Microsofts Activision-uppköp har godkänts av Storbritannien

Robot
Microsofts Activision-uppköp har godkänts av Storbritannien

Med undantag för streamingrättigheterna till Activisions spel.

#Activision, #Microsoft


Medlem

Äntligen får vi spela cod campaign på våra samsung tvs


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Handeln av Activison/Blizzard aktier har också stoppats.

https://www.nasdaqtrader.com/trader.aspx?id=TradeHalts

Kod T1 = "Trading is halted pending the release of material news"

Medlem

Äntligen kan vi gå vidare ifrån denna skit nyhet, MS är inga räddare för några av dessa IP's dem får med i köpet.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ge oss Starcraft 3!

Medlem

Ohh äntligen slipper vi, förhoppningsvis 🙏, höra mer om detta ämne, har varit så tröttsamt...

Medlem

På fredag den 13 blev det en väldigt bra fredag.

Inaktiv

Först blockerar man för att locka till sig till goa men lagliga mutor (jobb, möjligheter, kontakter osv). Sen accepterar man. Klassiskt. Microsoft är smutsiga när det kommer till reglering och lobbar hårdare än de flesta

"In an internal memo obtained by POLITICO, Smith, the company's president, told colleagues that the "regulatory transition will not be easy," and the company began a hiring spree for lobbyists that included Kate O'Sullivan, a longtime veteran of Microsoft's earlier competition fights, who started a new role within its competition policy and market regulation team. That unit is responsible for how the company responds to the increasing regulatory scrutiny from officials worldwide.

"Our goal is to build our regulatory capabilities ahead of the adoption of new laws," Smith added in the internal memo."

Medlem

Jag kan fortfarande inte begripa att man låter stora bolag göra sådana här affärer. Precis som när man lät Facebook köpa Instagram OCH Whatsapp. Vansinne! Men men nu är det väl bara att släppa det och gå vidare med livet. Spelbolagen lär ligga lågt med stora uppköp de kommande åren men var så säkra på att de kommer igen. Undrar om folk kommer hurra lika mycket nästa gång. Ryktas att Disney är sugna på EA...

Medlem
Skrivet av Brona:

Jag kan fortfarande inte begripa att man låter stora bolag göra sådana här affärer. Precis som när man lät Facebook köpa Instagram OCH Whatsapp. Vansinne! Men men nu är det väl bara att släppa det och gå vidare med livet. Spelbolagen lär ligga lågt med stora uppköp de kommande åren men var så säkra på att de kommer igen. Undrar om folk kommer hurra lika mycket nästa gång. Ryktas att Disney är sugna på EA...

Tycker du samma sak om andra branscher? Ska Ford få köpa de som tillverkar bildelar till dem? Ska Ica få köpa Felix? Eller är det bara i spelbranschen de inte ska få köpa utvecklare och utgivare?

Edit: Ser att du nämnde Facebook. Så då antar jag att du är emot de flesta uppköp av andra företag.

Medlem
Skrivet av Brona:

Jag kan fortfarande inte begripa att man låter stora bolag göra sådana här affärer. Precis som när man lät Facebook köpa Instagram OCH Whatsapp. Vansinne! Men men nu är det väl bara att släppa det och gå vidare med livet. Spelbolagen lär ligga lågt med stora uppköp de kommande åren men var så säkra på att de kommer igen. Undrar om folk kommer hurra lika mycket nästa gång. Ryktas att Disney är sugna på EA...

Ligga lågt? Skulle nog säga att det lär eskalera nu när den här affären har gått igenom. Det här sätter ju en ny standard för vad som är ok och kommande affärer kommer referera till denna ifall något organ klagar.
Skulle inte förvåna mig om Sony tillkännager affär kommande veckor, det är nog rätt många som hållit tillbaka för att se hur det går med den här affären. I Sonys fall så hade det varit svårare att förhindra affären ifall de själva köpt upp bolag medans det här granskades, men nu är det fritt fram.

