Resan från level 1 till 100 ska bli 40 % snabbare i Diablo IV

Medlem

Jag tittar iaf framåt istället för bakåt. D4 är ett live-service spel som förändras och förbättras med tiden. Mycket förändras till det bättre i uppdateringen inför S2.

Medlem
Skrivet av Dres81:

Hoppas det inte gäller svårighetsgraden för det var det jag gillade med D4 att det var svårare. D3 var för lätt och därmed blev det tråkigt snabbt. Detta kräver lite mera vilket jag gillade .

Kör gärna season 2 .

tror nog tyvärr att svårighetsgrad är det som kommer gå i putten. När man streamlinar spel för att göra dem mer tillgängliga så kommer man av nån anledning ofta fram till att de behöver göras enklare. Ska gå fortare att spela ut osv. Inte min kopp te. Jag tycker utmaningar som håller över tid är roligare.

Skrivet av AfterGlow:

Kolla det här YT klippet som jag snubblade över igår, han förklarar varför det är en flopp. Tappat 99% av spelare sen start tydligen, jag hade ingen aning då jag inte spelat spelet: https://youtu.be/2uEKI_u4eMQ?si=8Zofj6c5V6O-jkOP

Det var det klippet jag refererade till i mitt tidigare inlägg. Det finns inga siffror på hur många som slutat spela.
Var han fått den väldigt exakta siffran 99,34% från måste man ju fråga sig.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Det var det klippet jag referade till i mitt tidigare inlägg. Det finns inga siffror på hur många som slutat spela.
Var han fått den väldigt exakta siffran 99,34% från måste man ju fråga sig.

Om 10 miljoner som köpte spelet men om det bara är runt 100 000 som spelar är det knappast en flopp ändå?

Ingen aning hur många som köpt men såg siffran 10 miljoner någonstans.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Högsta lvl ska väl vara svårt att uppnå annars vad är vitsen?

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Om 10 miljoner som köpte spelet men om det bara är runt 100 000 som spelar är det knappast en flopp ändå?

Ingen aning hur många som köpt men såg siffran 10 miljoner någonstans.

Försäljningsmässigt kan det vara en succe men sett till antalet aktiva spelare efter försäljningen så kan det vara en flopp. Så tänker iaf jag.

Det är därför jag ser, bland annat, Halo Infinite som en flopp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

tror nog tyvärr att svårighetsgrad är det som kommer gå i putten. När man streamlinar spel för att göra dem mer tillgängliga så kommer man av nån anledning ofta fram till att de behöver göras enklare. Ska gå fortare att spela ut osv. Inte min kopp te. Jag tycker utmaningar som håller över tid är roligare.

Åh nej fasiken också

Medlem

Ja men det uppskattas, jag har spelat väldigt mycket för att vara jag och jag tycker det är sjukt tråkigt att bara hinna bli lvl 93 efter all tid jag lagt ner.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Jag blev 100 för någon vecka sedan, haft roligt hela vägen (och har fortfarande roligt). Förstår inte vad folk menar med att det inte finns något att göra. Det är väl samma sak som vilken shooter som helst, men istället för en match så kör man några Nightmares sen är man nöjd för dagen. Sen ny dag och nytt sug att spela.

Jag förstår de som slutar, men som jag sagt tidigare, det är inget mmo, du kan inte förvänta dig nytt innehåll hela tiden.

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Nej det är inte kasst. Spelet är jätte bra fram tills man klarat av storyn och nått lvl ca 60-70 därefter så märker man snabbt att det inte finns någon poäng att spela vidare då det inte finns något spec mål tex fler bossar osv. Detta är just vad de försöker lösa i säsong 2. Jag själv slutade spela efter att ha klarat av storyn.

Det här var precis min upplevelse också

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Skulle nog vilja påstå att Diablo alltid gått ut på att nöta och grinda efter bättre gear för att klara svårare dungeons/rifts/torments.
Storyn är liksom i baksätet. Men varje säsong tillför en ny mindre story samt ny spelmekanik för just den säsongen.

Man kan ju jämföra med ett racingspel. Vad är det för kul att köra runt på samma banor hela tiden?
Kanske för att få tillgång till bättre bilar och slipa varvtider. Smaksak helt enkelt.

Mmm, jag gillar jämförelsen. Fast med Diablo 4 skulle det vara som att lägga 20-40 timmars grind på att äntligen få en ny bil...och det är exakt samma bil som du har, fast med 2% sämre väghållning. Naturligtvis så KAN du köpa nya däck, men du vet inte ifall de är bättre eller sämre än de du har innan du betalat för dem.
Var de sämre, och du vill köpa ytterligare ett par så måste du grinda 20 timmar till då priset på däck ökar x7 varje gång du handlar däck till just den bilen.

Ååh, vad kul det låter!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Diablo 4 måste i nuvarande form ses som en flopp. Är det ett dåligt spel? Absolut inte! Kampanjen är kul, lång och vi bjuds på fantastisk musik och grafik med en absurd detaljnivå.

Problemet är end-game och vad folk förväntar sig och vill ha. Kampanjen spelar ju alla igenom och "sen börjar spelet". Här var det tydligt att de absolut inte hunnit så långt som de borde/ville. Den myriad av förändringar vi ser nu inför S2 är en rätt tydlig markör. Tyvärr verkar man inte ha lärt sig speciellt mycket från D3, vi ligger i ungefär samma situation nu som med D3 när det släpptes.

Jag tror absolut vi kommer att få ett bra spel i slutändan men jag tror precis som med D3 att många känner sig lite brända och kanske inte kommer att återvända. Jag är optimistisk eftersom jag är ett stort fan av serien och älskade D3 efter RoS, men det känns som att det är desperat hos Blizzard när man nu redan börjar sälja spelet på Steam och har cross-progression samt crossplay. Inget dåligt, men det hade knappast skett om spelet var poppis från start.

Du kan lita på att det blir några riktigt coola kosmetiska som ingår i Säsong 2's "gratis" Battle Pass, för nu är det operation skadereglering som rullas ut, och då ska spelarna lockas tillbaka med lite gammalt hederligt ultra-FOMO.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Alla spelade 37 timmar om dygnet och sedan tröttnade. Vilket inte är så konstigt om man nöter så hårt.

Precis som med alla MMOs som släppts. Samma gäng av folk. Nöter som fan sen klar efter en månad. Vidare till nästa spel.

Oftast inte fel på spelen i sig.

Hehe, nämen du har rätt...ifall man drar ut lite på det och spelar 1-2 timmar om dagen så kan det nog gå ett helt år innan man utbrister: "Men jag får ju för fan inget loot, vad är det här för skitspel!?"

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Högsta lvl ska väl vara svårt att uppnå annars vad är vitsen?

Jag tror inte att nivån är något som någon har klagat på. Lvl 100 är ju bara en siffra. Problemet är snarare att man inte ska gå under av tristess på vägen dit. Jag kanske har fått något om bakfoten, men är inte tanken med spel att det ska vara roligt? Ändlös repetition utan belöning eller motivation på vägen? Nej tack.

Medlem

Jag försökte verkligen att gilla det.
Spela och spela men fan vad tråkigt det va.
De där 1000kr var ju bortkastade
Shame on me

Gnällkuk
Skrivet av Ender:

Du kan lita på att det blir några riktigt coola kosmetiska som ingår i Säsong 2's "gratis" Battle Pass, för nu är det operation skadereglering som rullas ut, och då ska spelarna lockas tillbaka med lite gammalt hederligt ultra-FOMO.

Du vinner knappast tillbaka folk med kosmetiska saker.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hört i en youtube video att full legendary gear inträffar ungefär lv 30. Sedan är det bara att rensa inventory som är endgame. Stämmer det ?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Du vinner knappast tillbaka folk med kosmetiska saker.

Tror inte jag heller, men Blizzard lär ju spela ut alla triumf de tror sig ha...allt annat än att göra spelet till vad spelarna vill ha, för det alstrar inte pengarna de vill ha mer.

Medlem
Skrivet av Xelf:

Hört i en youtube video att full legendary gear inträffar ungefär lv 30. Sedan är det bara att rensa inventory som är endgame. Stämmer det ?

Yepp, pretty much so. Det finns några saker som är helt ok, men de försvinner ju i periferin p.g.a allt som är dåligt.

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Nej det är inte kasst. Spelet är jätte bra fram tills man klarat av storyn och nått lvl ca 60-70 därefter så märker man snabbt att det inte finns någon poäng att spela vidare då det inte finns något spec mål tex fler bossar osv. Detta är just vad de försöker lösa i säsong 2. Jag själv slutade spela efter att ha klarat av storyn.

Precis, och att man slutar att spela är inte ett tecken på att de har misslyckats med spelet. Det är helt enkelt ett tecken på att spelets innehåll tagit slut, och man kan då göra något annat och vänta på nästa innehållsuppdatering. Tycker inte det är rätt att vänta sig oändligt antal speltimmar från ett spel som Diablo, men det finns ju folk som spelat 1000h och klagar på att spelet är skit för de har gjort allt som går att göra 10x.

12
Skriv svar