Fragzone-fredag – De bästa spelstäderna!

Robot
Fragzone-fredag – De bästa spelstäderna!

Dessutom: var spelen bättre förr?

#fragzone-fredag


Medlem

Kanskte ett "sammanträffande" men Fallout: New Vegas, Dark Souls och Skyrim inom nåt år är en showing som aldrig klåtts innan eller efter enligt mig.

Medlem

kort sagt- spel förr var mera fritidssyssla, spel nu är att leva i en värld utanför den verkliga

Medlem

Cyberpunk 2077s stad och San Andreas i GTAV.....inga Fallout,dark souls eller Skyrim städer kan mäta sig med dom....

Medlem

Förr såg jag verkligen fram emot fz på Youtube när man kom hem från jobbet på fredagen. Men avsnittens längd som stadigt ligger över timmen blir ett för stort åtagande tyvärr. Tror tittarsiffrorna skulle öka om ni kunde hålla nere det, eller klippa ihop det till max 30 minuter.

Redaktör
Skrivet av Leffe76:

Förr såg jag verkligen fram emot fz på Youtube när man kom hem från jobbet på fredagen. Men avsnittens längd som stadigt ligger över timmen blir ett för stort åtagande tyvärr. Tror tittarsiffrorna skulle öka om ni kunde hålla nere det, eller klippa ihop det till max 30 minuter.

Bra feedback. Vi får strama till oss.

Fler åsikter om avsnittens längd?


signatur
Medlem
Skrivet av Leffe76:

Förr såg jag verkligen fram emot fz på Youtube när man kom hem från jobbet på fredagen. Men avsnittens längd som stadigt ligger över timmen blir ett för stort åtagande tyvärr. Tror tittarsiffrorna skulle öka om ni kunde hålla nere det, eller klippa ihop det till max 30 minuter.

Skrivet av Tomas Helenius:

Bra feedback. Vi får strama till oss.

Fler åsikter om avsnittens längd?

Då säger jag raka motsatsen, 1 timme(ibland längre om diskussioner flyter på bra) är en bra längd enligt mig, då slipper ni stressa er igenom saker och kan ta lite avstickare här och där.

Den här diskussionen har varit på tapeten förut ett ex antal gånger. Om jag inte missminner mig tror jag många höll med om att 1 timme var en bra längd, men jag kan ju ha helt fel här samt att folks åsikt kan ju ha ändrats.

Man kan ju även fördela tittandet/lyssnandet och inte köra allt på en gång, om tiden nu är knapp.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Leffe76:

Förr såg jag verkligen fram emot fz på Youtube när man kom hem från jobbet på fredagen. Men avsnittens längd som stadigt ligger över timmen blir ett för stort åtagande tyvärr. Tror tittarsiffrorna skulle öka om ni kunde hålla nere det, eller klippa ihop det till max 30 minuter.

Skrivet av Tomas Helenius:

Bra feedback. Vi får strama till oss.

Fler åsikter om avsnittens längd?

Skrivet av Fezk:

Då säger jag raka motsatsen, 1 timme(ibland längre om diskussioner flyter på bra) är en bra längd enligt mig, då slipper ni stressa er igenom saker och kan ta lite avstickare här och där.

Den här diskussionen har varit på tapeten förut ett ex antal gånger. Om jag inte missminner mig tror jag många höll med om att 1 timme var en bra längd, men jag kan ju ha helt fel här samt att folks åsikt kan ju ha ändrats.

Man kan ju även fördela tittandet/lyssnandet och inte köra allt på en gång, om tiden nu är knapp.

Värt att notera är att Fräcka Fredag/Fragzone Fredag var förbandad förut och även mycket kortare än vad den varit det senaste åren. Här finns ett exempel på en sändning som är 25 minuter, och en förbandad variant här som ligger på cirka 16 minuter.