Kan också vara så att både Sony och Microsoft väntat med tillkännagivanden eftersom dem vill få sig själva att verka svagare i samband med detta. Får hoppas på allmänna utannonseringar kommande tiden(inte uppköp, utan andra saker som stärker spelmarknaden). Tror även att Jim Ryan har pratat om detta innan, att det alltså blir mer uppköp efter deras senaste.

Medlem
Skrivet av Brona:

Jag kan fortfarande inte begripa att man låter stora bolag göra sådana här affärer. Precis som när man lät Facebook köpa Instagram OCH Whatsapp. Vansinne! Men men nu är det väl bara att släppa det och gå vidare med livet. Spelbolagen lär ligga lågt med stora uppköp de kommande åren men var så säkra på att de kommer igen. Undrar om folk kommer hurra lika mycket nästa gång. Ryktas att Disney är sugna på EA...

Helt enig det är vansinne och så jäkla tröttsamt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ligga lågt? Skulle nog säga att det lär eskalera nu när den här affären har gått igenom. Det här sätter ju en ny standard för vad som är ok

Har det framgått att det här leder till något nytt prejudikat? Hur har det skiljt sig från tidigare köp utöver storleken menar du? Någon ny lag?

Jag håller med om att det inte kommer att lugna uppköp. Däremot av helt andra anledningar.

Medlem

Tog lite tid men pengarna kom fram till slut. Genomkorrupt beslut såklart, som när Disney fick köpa FOX. Detta samtidigt som mindre affärer så som Nvidia/ARM blockeras som fruktansvärda konkurrenshot när mutorna inte är tillräckliga.

Medlem

Törs inte tänka på hur mycket pengar detta har kostat.... (alltså inte själva uppköpet).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Molotov:

Äntligen får vi spela cod campaign på våra samsung tvs

Medlem

Ni som skriver om korruption och att Microsoft är smutsiga ni är bara avundsjuka.
Nu kommer xboxen öka i försäljning fort tack vare detta uppköp.
Köp en xbox ni med👍

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tog lite tid men pengarna kom fram till slut. Genomkorrupt beslut såklart, som när Disney fick köpa FOX. Detta samtidigt som mindre affärer så som Nvidia/ARM blockeras som fruktansvärda konkurrenshot när mutorna inte är tillräckliga.

Konsekvenserna kan bli mycket värre om arm köps upp av ex nvidia än om ett medie/spelbolag köps upp. Sådana finns det ju gott om. Men att starta upp något som kan konkurrera mot arm är betydligt svårare.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tycker du samma sak om andra branscher? Ska Ford få köpa de som tillverkar bildelar till dem? Ska Ica få köpa Felix? Eller är det bara i spelbranschen de inte ska få köpa utvecklare och utgivare?

Edit: Ser att du nämnde Facebook. Så då antar jag att du är emot de flesta uppköp av andra företag.

För konsumenter är det bättre att ha många medelstora företag som konkurrerar med varann än att ha några få megaföretag.

Skrivet av Fearnox:

Ligga lågt? Skulle nog säga att det lär eskalera nu när den här affären har gått igenom. Det här sätter ju en ny standard för vad som är ok och kommande affärer kommer referera till denna ifall något organ klagar.
Skulle inte förvåna mig om Sony tillkännager affär kommande veckor, det är nog rätt många som hållit tillbaka för att se hur det går med den här affären. I Sonys fall så hade det varit svårare att förhindra affären ifall de själva köpt upp bolag medans det här granskades, men nu är det fritt fram.

Kan också vara så att både Sony och Microsoft väntat med tillkännagivanden eftersom dem vill få sig själva att verka svagare i samband med detta. Får hoppas på allmänna utannonseringar kommande tiden(inte uppköp, utan andra saker som stärker spelmarknaden). Tror även att Jim Ryan har pratat om detta innan, att det alltså blir mer uppköp efter deras senaste.

