och 17% på Steam om man går efter achievements.
Ligger väldigt jämnt med tidigare BGS spel på Xbox, Fallout 4 och Skyrim ligger också runt 10% där.
På Steam har störst andel klarat Skyrim 31%. Starfield 17% och Fallout 4 15%.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Jag är inte en av dem Spelade nog max 3 timmar

Är du inte en del av underlaget för genomsnittet?

Medlem

Låter rimligt att det stämmer.
Lite tröttsamt med alla "jag gillade inte spelet, så ingen annan gör det heller"-folk.

Medlem

9/10 ca 4h styck och 1/10 ca 400h styck = ca 40h styck

12
Skriv svar