EA-patent ska låta spelare lägga sina egna röster på spelkaraktärer

Robot
EA-patent ska låta spelare lägga sina egna röster på spelkaraktärer

Genom att spela in korta snuttar.

#ea, #röst


Medlem

Ja, det är ju allmänt känt att nästan alla tycker om att höra sin egen röst

Medlem

Vad hindrar mig från att använda valfri skådespelare som input-data?

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Ja, det är ju allmänt känt att nästan alla tycker om att höra sin egen röst

Det är ungefär vad jag tänkte. Har absolut ingen som helst lust att spela något där protagonisten, eller någon annan, har min röst. Jag lyssnar mycket heller på någon som är skolad för jobbet.

phi
Medlem

Jag kommer att låta alla karaktärer, både män, kvinnor och barn att låta som Arnold Schwarzenegger.

Medlem
Skrivet av Thane:

Vad hindrar mig från att använda valfri skådespelare som input-data?

Skrivet av Atilaa:

Det är ungefär vad jag tänkte. Har absolut ingen som helst lust att spela något där protagonisten, eller någon annan, har min röst. Jag lyssnar mycket heller på någon som är skolad för jobbet.

Antagligen kommer det krävas att man läser in vissa ord och meningar för att fånga alla olika uttal, så kan ju bli en del jobb men annars ser jag inget som skulle hindra detta.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Ja, det är ju allmänt känt att nästan alla tycker om att höra sin egen röst

Man får anställa egen röstskådespelare man tycker om som fixar till dig

Medlem
Skrivet av rosski:

Antagligen kommer det krävas att man läser in vissa ord och meningar för att fånga alla olika uttal, så kan ju bli en del jobb men annars ser jag inget som skulle hindra detta.

De kan såklart ha filter för just celebs, men det är egentligen först om det skulle streamad/publiceras videos som det skulle bli ett faktiskt problem. Sex-scener i Mass Effect med riktiga kändisars röster är nog lockande för många.

Medlem

Bara jag som är trött med hela det här konceptat att man ska kunna identifiera med sin avatar? Verkar som man blivit helt insnöat på det i senare år, och då får vi till slut fånerier som BF5.

Customization gone too far.

Medlem

Yesss, bara längtar till att få alla 10 huvudkaraktärer i nästa Mass Effect att låta exakt som mig, genialiskt!

Inaktiv

Haha skulle vilja höra killar i målbrottet som lägger in sin röst. Istället för Darth Vader

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Haha skulle vilja höra killar i målbrottet som lägger in sin röst. Istället för Darth Vader

Här är det passande att notera att James Earl Jones inte längre gör Darth Vaders röst (han har blivit 92 år) och istället har gått med på att rösten skapas artificiellt från hans tidigare inspelningar. Gissar att han fick klart mer betalt för det här än de $7000 han fick för första Star Wars filmen.

Inaktiv
Skrivet av filbunke:

Här är det passande att notera att James Earl Jones inte längre gör Darth Vaders röst (han har blivit 92 år) och istället har gått med på att rösten skapas artificiellt från hans tidigare inspelningar. Gissar att han fick klart mer betalt för det här än de $7000 han fick för första Star Wars filmen.

Där ser man. Hans röst är ikonisk och det är väl ändå ett bra sätt att använda AI för. Samtidigt kanske det leder till att röster återanvänds under lång tid och nya har svårt att etablera sig

Medlem

Aa gu vad orealistiskt att ge denna funktionalitet till prepubertala.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Kul ide. KOmmer ihåg att en polare la till och ersatte ljudfiler i WarCraft 2 när det var nytt. Det var lite av en upplevelse att bl.a. höra saker som "Orcerna kommer, orcerna kommer!" och "klingklingklongklingkling" som fighting ljud.

Medlem
Skrivet av Denper:

De kan såklart ha filter för just celebs, men det är egentligen först om det skulle streamad/publiceras videos som det skulle bli ett faktiskt problem. Sex-scener i Mass Effect med riktiga kändisars röster är nog lockande för många.

Det skulle verkligen toppa listan över världens samtidsproblem.

Medlem

Tack EA.

Ni har gått ifrån att vara det största kukföretaget inom spelvärlden till att ehh... ehh... stanna exakt där ni är.
Ta patent. Fy fan vad pinsamt.

Medlem

Då ska jag skapa en kvinnlig karaktär och låta min flickvän vara rösten så slipper jag höra mig själv.

Medlem

Skulle inte förvåna mig om det står i användningsavtalet att man ger rätten till EA att använda ens genererade röst fritt efter det.

Medlem
Skrivet av waeress:

Skulle inte förvåna mig om det står i användningsavtalet att man ger rätten till EA att använda ens genererade röst fritt efter det.

är vad jag tänkte. sedan vill jag inte höra min egna röst. tis is ymerxe, i com claim your bases, wit a swedish accent. hurdihurdi


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Är väll ingen dålig funktion om man vill använda sin röst? 🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Teori:
Voice Telemetry data collection.
EA säljer sedan vidare rösterna som kopplas till insamlad data från Google, Apple, Microsoft och Meta konton.

Medlem
Medlem

kanske kul grej, men en gimmick, jag tar gärna hellre skådis röster.

Medlem

Äntligen kan denna bli verklighet!

Fortfarande kul.

Medlem
Skrivet av Spelunky:

Teori:
Voice Telemetry data collection.
EA säljer sedan vidare rösterna som kopplas till insamlad data från Google, Apple, Microsoft och Meta konton.

Tror inte det är så komplicerat. Många bolag som använder skådespelare/röstskådespelare idag vill ha rätt att använda deras utseende och röst för att generera nytt material genom AI utan att betala en massa för det. Det var en del av vad skådespelarstrejken i USA handlade om.
Om EA kan få en massa material från spelare att mata sin AI med så kan dom spara in en massa pengar på framtida titlar.

Medlem

Kan ju funka för typ multiplayer spel där sin karaktär kan kommtera till de andra när saker händer

brrap brrap pew pew
Skrivet av Molotov:

Är väll ingen dålig funktion om man vill använda sin röst? 🤷‍♂️

Nä, jag håller med dig, men det är som vanligt:

"JAG vill inte ha den här funktioner för att JAG tycker inte om den och JAG vill inte använda den därför är den BAJS och INGEN borde vilja ha den. Bläää, dumma spelföretag, wäähh"

Det är inget nytt.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Jag tycker det skulle vara kul. Men att ta patent på detta låter som att ta patent på hjul i allmänhet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar