Josh Sawyer vill göra Pillars of Eternity 3 (frågan är om han får?)

Robot
Josh Sawyer vill göra Pillars of Eternity 3 (frågan är om han får?)
Medlem

Trist om det inte går igenom, för första och andra spelet är toppklass. Har spelat om båda två några gånger.
Bg3 får mätta RPG-hungern ett tag framöver.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Pillars spelen är mycket riktigt toppklass. Men jag tror att de hade gått hem bättre i stugorna om de släpptes med turnbased som alternativ redan vid release och att det inte var något som patchades in långt i efterskott.

Folk vi den tiden var lyriska över Larians turnbased Divinity original sin 2 och man missade lite bollen där att rida på den vågen.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Pillars spelen är mycket riktigt toppklass. Men jag tror att de hade gått hem bättre i stugorna om de släpptes med turnbased som alternativ redan vid release och att det inte var något som patchades in långt i efterskott.

Folk vi den tiden var lyriska över Larians turnbased Divinity original sin 2 och man missade lite bollen där att rida på den vågen.

Tror faktiskt att det ligger mycket i det du säger, en stor del med Original Sin 2 var även att de gick all in med voice acting. I princip alla i världen erbjöd någon form av konversation som var top notch.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Pillars spelen är mycket riktigt toppklass. Men jag tror att de hade gått hem bättre i stugorna om de släpptes med turnbased som alternativ redan vid release och att det inte var något som patchades in långt i efterskott.

Folk vi den tiden var lyriska över Larians turnbased Divinity original sin 2 och man missade lite bollen där att rida på den vågen.

Kan inte annat än att hålla med. Pillars-spelen är fantastiska, men strider i realtid i den här typen av spel är inte särskilt kul.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Japp Pillars I & 2 är guld... Det fanns mkt förbättrat i 2:an, men jag gillade nog 1:an och expansioner bättre iaf, för jag har svårt för Pirat-temat i fantasy-rpgs. Maybe it's just me.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Pillars of Eternity 2 var fruktansvärt bra så hoppas verkligen på en 3a.

Medlem

Han borde börja på Fallout: New Vegas 2 i stället

Medlem

Jag älskar Pillars of Eternity 1 och 2 så fantastiskt fina spel


signatur

Allätare

Medlem

Han får grönt ljust från mig!
Älskade både 1an och 2an.


signatur

Eh is pretty cool guy!

Medlem

Vill så gärna ha ett tredje spel!
Ett önskemål jag har ifall de vill hålla sig till RTWP är att utöka AI:n och göra så vi kan skräddarsy den betydligt mer, likt Dragon Age Origins, kanske t.om steget längre. Jag ogillar att behöva pausa om och om igen men jag älskar samtidigt att se allt utspela sig samtidigt. Jag hade verkligen gillat tempot ifall det handlade mycket om att jag skulle skapa beteendes-profiler åt mitt party som jag kan skifta mellan beroende på situation, istället för att manuellt behöva pausa och beodra dom var gång.

Pausandet är nice för mer niche och oförväntade situationer imo.

Gillar Turn Based också, nog det simplare alternativet, men jag önskar ibland att jag kunde se alla karaktärerna kasta magier, slåss och se pilar flyga över stridsfältet i realtid liksom.

Medlem

Köpte faktiskt båda spelen i väntan på BG3, men att efter BG3 gå tillbaka till det känns inte aktuellt. Inte just nu i alla fall.

Medlem

Ville verkligen gilla PoE 1 och 2, men jag orkade inte spela klart dom, dom va på tok för sömniga för mig. 😅

Medlem

Helst någon annan som kan optimera spel, alldeles för många loading screens.

Medlem

Som en som spelat båda spelen ett par gånger men aldrig spelat igenom dem så är det primärt 2 saker de behöver titta på för att jag ska spendera pengar på en eventuell 3a.

1. optimera spelflödet. Jag kände personligen att det fans för många utdragna moment där det i princip bara handlade om att springa runt /fram och tillbaka för att prata med olika NPCer osv. Framförallt i Defiance bay.

2. Wall of text. Historiskt har jag spelat väldigt många CRPG sedan jag som liten palt fick Ultima 5 till C64 någon gång på 80 talet. Där efter har jag plöjt igenom fler CRPGs än jag kan minnas. Grejen för mig idag dock är att jag inte orkar läsa extremt mycket dialog på samma vis jag gjorde förr, dessutom har jag blivit bortskämd med röster på karaktärer så att jag idag i ett CRPG faktiskt förväntar mig att alla NPC som man kan prata med har någon form av röst inspelad. Detta var en major bummer för mig både i Poe1 och 2, framförallt på de ställen där de spelat in lite dialog i en konversation men inte allt, kändes kätte konstigt på de ställen där första meningen/stycket var med röst sen hux flux var det inte röst längre när man fortsatte prata.

Har väl en del annat smått som jag tycker de kunde göra bättre men det mesta var inte dealbreakers för mig utan det handlar primärt om de 2 första.

Detta var mina personliga åsikter om spelen och betyder inte att din egen erfarenhet blev sämre bara för det

Edit: Ska tillägga att jag med POE2 även personligen inte gillade hela pirattema grejen men även det är högst personligt.

1
Skriv svar