Jag förstår vad du menar men det är inte säkert att det blir så. Just nu är inte det ekonomiska läget så gynnsamt för stora uppköp men det kan ha ändrats redan till nästa år beroende på hur det går. Så fort det börjar vända uppåt igenom kommer vissa företag vara starka och andra svaga och då är det blir det reapriser.

Sen är det så att någonstans går gränsen. Det är inte säkert att Sony får köpa nån jätte i framtiden bara för att Microsoft får det idag. Man kan hoppas att de inte får det iaf.

Medlem

Microsoft Activision Blizzard, M.A.B? MA(y)B(e) ?

Medlem
Skrivet av rewoX:

Microsoft Activision Blizzard, M.A.B? MA(y)B(e) ?

Mutually Assured Bullshit

Medlem

Då allting bolagen sagt före uppköpet ändå är helt utan värde när det väl gått igenom så väntar jag mig massor med nya spel till game pass inom några veckor. Annars blir jag sur!

Medlem

Äntligen
Det var på tiden.

Medlem
Skrivet av Guld:

Ni som skriver om korruption och att Microsoft är smutsiga ni är bara avundsjuka.
Nu kommer xboxen öka i försäljning fort tack vare detta uppköp.
Köp en xbox ni med👍

Så lätt att spela fanboykortet bara för att man är kritisk till ett uppköp som känns väldigt onödigt och desperat. Sen behöver man ju inte ens köpa en Xbox om man har en speldator så återstår att se hur mycket försäljningen ökar.

Medlem
Skrivet av Brona:

För konsumenter är det bättre att ha många medelstora företag som konkurrerar med varann än att ha några få megaföretag.

Så kan det såklart vara men det är nog svårt att börja reglera det nu att stora bolag inte får investera så att de blir större. Bolag jag jobbat på har gjort det ofta. Det är lite så det funkar. Det är få som enbart har organisk tillväxt via rekrytering.

Medlem

Fan vad gött

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Så kan det såklart vara men det är nog svårt att börja reglera det nu att stora bolag inte får investera så att de blir större. Bolag jag jobbat på har gjort det ofta. Det är lite så det funkar. Det är få som enbart har organisk tillväxt via rekrytering.

Det är klart att det är svårt för bolagen vill ju helst göra som de vill. Men gränsen går där vi bestämmer att den går. Så är det med alla lagar. USA och EU har varit tuffa förr och till och med dela upp bolag som blivit för stora. Lyckades man då så kan man lyckas nu också.

Jag säger inte att uppköp ska vara förbjudet och att endast organisk tillväxt ska vara tillåtet. Bara att det borde vara en lägre gräns för hur stora och dominanta bolag får bli.

Medlem

Kommer bli riktigt bra det här!

Medlem
Skrivet av Brona:

Jag säger inte att uppköp ska vara förbjudet och att endast organisk tillväxt ska vara tillåtet. Bara att det borde vara en lägre gräns för hur stora och dominanta bolag får bli.

Storheten är svår att begränsa i en växande ekonomi. Att behålla aktieägare när företaget inte får bli större längre är svårt.
Konkurrens däremot skyddas. Det är inte så att MS är nära på störst på spel tex. Nu får de inte heller så stor kaka av molnet som CMA såg till.

Inaktiv
Skrivet av Guld:

Ni som skriver om korruption och att Microsoft är smutsiga ni är bara avundsjuka.
Nu kommer xboxen öka i försäljning fort tack vare detta uppköp.
Köp en xbox ni med👍

Vad gulligt att du försöker få det till konsolkrig då jag inte har någon av konsolerna.
Du kan väl försöka med att säga något vettigt nästa gång än pajkastning

Jag avskyr de flesta storbolag som köper upp stora andelar i en spelbransch som behöver regleras.
Min avsky mot MS är främst kring windows och hur de forcerar uppgraderingar mot systemkrav osv

123
Skriv svar