Diskutera – De bästa Playstation 4-spelen!

Robot
Diskutera – De bästa Playstation 4-spelen!

Berätta vilka PS4-spel som satt starkast avtryck hos dig!

#diskutera, #ps4


Medlem

TLOU 2, Spider-Man & Death Stranding skulle jag nog säga såhär på rak arm. Finns säkert flera som jag inte tänker på just nu.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Redaktör
Ponny

The Witcher 3 tycker jag är allra, allra bäst. Ja, till PS4 och genom tiderna. Men jag är oerhört svag för God of War också. Det karga, melankoliska. Oh boy.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

Witcher 3 kånns som det givna för mig. Skulle nog gå så långt som att säga att det är hela 2010-talets bästa spel. God of War är där och snuddar det med.

Tillhör absolut inte de som hatar TLOU2 men tycker väl inte det konkurrerar riktigt heller. Spelmässigt är det ganska likt TLOU och berättelsen tycker jag är noterbart svagare än TLOU, även om jag kan uppskatta temat med att hämnd och att hålla fast vid saker inte gör något bättre.


signatur

Heja Blåvitt

Redaktör

Finns som sagt oförskämt många bra spel till PS4:an, men Red Dead 2 är svårslaget. Även om jag är väldigt svag för Uncharted 4 också - mycket charm i det brödragnabbet!


signatur
Medlem

The Witcher 3 ja, men det spelet var verkligen seeeegt på PS4 jämfört med PC så jag utgår från PC versionen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oxenfree var nog det bästa spelet som släpptes förra generationen. Men det var inte exklusivt till ps4. Bland de exklusiva spelen så tycker jag att det väger jämnt mellan Horizon och God of war.

Gen
Medlem

Bloodborne och God of War.

Medlem

Svårt att säga, men Horizon: Zero Dawn och Gravity Rush 2 fick mig att bli fanatisk med Share-knappen, tog så oerhört många skärmdumpar från dom två spelen.

Och sedan många härliga öppna världar som Ghost of Tsushima (som jag borde återvända till då jag aldrig spelat DLC:et). Massa suveräna metroidvania-spel som Monster Boy and the Cursed Kingdom, ett antal härliga JRPGs som Dragon Quest XI. Många trevliga co-op-spel för två spelare som A Way Out osv. Och så PSVR-spelet Astro Boy Rescue Mission som fick mig att tappa hakan.

Best console ever.

Medlem

Har bara spelat last of us och uncharted 1-3 så det bästa är utan tvekan last of us 😊

Medlem

PS4 spel för mig var Spiderman men Witcher 3 var mind-blowing när det kom och ett spel jag håller högt

Medlem

Sekiro, helt klart! Första ggn jag spelade tyckte jag det var rätt jobbigt. Av någon anledning påbörjade jag ett andra varv. Som blev ett tredje och ett fjärde. Och det blev bara bättre ju mer jag spelade! <3

Witcher 3 får hedersomnämnande åxå.

Lite snabbt bara utan att tänka efter nämnvärt: Bloodborne, Spiderman, TLoU remastered, Tony Hawk remake 1 + 2, Uncharted 4, Dark Souls 3, Ghost of Tsushima, God of War.

Medlem

Bloodborne, Sekiro och Dark Souls III! 😏

Sen gillar jag God of War, Uncharted 4 och The Last of Us 2 också.

Medlem

Förmodligen Ghost of Tsushima, The Last Guardian, God of War, Spider-Man och Death Stranding. Orkar dock inte förklara varför. 😅

Medlem

Kan bara komma på ett enda exklusivt spel som bara släppts till PS4, The Last Guardian. Jag gillar Ico och Colossus, och ett tag så trodde man inte att detta skulle dyka upp alls.

Medlem

The Last of Us Part 2, Red Dead Redemption 2 och The Witcher 3 i den ordningen.

Medlem

Bloodborne
Nioh
Nioh 2
Death Stranding
Kimetsu no Yaiba
Taiko no Tatsujin
Ghost of Tsushima
MGS5

TW3 körde jag på PC


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Pratar vi Playstation exklusiva är favoriterna:
- Death Stranding Kojimas bästa! Allt är mästerligt!
- Uncharted 4 perfekta avslutet på serien. Filmiskt!
- Marvel's Spider-Man fortf bästa superhjälte spelet.
- God of War grym story, bra karaktärer, uber grafik!
- Final Fantasy VII Remake faktiskt bättre en orginalet!
- Days Gone zombie spelet jag hade önskat mig 🎁
- Ghost of Tsushima vackra miljöer, kul att svinga!
- Ratchet and Clank förbaskat roligt helt enkelt 👌

Medlem

Bloodborne, helt klart! Tätt följt av God Of War!

Medlem

Bloodborne givetvis ❤️

Medlem

Uncharted 4
TLOU remake
TLOU 2
Bloodborne
God of War
Death Stranding
Ghost of Tsushima
Red Dead Redemption 2
RDR remake

Medlem

Får nog säga The Last Guardian och Red Dead Redemption 2! Killzone gillade jag på PS3 men det till PS4 kändes svagt i jämförelse. Men de två och Horizon var riktigt bra spelupplevelser! Spider-Man och Death Stranding har jag sparat till nu på PS5!

Medlem

Trist nog hade jag aldrig en PS4, men God of War, Ghost of Tsushima och Spider-Man var de första spelen som installerades när PS5:an landade på TV-bänken. Hade sett fram emot att få sätta tänderna i dem bra länge då.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Bloodborne.

Spelar igenom det ännu en gång, satt i 13 timmar i sträck igår på new game plus.

Otroligt bra trots usel prestanda.

Miljöer, story, gameplay, världsbygge, ljud/musik, etc. Allt är på topp. Tror aldrig att From kan överträffa detta.

På tajt andraplats så kommer God of War.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Testpilot

Har spelat de flesta spelen till PC men Death Stranding och Bloodborne var riktigt trevliga upplevelser. Vägrade betala för PS+ så jag fick en rejäl utmaning i just Bloodborne att klara allt på egen hand. Tror det gynnade upplevelsen dock

Medlem

Days Gone och Ghost of Tsushima är klara favoriter.

Medlem

Nu har jag ju förvisso spelat flera av spelen på ps5 och inte ps4 men men. Hade riktigt kul med de spelen och skulle nog kalla de för guldkorn allihopa.

Death Stranding
Shadow of the Colossus remaken
The Last Guardian
The last of us Part 2
God of war
Spider-man
Days Gone
Ghost of Tsushima
The Witcher 3
Mad Max
Alien Isolation
Inside
Concrete Genie
Deaths Door
Rayman Legends

Skrivet av Mortyman:

Förmodligen Ghost of Tsushima, The Last Guardian, God of War, Spider-Man och Death Stranding. Orkar dock inte förklara varför. 😅

Bara bra spel där!

Medlem

The Last Guardian är för mig det bästa spelet till ps4 med stor marginal.

12
Skriv svar