Jag tycker de timmes långa sändningarna är den bästa versionen av FF. Redaktionen får tid för djupdykning, avstickare och kan ta frågor och ställa dem till chatten. Många tittare uppskattar det också då det känns som att man är med i sändningarna.

Förbandat är också bra då det blir lättare att hålla sig till "manus", men samtidigt tror jag att de kan ta längre tid att producera då tittare ofta har andra krav på en sådan produktion. Jag tror också inte man bara kan ta livekonceptet och köra det förbandat och få samma resultat, utan då måste man tänka lite annorlunda.

Feedback är alltid bra. Det är tack vare den (och mitt gnäll om det genom åren ) att vi börjat med videorecensioner, där den senaste är för stortiteln Alan Wake 2. En kort variant av våran textrecension vilket betyder att den måste vara färdig, samt att vi har våran favoritstreamer @Wakkaah som videoredigerar och högläser.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av Fezk:

Då säger jag raka motsatsen, 1 timme(ibland längre om diskussioner flyter på bra) är en bra längd enligt mig, då slipper ni stressa er igenom saker och kan ta lite avstickare här och där.

Den här diskussionen har varit på tapeten förut ett ex antal gånger. Om jag inte missminner mig tror jag många höll med om att 1 timme var en bra längd, men jag kan ju ha helt fel här samt att folks åsikt kan ju ha ändrats.

Man kan ju även fördela tittandet/lyssnandet och inte köra allt på en gång, om tiden nu är knapp.

Hundra 100% detta! Minst en timme vill jag ha, det ska inte vara stressat utan genuint där man låter dikussion få gro och frodas eventuellt! Kan du inte se det live, lyssna/kolla i efterhand. Jag hade gärnat haft 1,5-2h om jag fick välja. Håll en omröstning och jag tror det flesta vill ha det 1h+.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ase
Medlem

thief 2,bästa spelstaden sen tycker jag överlag att spel var bättre förr, mer polerat & utnyttjande av existerande hårdvara & mer tanke bakom spelmekanik & leveldesign idag så e det mest grafiskt lull lull & ofärdiga spel & miljardindustri som går ut på att tjäna pengar.

Medlem

Jag gillade Watch Dogs tolkning av Chicago, mest för området Pawnee utanför staden. Jag måste erkänna att jag saknar hur GTA-spelen var förr när spelet bara lät dig ta del av en liten del av kartan till en början och så expanderade området du kunde spela på gradvis, det var lättare då att bygga upp förväntningar kring vad som skulle hända härnäst.
Jag tyckte både San Andreas och Vice City hade väldigt häftiga städer, SA för att det åtminstone tidigt i spelet hjälpte till att få mig som spelare att känna mig liten/betydelselös och desorienterad av storleken på allting och Vice City därför att soundtrack hjälpte till att skapa en väldigt härlig stämning även när man bara cruisade runt utan att köra något specifikt uppdrag.

Medlem

Liberty City årgång 2008 aka. GTA 4.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jag älskar verkligen Divinity's Reach i Guild Wars 2. Staden är så vacker och det är enkalt att hitta där, en perfekt hub för community.

Medlem

Hope County från Far Cry 5 är utan tvekan mitt favoritställe


signatur
Medlem

En åsikt som säkert inte många håller med om är att jag ibland kan sakna den gamla introsången(med ett klippt intro).

Men, det är bara en petitess. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bra feedback. Vi får strama till oss.

Fler åsikter om avsnittens längd?

Ja max en timma skulle jag säga. Gärna ner mot en halvtimma.
Om det blir långa program får ni gärna lägga in time stamps så att man kan spola till det avsnittet som är intressant.
Tack!

Medlem

Min favorit är Seattle i Shadowrun på SNES.
Mycket bra fråga från FZ.

Medlem

Alla små samhällen i Red Dead Redemption 2 är utan tvekan både de vackraste och mest levande ställen jag stött på i ett spel.
Inte fullskaliga städer kanske, men även Saint Denis där är fantastisk.

1
Skriv svar