The Last of Us Part 2: Remastered verkar vara verklighet

Robot
The Last of Us Part 2: Remastered verkar vara verklighet

En upputsning av del 2 tycks vara på väg.

#Naughty-dog, #the-last-of-us-part-2


Medlem

Lite kluven till detta.

Har inte spelat något annat än Last of us Remastered men jag tycker part 1 är en bra produkt (det hade ändå gått 10 år). Part 2 remastered känns lite konstigt då det prisades över hur snyggt det var och hur mer finslipade mekanikerna var jämtemot 1an. Vad är nyttan med en remaster för part 2?

Förstår att det hänger ihop med tv-seriens säsong 2 och vi PC spelare hade fått betala fullpris oavsett om det var remaster eller ej så man kan väl bara tacka för lite bättre grafik...

Medlem

Jesus Christ... Spelet kom 2020. Rena Medeltiden alltså. Det är helt ospelbart nu. Jag orkar snart inte mer. Känner mer och mer hur spelglädjen försvinner. Remakes, reboots, remasters... Spelen måste bli större, snyggare, ha mer innehåll, och dyrare. För då blir det "bättre"

Det var bättre förr, under Playstation och Playstation 2-eran. Det var nya spel som släpptes då, originaltitlar med nytt innehåll. Det var spännande. Startskottet för många spelserier. Man fick uppleva sånt man aldrig fått uppleva tidigare.

Medlem
Skrivet av Hartassen:

Lite kluven till detta.

Har inte spelat något annan än Last of us Remastered men jag tycker part 1 är en bra produkt (det hade ändå gått 10 år). Part 2 remastered känns lite konstigt då det prisades över hur snyggt det var och hur mer finslipade mekanikerna var jämtemot 1an. Vad är nyttan med en remaster för part 2?

Förstår att det hänger ihop med tv-seriens säsong 2 och vi PC spelare hade fått betala fullpris oavsett om det var remaster eller ej så man kan väl bara tacka för lite bättre grafik...

Gissar på att det blir lika stor skillnad som med originalet av 1:an till PS3 och Remastern till PS4

Medlem

Tackar inte nej till det ifall det släpps som en gratis uppdatering till originalet


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Sony har inte varit annat än en besvikelse på länge.

Medlem

Hmm, har inte ens spelat det "oremastrat" ännu. Ligger oöppnat fortfarande >_< (fick det med ps5:an)

Medlem
Skrivet av deezel:

Hmm, har inte ens spelat det "oremastrat" ännu. Ligger oöppnat fortfarande >_< (fick det med ps5:an)

Part 2 ser fortfarande bra ut och är 1440p/60fps med PS5-patchen. Jag gissar att det här blir en Dynamic 4K/60fps, med några små grafiska skillnader. Vill du spela det tjänar du troligtvis inget på att vänta på en remaster som Sony kommer sälja för 799kr.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Sony har inte varit annat än en besvikelse på länge.

Det gjorde ont att gilla ditt inlägg som en inbiten sonyspelare. Men du har helt rätt.

Medlem

Som vanligt förstår inte folk varför vilket är konstigt då extremt lätt att veta.

Dom ska släppa det till pc och utan en ps5 version så kommer folk gnälla.
Samma personer som gnäller att det görs en version skulle gnälla om det inte kom en.

Medlem

Part 2 var fantastiskt men en remaster behövs absolut inte då det både rullar och ser kanon ut på PS5.

Skrivet av deezel:

Hmm, har inte ens spelat det "oremastrat" ännu. Ligger oöppnat fortfarande >_< (fick det med ps5:an)

För bövelen, spring och tryck i skivan på stört!

It's not a lake, it's an ocean

Remake av ett spel som kom 2005 (Resident Evil 4) - ja!

Remaster av ett spel som kom 2020? Nej, fullständigt onödigt. Men jaja.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

För egen del sparar jag pengarna till Baldur's Gate 3 remastered, alternativt Starfield remastered ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag hade hellre sett en remake med ny story.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag hade hellre sett en remake med ny story.

