Diablo IV:s sorcerer ska buffas i nästa patch

Medlem
Skrivet av roftg:

Varför flopp?, spelet är ju inte dåligt bara för att diablo blivit som call of duty..

Spelet är långt ifrån vad man kan förvänta sig av en av världens största om inte den största spelutvecklaren i världen.

Ingenting klickar i D4 såsom det gjorde i föregångarna. Finns ingen finess, mystik eller spelglädje som är långvarig. Spelet känns stressat och framtvingat.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Kris:

Spelet är långt ifrån vad man kan förvänta sig av en av världens största om inte den största spelutvecklaren i världen.

Ingenting klickar i D4 såsom det gjorde i föregångarna. Finns ingen finess, mystik eller spelglädje som är långvarig. Spelet känns stressat och framtvingat.

I stort sett är det samma spel som sist fast i nytt skin.. det är varken bättre eller sämre, för min del så är det bara det att jag tröttnade på diablo när jag nötte 3an en massa, men det betyder ju inte att det är en flopp eller ett dåligt spel för det..
Och vad ska och kan man igentligen förvänta sig från en utgivare som släppt samma spel om och om igen under många år..? Microsofts uppköp kanske inte blir så dumt ändå?

Medlem

Spelade första veckan men kunde inte fortsätta efter den enorma besvikelse spelet de facto är. Men jag har inte gett upp hoppet, även om det lär dröja ytterligare några säsonger innan spelet blir det många väntade sig.

Medlem
Skrivet av roftg:

I stort sett är det samma spel som sist fast i nytt skin.. det är varken bättre eller sämre, för min del så är det bara det att jag tröttnade på diablo när jag nötte 3an en massa, men det betyder ju inte att det är en flopp eller ett dåligt spel för det..
Och vad ska och kan man igentligen förvänta sig från en utgivare som släppt samma spel om och om igen under många år..? Microsofts uppköp kanske inte blir så dumt ändå?

Jag skulle vilja förvänta mig minst ett lika bra spel som D2, inte ett som är snyggare , vilket måste vara en självklarhet med dagens prestanda, men sämre på alla andra sätt. Det borde ju nästan vara omöjligt att misslyckas när man släpper nytt i samma IP. Är föregångaren en succé så räcker det ju med nya bioms och story för att det ska bli bra.
släng in fler items och ett par nya klasser också och alla skulle vara lyckliga.

Men nej, inte Blizzard inte...de ska ta hutlöst betalt för ett spel med Battle pass, något som andra utvecklare släpper gratis, där i princip allting är sämre utom det grafiska. Eftersom allt älskar bra loot i en slash-looter så väljer man att...ta bort allt sånt och ersätta det med en till rare i orange färg istället för gul, där man kan lägga på aspects istället för att enchanta dem som i D3.
Att misslyckas så brutalt är ingenting annat än en gigantisk flopp.

Medlem

De behöver göra om skillträdet från grunden. I alla andra arpg har man mycket större valmöjligheter.
T.o.m. i D3 har varje skill 5 olika alternativ som ändrar hur den fungerar medan de i D4 endast har 2 olika.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

12
Skriv svar