Silent Hill 2-remaken verkar inkludera Pyramid Heads ursprungshistoria

Robot
Silent Hill 2-remaken verkar inkludera Pyramid Heads ursprungshistoria

Enligt en butikssida ska det vara en spelbar del av spelet.

#Bloober-team, #Silent-hill-2-remake


Medlem

Vem är det som skriver denna bakgrundshistoria om den kommer vara med isåfall, Bloober? Då vill jag verkligen inte ha med det.

Sen behöver man inte få svar på precis allt, som Jonny skriver i artikeln, låt mystiken tala för sig, det är ibland det som gör karaktärer/story bättre.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Japp. Utvecklarna är stolta över att de med ny teknik nu kan visa det man inte fick se i originalet. Med andra ord så förstår de inte vad som gör originalet speciellt. Mystik, atmosfär och att få använda sin egen fantasi åker ut genom fönstret.

Medlem

Görs det rätt kan detta bli ett riktigt bra tillägg och Bloober har lätt mitt förtroende för att göra både detta och remaken bra.

Medlem

Vill inte ha svar på allt mystiken är väldigt viktig framförallt inte i ett spel som Silent Hill 2 där jag i alla fall personligen sögs in just pga mystiken.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Görs det rätt kan detta bli ett riktigt bra tillägg och Bloober har lätt mitt förtroende för att göra både detta och remaken bra.

Ja, många föredrog den övermatade Resident Evil-remaken.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Görs det rätt kan detta bli ett riktigt bra tillägg och Bloober har lätt mitt förtroende för att göra både detta och remaken bra.

Håller inte med, försvinner mystiken så försvinner allt som var intressant till att börja med.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Fattar verkligen inte varför de gör så här...

Precis samma sak med tex Star Wars och Alien. Hela grejen är ju mystiken och spekulationerna kring att man inte vet om något ursprung eller bakgrundshistoria till "the force" och "alien-varelsen"... man förstör ju allt genom att göra det här meningslösa prequel-tjafset.

Och nu ska PH få ett eget kapitel och berätta sin historia???
Jesus. Fanemej dummaste jag sett på länge...

Geeks Gaming

Nej! Man hör försökt få fram info om just pyramidhead tidigare och där finns inga ordentliga svar utan mest olika teorier, precis som det ska vara.

Homecoming kom snubblande nära på att förstöra det hela så låt det vara ett mysterium

Medlem

Aldrig spelat Silent Hill, ser fram emot detta.

Medlem
Skrivet av Razken:

Fattar verkligen inte varför de gör så här...

Precis samma sak med tex Star Wars och Alien. Hela grejen är ju mystiken och spekulationerna kring att man inte vet om något ursprung eller bakgrundshistoria till "the force" och "alien-varelsen"... man förstör ju allt genom att göra det här meningslösa prequel-tjafset.

Och nu ska PH få ett eget kapitel och berätta sin historia???
Jesus. Fanemej dummaste jag sett på länge...

Jag växte upp med Star Wars och såg alla filmerna på bio på 80-talet. Önskar de hade låtit det vara. Inte samma magi längre.
Prometheus är bra, men pajade rätt mycket också. Det är som att det inte kan nöja sig. Pengar har betydelse här också.

Medlem

Ingen reagerar på att det står "PS5 exklusivt"? Konstigt med tanke på att jag har önskelistat det på Steam sedan länge.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Håller inte med, försvinner mystiken så försvinner allt som var intressant till att börja med.

Nu behöver ju verkligen inte mystiken försvinna helt för det, beror ju helt på hur dom lägger upp det. På rätt sätt får vi bara mera djup i spelet. Men går ju som sagt inte att säga något förrän det är släppt egentligen.

Medlem

Ska bli intressant att se om Blooper klarar av att göra spelet rättvisa och även se hur mycket som behövt förändras för en modern publik. För alla vet ju att spelet blir mycket bättre om man förändrar något folk har extrem nostalgi för.

Medlem

Vad var det nu Gert Fylking brukande skandera när det var nobelpris tider?

" Äntligen!"

Medlem

När saker blir överberättade försvinner lite av tjusningen så hoppas dom gör det rätt och inte håller på med det för mycket!

Medlem

Men hur kan de ge pyramid head en story om han är....

Varning för potentiell spoiler!

James ID?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Har man spelat 2:an så vet man ju hur Pyramid Head uppstod. Hoppas dom inte krånglar till det eller hittar på något nytt...

Medlem

Bloober påstår att de "förstår" vad som gör SH2 så speciellt, men ju mer jag ser och hör om remaken desto mindre tror jag på dem.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Bloober påstår att de "förstår" vad som gör SH2 så speciellt, men ju mer jag ser och hör om remaken desto mindre tror jag på dem.

De gillar antagligen filmerna och förstår vad som gör Silent Hill speciellt. Med tanke på hur de ser på Pyramid Head så verkar de inte ha fattat någonting alls.

Medlem

Vad vet jag, kanske kan bli coolt.
Men när jag spelade Silent hill 2 när det begav sig, såg jag alltid Pyramid head som nån form av metafor i James undermedvetna - snarare än en riktig karaktär.

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Vad vet jag, kanske kan bli coolt.
Men när jag spelade Silent hill 2 när det begav sig, såg jag alltid Pyramid head som nån form av metafor i James undermedvetna - snarare än en riktig karaktär.

Precis. Han är en guide för att hjälpa james att navigera i sitt egna huvud så hur kan han alls ha en egen story är bortom mig.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Fast vi får väl helt enkelt strunta i att spela den delen, eller ta det för vad det är... Om de nu inte gör nån bra poäng med det och får ihop det med James undermedvetna eller så. Men antagligen inte

1
Skriv svar