Remedys multiplayer-spel Vanguard skippar free to play-planerna

Robot
Remedys multiplayer-spel Vanguard skippar free to play-planerna

Och byter kodnamn till Kestrel.

#Kestrel, #Remedy, #Vanguard


Medlem

Vad innebär det när ett projektnamn byter namn till ett annat projektnamn? Är det inte bara ett internt namn tills man går ut med ett officiellt namn på produkten?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Broshimitsu:

Vad innebär det när ett projektnamn byter namn till ett annat projektnamn? Är det inte bara ett internt namn tills man går ut med ett officiellt namn på produkten?

Yep. Det betyder egentligen ingenting. Man skulle väl kunna säga att det har någon betydelse i form av att projektet är annorlunda nog från den initiala visionen så det är därför man byter namn.

Annat än det är det ju bara ett namn. Huruvida namnet betyder något eller inte vet ju bara de som utvecklar spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

ett projekt som utannonserades under 2001

Spelens utvecklingstid blir bara längre och längre. 😃

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Yep. Det betyder egentligen ingenting. Man skulle väl kunna säga att det har någon betydelse i form av att projektet är annorlunda nog från den initiala visionen så det är därför man byter namn.

Annat än det är det ju bara ett namn. Huruvida namnet betyder något eller inte vet ju bara de som utvecklar spelet.

I det här fallet så skall ju hela konceptet göras om så. Det var säkert en sk "extraction shooter" men Tencent kommit fran till att marknaden är för saturerad.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Bennii:

Spelens utvecklingstid blir bara längre och längre. 😃

Hysch, hysch, hysch. Du har inte sett någonting *jedi-handviftning*

Medlem

Spännande med ett multiplayer från Remedy.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag spelar 100% hellre ett storybaserat co-op spel som jag får betala för än ännu ett gratis spel i genrerna looter-shooter, battle royale eller någon annan form av pvp baserat spel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag spelar 100% hellre ett storybaserat co-op spel som jag får betala för än ännu ett gratis spel i genrerna looter-shooter, battle royale eller någon annan form av pvp baserat spel.

Typ som anthem tänkte du?😜
Finns bra free-to-play också, men man blir inte direkt upphetsad av mikrotransaktioner som finns i alla free-to-play.

Edit: Grammatik svårt!

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Typ som anthem tänkte du?😜
Finns bra free-to-play också, men man blir inte direkt upphetsad av mikrotransaktioner som finns i alla free-to-play.

Edit: Grammatik svårt!

Exakt Nej men något åt Wildlands eller The Division hållet hade inte varit fel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Tänkte på företaget Vanguard när jag såg titeln, kanske därför de bytte.

Medlem

Har inget emot F2P om det görs rätt som Dota 2, Fortnite och Counter-Strike t.ex.

Tippar på att detta "premiumspel" ändå kommer att ha battlepass och "skins" att köpa.

1
Skriv svar