Vilka spel ser ni fram emot 2024? Artikel på g!

Redaktör
Ponny
Vilka spel ser ni fram emot 2024? Artikel på g!

Som vanligt kommer FZ på nyårsdagen köra en jätteartikel med de 50 spel vi ser mest fram emot under det nya året. 2024, i det här fallet. Och jag behöver er hjälp, FZ:s hive mind! Visserligen har jag redan en lista som börjar närmar sig 100 (darlings kommer dödas – same procedure as every year, James) men historien har lärt mig att det är vansinnigt lätt att råka missa både potentiella pärlor och självklarheter. Därför ser jag gärna att ni öser på med spel som ska eller kanske ska släppas 2024. Litet som (GTA 6)-stort.

Men är det litet eller okänt...? Motivera gärna!
Med det sagt: hit me with your best games.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fallen Frontier ser helt fantastiskt och stämningsfullt ut, rymdstrategi av något slag!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

I skrivande stund är det nog bara Final Fantasy VII Rebirth, Paper Mario: The Thousand-Year Door Remake (som de hävdar ska släppas nästa år) och Elden Ring: Shadow of the Erdtree, även om det sistnämnda inte har något officiellt år/datum ännu så säger magkänslan att det är 2024 som det smäller!
Känns som att kommande året blir lite smalare än 2023 vilket kanske är skönt då slutet av 2023 blev hektiskt för ens egen del...


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

S.T.A.L.K.E.R 2, VtM Bloodlines 2 (håller båda tummarna för dessa) & Dragons Dogma 2.

Edit: Ännu en tvåa på listan WH40K Space Marine 2 efter försening.

Skribent

Hollow Knight: Silksong. Inget spikat släppdatum, men det skulle ha släppts första halvan av 2023 innan det försenades, så visst sjutton kommer det äntligen ut under 2024.

Medlem

Frostpunk 2 absolut, Tempest Rising får vi se hur det blir, Outpost: Infinity Siege ser festligt ut men oklart om det blir grind till döds eller om det ens blir kul, Homeworld 3 är givet ÄNTLIGEN, Life by You är också lite hype men jag ser inte riktigt fram emot ytterligare en early access från Paradox även om det är mer ärligt av dem än vanligt.


signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem

Suikoden 1&2 HD Remaster
Eiyuden Chronicles
Shadow of the Ninja - Reborn

Medlem

Tror på ett lite svalare spelår 2024 än 2023 som varit stekhett.

Eftersom 2023 varit ett så bra år har jag inte riktigt hunnit bygga upp så jättemycket hype för nästa år, men det finns ju några jag ser fram emot, bl.a:
Senua's saga: Hellblade 2
S.T.A.L.K.E.R 2
Star Wars Outlaws

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Hollow Knight: Silksong. Inget spikat släppdatum, men det skulle ha släppts första halvan av 2023 innan det försenades, så visst sjutton kommer det äntligen ut under 2024.

Kan bara hålla med! Det är väl det här och expansionen till Elden Ring som jag längtar efter.

Medlem

S.T.A.L.K.E.R 2

Medlem

Like a Dragon: Infinite Wealth
Final Fantasy VII Rebirth
Persona 3 Reload
Life by You (Early access)
Star Wars Outlaws

Sen är det många spel som vi inte vet datum på än som Silent Hill 2 och Metal Gear Solid Delta: Snake Eater som kanske kommer ut nästa år.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Gen
Medlem

Star Wars Outlaws än så länge.

It's not a lake, it's an ocean

Spelåret 2024 är ännu ganska höjt i dunkel, men visst finns det ett gäng spel redan nu att se fram emot.

Alone in the Dark - Köpte samlarutgåvan och sedan försenades det. Mysskräck i januari är inte fel.
S.T.A.L.K.E.R 2 - Håller tummarna. Har ett sug efter lite mörk Tjernobylapokalypskänsla.
Hellblade II - Jag gillade in det första spelet, men jag tror att uppföljaren blir så mycket mer.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Space Marine 2 och Star Wars: Outlaws!

