Baldur’s Gate 3 kommer inte släppas på Game Pass

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Och hur många sådana kvalitiva spel tycker du Gamepass har då? Man kan säga att 80% av spelen som finns i båda tjänsterna är liknande, de som skiljer är de exklusiva och övriga dag ett spel på GP. Många spel bytar tjänst när kontrakten är slut, ett exempel är Weird West, som försvann från GP för att sedan direkt efter hamna på PS+. Dissar du PS+ så dissar du indirekt Gamepass utan att du verkar tänka på det. Jag gillar tjänsterna lika mycket och har ingen favorit, men klart så sticker GP ut med sina dag ett spel.

Bara Starfield, Microsoft Flight Simulator, Cities Skyline 2 och Crusader Kings 3 har högre kvalité än majoriteten av de 478 spel som finns på PS-Plus.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja prenumerationer är skit bort med eländet, kan inte EU eller nåt förbjuda netflix och liknande tjänster så vi kan få tillbaka de fysiska videobutikerna så man kan hyra o köpa film som förr.

Sarkasmen lyser igenom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kris:

Hur många år från release tog det innan det kom till PS Plus? De flesta har redan spelat GTA V. Gammalt och förlegat kommer det till PS Plus efter att ha kramat ut sista kronan från spelarna. Med den tuppkam som Sony och Microsoft har gällande sina abonneringstjänster då måste man även leva som man lär och leverera och det gör Microsoft bättre än Sony i dagsläget.

Som Bullen skrev ovanför så har de varit in och ut på PS Plus flera gånger. Men det är ju återigen inte det du påstod!! Sluta byt spår. Du sa att det bara fanns skit på PS Plus och inga kvalitetstitlar.

Och det du pratar om gällande att man ska leva som man lär och leverera har ju dock folk olika synpunkter på. Vill man ha ofärdiga och trasiga spel som Redfall, Halo Infinite och Starfield kanske day-one releases är bra. Men då betalar jag och många hellre fullpris för storspel eller väntar tills det kommer på PS Plus. Grejen med en sån tjänst är ju att man får tillgång till spel man kanske inte hade köpt och spelat annars.

Skrivet av Kris:

Bara Starfield, Microsoft Flight Simulator, Cities Skyline 2 och Crusader Kings 3 har högre kvalité än majoriteten av de 478 spel som finns på PS-Plus.

Nu går det inte ta dig på allvar längre😅

Medlem
Medlem
Skrivet av Kris:

Hur många av de 478 spelen håller samma nivå som GTA V, Rdr2, Elden Ring eller Baldurs Gate 3? En majoritet eller?

Ungefär lika många som på GP? Möjligen fler då fler spel ingår med Plus. Det är såklart en subjektiv fråga beroende på vad man gillar.

Sedan blir det lite konstigt att använda titlar som inte ingår med GP som exempel på att PS Plus har "skit" i sitt utbud. Det enda av de spelen som (vad jag vet) ingår med GP kommer till Plus (igen) imorgon.

Skrivet av Kris:

Hur många år från release tog det innan det kom till PS Plus? De flesta har redan spelat GTA V. Gammalt och förlegat kommer det till PS Plus efter att ha kramat ut sista kronan från spelarna.

Om jag minns rätt kom väl GTA V till Plus (då PS Now) innan det kom till Game Pass? Sedan har spelet passerat lite ut och in på båda tjänsterna.

En stor del av utbudet finns på båda tjänsterna eller är sådant som dyker upp till först till en tjänst och sedan den andra.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Playstations Premium tier lr vad det heter innehåller ju deras motsvarighet till gamepass. Där finns ju Ghost of Tsushima, Horizon 2 etc så det är ju rätt bra

Premium är riktigt bra och betalar man för ett år direkt så kostar den till o med mindre än gamepass.
Day one är inget jag själv har behov av för att oavsett om jag spelar ett spel 3 månader eller 3 år efter dess officiella release datum så är spelet helt nytt för mig.
Plus i dagens tider så är det faktiskt oftast bäst o spela spel ungefär ett halvår efter release så de hinner patcha bort alla buggar o elände som spel brukar dras med.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Som Bullen skrev ovanför så har de varit in och ut på PS Plus flera gånger. Men det är ju återigen inte det du påstod!! Sluta byt spår. Du sa att det bara fanns skit på PS Plus och inga kvalitetstitlar.

Och det du pratar om gällande att man ska leva som man lär och leverera har ju dock folk olika synpunkter på. Vill man ha ofärdiga och trasiga spel som Redfall, Halo Infinite och Starfield kanske day-one releases är bra. Men då betalar jag och många hellre fullpris för storspel eller väntar tills det kommer på PS Plus. Grejen med en sån tjänst är ju att man får tillgång till spel man kanske inte hade köpt och spelat annars.

Nu går det inte ta dig på allvar längre😅

Ge dig PS-Plus är sämre än gamepass. Sedan har PS andra kvalitéer aom överväger men PS-Plus är inte en av de grejerna.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Ge dig PS-Plus är sämre än gamepass. Sedan har PS andra kvalitéer aom överväger men PS-Plus är inte en av de grejerna.

Men alltså är du på riktigt? DU sa att det BARA finns skitspel på PS Plus. Har väl fan inget med det andra att göra. Sluta byt samtalsämne. Har aldrig påstått vilket som är bäst. Det enda jag ifrågasätter är att du babblar om att det inte finns några kvalitetspel på PS Plus. Men du fortsätter slingra dig och byta spår och fan o hans moster.
Men du är ju uppenbart ett Xboxfan som trollar så du kommer ju aldrig ge en vettig kommentar.

Medlem

Var värt att köpa direkt. Ta mina pengar. Let it rain 😄 Men ändå. Vilket galet spelår. En hel del kosing har lagts på spel.

123
Skriv svar