Starfield-modd låter dig stänga av dialogkameran

Robot
Starfield-modd låter dig stänga av dialogkameran

Undvik att stirra in i tomma blickar.

#starfield


Medlem

Skip. Skip. Skip. Välj det dialog-alternativ som gör din följeslagare arg. Skip. Skip. Ad nauseam.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Synd att min dator inte pallar med spelet. Får invänta modstöd på konsol istället.

Den där inzoomningen är så sjukt ful ibland, framför allt när man har flera karaktärer som pratar med varandra och istället för att kameran visar båda så hoppar den mellan deras inzoomade ansikten... Funkade ju mycket bättre i Skyrim, men av någon anledning gick dom tillbaka till Oblivion.

Medlem
Skrivet av Robostar:

Skip. Skip. Skip. Välj det dialog-alternativ som gör din följeslagare arg. Skip. Skip. Ad nauseam.

Ja, de är otroligt lättretade av sig..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Synd att min dator inte pallar med spelet. Får invänta modstöd på konsol istället.

Den där inzoomningen är så sjukt ful ibland, framför allt när man har flera karaktärer som pratar med varandra och istället för att kameran visar båda så hoppar den mellan deras inzoomade ansikten... Funkade ju mycket bättre i Skyrim, men av någon anledning gick dom tillbaka till Oblivion.

Dialogerna borde vara så öppet som möjligt. Visst ser man lite mer ansiktsuttryck med de inzoomade styrda varianten. Men att tappa kontrollen och gå över till en annan vy är lite inlevelsebrytande.

Medlem

Starfield dödade gammal teknik.

Framtiden hjular och dansar inför paradigmskiftet.

Fanboys gråter.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bra mod för att göra spelet ännu träligare

Testpilot

Då kan man flytta runt kameran och se de karaktärer som står o pratar med ryggen åt ditt håll

Medlem

Finns så himla många moddar som är mer intressant än den här, känns lite som att ni följer med flödet vad andra sidor tar och skriver

T.ex. Derretech, det är en mod som borde ta spotlighten på den här sidan om vi ska behöva snacka om moddar till ett spel som kanske inte är det bästa

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/5686


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Finns så himla många moddar som är mer intressant än den här, känns lite som att ni följer med flödet vad andra sidor tar och skriver

T.ex. Derretech, det är en mod som borde ta spotlighten på den här sidan om vi ska behöva snacka om moddar till ett spel som kanske inte är det bästa

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/5686

Tror det handlar om hur spelets skick är från start. Problemet är ökänt och av det jag läst i diverse mod-forum och videos så har denna lösning varit eftertraktad med tanke på att spelets kamerafixering är bortom hjälp. Grymma lösningar för spelet hör väl till modforumet där fanbasen huserar?

Medlem
Skrivet av Samus:

Tror det handlar om hur spelets skick är från start. Problemet är ökänt och av det jag läst i diverse mod-forum och videos så har denna lösning varit eftertraktad med tanke på att spelets kamerafixering är bortom hjälp. Grymma lösningar för spelet hör väl till modforumet där fanbasen huserar?

När jag säger att dom följer stormen med vad andra skriver så skämtar jag inte
Lite som att man har setat på kafferasten, sökt efter Starfield på google news

Sen har det inte varit något problem med kameran, det är bara personer som spelar i tredjeperson som klagar på skitet

News flash, det har alltid varit såhär i alla bethesda spel, i vissa som t.ex. fallout så fryser till och med tiden.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

När jag säger att dom följer stormen med vad andra skriver så skämtar jag inte
Lite som att man har setat på kafferasten, sökt efter Starfield på google news

Sen har det inte varit något problem med kameran, det är bara personer som spelar i tredjeperson som klagar på skitet

News flash, det har alltid varit såhär i alla bethesda spel, i vissa som t.ex. fallout så fryser till och med tiden.

https://i.imgur.com/dg8KsvP.png

"Alla som spelar i tredjeperson"

Kom igen...

Det är inte så enkelt och du vet det själv.

Folk har olika krav och det har hänt en hel del i industrin senaste decenniet.

Medlem
Skrivet av Samus:

"Alla som spelar i tredjeperson"

Kom igen...

Det är inte så enkelt och du vet det själv.

Folk har olika krav och det har hänt en hel del i industrin senaste decenniet.

Mhm, medans det finns folk som tycker att spel som är förstaperson inte kan vara riktiga RPG spel för man inte ser sin karaktär

Vissa personer ska man lyssna på och ta in feedback, men sen finns det personer som har galna ideér vad som är och inte tillhör en särskild genre av spel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Finns så himla många moddar som är mer intressant än den här, känns lite som att ni följer med flödet vad andra sidor tar och skriver

T.ex. Derretech, det är en mod som borde ta spotlighten på den här sidan om vi ska behöva snacka om moddar till ett spel som kanske inte är det bästa

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/5686

Håller inte med, modden i nyheten ändrar hur dialoger känns väldigt radikalt. Den har också blivit omskriven för att många gillar det. Den modden du länkar ser också intressant ut, men den ändrar inte direkt på spelet utan bara lägger till mer alternativ av det som finns.

1
Skriv svar