Testpilot

Like a Dragon: Infinite Wealth
Final Fantasy VII Rebirth
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
Black Myth: Wukong
Senua's Saga: Hellblade II
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Star Wars Outlaws
Homeworld 3
Suikoden 1 & 2 HD Remaster: Gate Run and Dunan Unification Wars
Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem

Får se om samtliga kommer ut nästa år eller ej

Medlem

Många titlar noterade här men tror jag mest ser fram mot Path of Exile 2.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Hollow Knight: Silksong. Inget spikat släppdatum, men det skulle ha släppts första halvan av 2023 innan det försenades, så visst sjutton kommer det äntligen ut under 2024.

Skrivet av Ikaruga:

Kan bara hålla med! Det är väl det här och expansionen till Elden Ring som jag längtar efter.

Håller med dessa herrar! Hollowknight: Silksong och Shadow of the Erdtree är utan tvekan mina mest hypade spel, varav ett "enbart" är en expansion(samt inga officiella släppdatum, måtte vi se något under The Game Awards).

Utöver dessa finns det väl lite smått och gott, The Wolf Among Us 2, Black Myth: Wukong, Dragon's Dogma 2.

Ska även bli väldigt intressant om Bloober lyckas med Silent Hill 2 remaken samt om Rocksteady får till något bra och intressant spel med Suicide Squad: Kill The Justice League.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Ponny

Tack alla för bidrag! Fick lite nya tankar och idéer!

Also: Suikoden-remastrarna vill jag ha. NU!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Final Fantasy VII Rebirth
Eiyuden Chronicles
Suikoden 1 & 2
Silent Hill 2 (om det nu släpps 2024)
Metal Gear Solid 3 (samma här)

Medlem

Vet ej, tar vad som kommer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Final Fantasy VII Rebirth
Assassins Creed Red
GTA 6
Kommer inte på något mer för stunden,

Medlem

Definitivt s.t.a.l.k.e.r 2.
Dark forces remastern av nightdive studios.
Path of exile 2.
Witchfire
Möjligen dragon age: dreadwolf?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

Final Fantasy 7 del 2
Death Stranding 2
Hollow Knight 2 (silksong)
Frost punk 2
Hades 2
Dragon's Dogma 2
Cities Skylines 2 (console)
Path of exile 2
Factorio 2 (vad det nu heter)

Ja, ser fram emot 2 helt enkelt. Många uppföljare av bra spel som är på ingång nästa år.

Releasehästryttare

Jag får väl vara outlier och vill se lite nya IPn (;

Medlem

Nya WoW expansionen War within, cataclysm classic och Final fantasy 7 Rebirth. Utöver det är det än så länge inte mycket som lockar

Medlem

Jag har inga spel jag är megapepp på under 2024. Inget direkt Spider-Man 2, God of War, Red Dead Redemption 2 eller Ghost of Tsushima osv. GTA 6 kommer inte släppas 2024 så räknar inte med det😝

Några spel jag förmodligen kommer spela 2024 är:
Final Fantasy VII Rebirth. - Peppen på denna spelserie brukar komma lagom till release. Just nu längtar jag inte jättemycket.
Dragons Dogma 2
Star Wars Outlaws
Hades 2 - Detta kommer väl först som early access så inte säkert man kommer kunna lira det på konsol under 2024 som jag föredrar. Men håller tummarna för konsol-release!
Rise of the Ronin

Medlem

Ah, just det. Unforetold: Witchstone är ett annat spel jag ser fram emot.

Vet egentligen inte så himla mycket om spelet, men gillade deras tidigare spel Stories: The Path of Destinies och speciellt Omensight, så detta blir nog bra med.

Medlem

Dragons Dogma 2 och S.T.A.L.K.E.R 2.

Får jag ta med några obekräftade så slänger jag in State of Decay 3 och Fable 4.

Medlem

Det sjuka är att jag har verkligen ingen koll längre. Förr satt jag och läste speltidningar och hade full koll på vilka spel som var på väg.
Jag vet inte om "problemet" är att det är för många spel nu för tiden så att allt blir en enda stor röra.


signatur

PSN: OAKTHYR

12
Skriv svar