Inget fel på storyn.

Medlem

Ändå en endikation att det kommer till PC, vilket är positivt. Hoppas ju bara på att det inte blir lika trasigt som förtsta porten. 😅
Sjukt att det gått nästan 4 år sen tvåan kom, mitt under pandemin...

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Inget fel på storyn.

Det är väl högst subjektivt dock 😀

Medlem

Men fy fan, det här börjar gå för långt. Inte en chans att jag kommer supporta detta.
ND tappar tyvärr mark hos mig.

Medlem

PC version antagligen. Jag får fortfarande inte pc versionen utav part1 att fungera, så för mig spelar det ingen roll.

Medlem

Det verkar vara ide-torka hos Sony firstpart studios


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det verkar vara ide-torka hos Sony firstpart studios

Förr var det skämmigt att spela spel. Vi som är nördar brydde oss inte. Då fick vi inspirerade spel av folk med visioner och fantasi. Nu är det big business, alla spelar. Så vi får spel som ser likadana ut, mer innehåll (mycket som är onödigt och kunde ha kvittat) och man har redan sett allt.

Medlem

Spelade igenom Part 2 i år för första gången och det var sanslöst vackert. Förstår inte hur detta skulle behöva remaster.

Skribent
Skrivet av Bro Exotic:

Spelade igenom Part 2 i år för första gången och det var sanslöst vackert. Förstår inte hur detta skulle behöva remaster.

Det är lite min spontana tanke också och spelet har ju dessutom fått en patch till PS5. Men säljer saker så säljer saker...antar jag...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Äntligen en pc version. Bara Bloodborne som ska släppas också sen kan man slänga sin ps4a på tippen.

Medlem

Om de släpper det till PC utan att använda diverse nya tekniker så kommer folk gnälla över att det är en "lat" port.

Om de gör en "remaster" och förbättrar spelet till hög PC-standard så gnäller folk över att spelet inte behöver en remaster och att de har slut på idéer.

Det lustiga är att det nog i många fall är samma personer som skulle gnälla vid båda dessa alternativ.

"Damned if you do, damned if you don't"

Skribent
Skrivet av Sillgam:

Äntligen en pc version. Bara Bloodborne som ska släppas också sen kan man slänga sin ps4a på tippen.

Har ju ryktats i perioder om en remaster och PC-versionen, men jag börjar tro att om det någonsin kommer så blir det kanske till nästa generation...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Klaga bara för att klagas skull... Det är ljudet av en gamer. Ser fram emot detta då det till 100% är en PC version pågång. Har man redan köpt det och spelet igenom det behöver man väl inte köpa den nya versionen, det är ju helt frivilligt, så sluta gnäll! Sjukt kul för dom som inte kört det mig inklusive som antagligen får spela den ultimata versionen.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Klaga bara för att klagas skull... Det är ljudet av en gamer. Ser fram emot detta då det till 100% är en PC version pågång. Har man redan köpt det och spelet igenom det behöver man väl inte köpa den nya versionen, det är ju helt frivilligt, så sluta gnäll! Sjukt kul för dom som inte kört det mig inklusive som antagligen får spela den ultimata versionen.

OK! bror duktig som aldrig gnäller.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag hade hellre sett en remake med ny story.

Samma här. Och nya karaktärer. Eller snarare att hela kampanjen skrotas och görs om från grunden.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Samma här. Och nya karaktärer. Eller snarare att hela kampanjen skrotas och görs om från grunden.

Roligast av allt är det med nya originaltitlar, där man inte vet vad som ska hända i spelet. Det blir lite som en överraskning. Så som det kändes när jag spelade Tomb Raider, Silent Hill och Resident Evil. Jag hade aldrig sett nåt liknande.

Jag gillade nyversionerna av Resident Evil 2 och 4, men jag visste vad som skulle hända. The Last of Us remaken brydde jag mig inte om, remastern dög gott. Och jag visste vad som skulle hända.

123
Skriv svar