Rome och Medieval 2 är vinnarna i Total War-slaget!

Robot
Rome och Medieval 2 är vinnarna i Total War-slaget!

FZ-läsarna har röstat fram vinnare och förlorare i Total War-serien.

#creative-assembly, #formkurvan, #total-war


Medlem

Så det är inte bara jag då som gillade Rome mest. Då känns det ju inte längre orimligt att önska sig ett nytt Rome med nyaste motorn osv. Ingen jävla tråk-remake.

Förvånad att Warhammer inte hade lite högre snitt.

Medlem

Rome är där uppe för mig också, men när jag lirade remastern så insåg jag att det var mycket nostalgi som talade.

WH2 är peak för mig, hoppas att WH3 kan ta sig ikapp när all dlc är klar. så kan dom sen gärna ge mig TW:40k.

Medlem

Att Three Kingdoms ligger under Napoleon är ju skandal. Warhammer 3 är ju sedan objektivt bättre än ettan och tvåan på precis alla sätt.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Rome är där uppe för mig också, men när jag lirade remastern så insåg jag att det var mycket nostalgi som talade.

WH2 är peak för mig, hoppas att WH3 kan ta sig ikapp när all dlc är klar. så kan dom sen gärna ge mig TW:40k.

För mig är det nog mest just "romerska eran" som är tilltalande. Ceasar, Sparta, Egypten osv. Men det behövs ju lite bättre spelmotor för att det ska vara värt att gå tillbaka. Tror som du säger att det är nostalgi och därför tyckte jag också att remastern va tråkig.

Medlem

ja rome och medieval är klart bäst. slutade mer lr mindre spela efter det iofs så vet inte hur dom sista liren varit


signatur

//monster

Medlem

Medieval 2 och Shogun 2 är favoriter för mig. Empire är nog det jag spelat flest antal timmar.

Har lite svårt att se hur Attila kan anses vara sämre än Rome 2. För mig är Attila rakt igenom bara ett bättre spel, möjligtvis att den senare tidsperioden kan vara avtändande?

Medlem

Rome är bäst enligt mig, remastern var dock så dålig att jag föredrog originalet

Medlem

Föredrar känslan i det gamla Medieval 2 faktiskt, med lite moddar är det fantastiskt.

Fastnade inte riktigt för Warhammerspelen, spelade nog bara igenom första spelet. Det är bra spel men något saknas.

Inte testat Three Kingdoms.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Piigge:

så kan dom sen gärna ge mig TW:40k.


signatur

I drank what?

Medlem

Rome och Medieval är tveklöst de titlar som jag har haft roligast med!

På senare år tycker jag att det har blivit för mycket 4x-dravel* i spelen. Känns inte så mycket Total War när mer än halva speltiden är handelsrutter, ekonomi och politik. Det finns andra spelserier som gör allt sådant bättre.

*Innan jag vill bli påhoppad ska sägas att jag gillar '4x-dravel' i andra spel. Men inte i Total War där jag bara vill ta över världskartan, ett slag i taget.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Rome och Shogun är i topp här.

Ska nog testa lite mer Medieval när jag pallar köra långa kampanjer igen dock.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Känslan i det första Shogun var svårslagen. Efter det så visste man ju vad det var för typ av spel.
Fina miljöer med väder (vinter!), trupper som bara var aningen mer komplicerade än sten/sax/påse, tydliga regionala skillnader på kartan och lite lagom bas & resursmanagement.
Körde mycket Medieval och Empire efter det men om det är något jag vill köra om så är det Shogun.

Medlem

Eftersom jag stannade vid Rome 2 som jag kört lite över 2000 timmar på, så kan jag lite för lite om senare spel. Empire gillar jag att återvända till, men annars har inte Creative riktigt lyckas locka mig. Tror inte kommande titeln kan ändra det.

Medlem

Synd att Empire var så opolerat.

Har flera hundra timmar loggade och det är verkligen grymt, men hade kunnat bli odödligt om det släpptes mer färdigt.

Drömmer om en uppföljare. Linjestrid med musköter, kavalleri och kanoner passar verkligen upplägg och spelmotor som handen i handsken.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att Three Kingdoms ligger under Napoleon är ju skandal. Warhammer 3 är ju sedan objektivt bättre än ettan och tvåan på precis alla sätt.

Three kingdom hade def bäst nya förändringar.

Medlem

Spelade Shogun 1. Ville gilla det men hatade AIn.

Rörde sen inte spelet föränn Total Warhammer. Älskar skiten. När jag i mitt första game spelade Empire och lyckades ta över Nuln så blev jag så glad. Kanoner byggda i Nuln får en bonus. Då förstod jag att det inte bara var en fråga om gameplay utan att de faktiskt tänkt på all lore också. 5/5

Men TW Warhammer känns som en vattendelare.
Många älskar man det.
Men puritaner gör ofta sitt missnöje hört. Jag kan respektera det. Men trodde ändå Warhammer spelen skulle ligga lite högre i poäng.

Medlem

Kan dom inte komma ut med ett empire total war 2,, skulle vara kul att spela Sverige igen. Eller något lite före
Säg ungefär när Sverige vart Sverige och vi var stormakt.

1
Skriv svar