Peter Molyneux släpper nytt i oktober, Legacy är ett blockchain-spel till pc

Robot
Peter Molyneux släpper nytt i oktober, Legacy är ett blockchain-spel till pc
Medlem

Men... vad är själva spelet? Att jag ska slänga pengar på Peter Molneux och att jag sen ska starta min egen scam med folk som slänger pengar på mig?


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Men... vad är själva spelet? Att jag ska slänga pengar på Peter Molneux och att jag sen ska starta min egen scam med folk som slänger pengar på mig?

https://playlegacy.game/

Medlem

Den jävel kan dra åt helvete, kommer aldrig röra något han är involverad i. Gav honom en sista chans med Godus men där visa han bara sin rätta sida som bekräftat allt man sett och hört genom åren.

Medlem

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Hooooooooooooooow about NO. Aldrig i mitt liv att jag någonsin köper nånting som han har haft minsta lilla finger med att skapa.

Edit: Än mindre om det har minsta lilla med blockchain, NFT eller *coins att göra. Å detta verkar ju ha alla tre såatte, i hela helvetet heller.

Releasehästryttare

Peter om ett halvår:

Medlem

earth2.io finns ju redan. illa nog bara det.

Medlem

"Curiosity: What's inside the cube" var ju rakt upp och ner bedrägeri. Ett lotteri, maskerat som ett mobilspel, där vinnaren lovades guld och gröna skogar - men fick ingenting.

Man måste vara helt bakom flötet för att gå på något sådant här projekt från Peter Molyneux igen. Godus visade att han inte kan göra spel längre, och Curiosity visade han inte har någon skam överhuvudtaget.

Medlem

Imponerande att den där bondfångaren fortfarande orkar hålla på, ändå.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Bojkott.
Att man en gång i tiden gjorde bra spel betyder inte att man ska acceptera vad som helst.
Som många sagt har han bränt sina broar sen länge


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

Om han kunde göra klart Godus först.
Men, men, scamma vidare du. Går nog bra i det långa loppet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Att göra Blockchain spel låter dom det ideala att göra om du vill återfå ditt rykte.

Avstängd

Blir man blåst av Peter Molyneux 2023 så får man skylla sig själv.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

Han bevisar bara gång på gång hur genialisk han är. Tydligen har spelet redan dragit in miljontals dollar och det har inte släppts ännu.

Medlem
Medlem

Rubriken riktar ju verkligen tankarna åt ett visst hål. Jag ska nu läsa artikeln så får vi se ifall mina misstankar är befogade...

...japp, det var som jag trodde, om något snäppet värre faktiskt. Att någon faktiskt aktivt försöker blåsa liv i eländet efter liket redan dragit sitt sista stinkande andetag är ju lite av en bedrift i sig, och inte i en positiv bemärkning.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Men... vad är själva spelet? Att jag ska slänga pengar på Peter Molneux och att jag sen ska starta min egen scam med folk som slänger pengar på mig?

Mjo, men jag antar att du inte får glömma att ge honom en beskedlig procent på vinsten ifall du nu lyckas blåsa någon, för det är väl själva poängen med pyramidjämförelsen? Antingen det eller att han har rätt till de eventuellt framgångsrika idéer som "spelet" kan alstra.

Fan, jag vill bara lägga mig ner i sängen med kudden över huvudet och spela Raubtir - Låt napalmen regna tills jag somnar eller barmhärtigt självdör.

Medlem

Alla som någorlunda insatt i spelvärlden/historia vet vem han är, varför ens ge honom gratis publicitet med en sådanhär nyhet? Har FZ en stor del läsare inom crypto sfären? Känns som att det hade varit bättre att bara ignorera honom och hans galenskaper

Medlem
Skrivet av Finexis:

Alla som någorlunda insatt i spelvärlden/historia vet vem han är, varför ens ge honom gratis publicitet med en sådanhär nyhet? Har FZ en stor del läsare inom crypto sfären? Känns som att det hade varit bättre att bara ignorera honom och hans galenskaper

Varför det? Det är faktiskt kul att läsa om pajasen och sen att folk fortsätter att lyssna på honom är lite grädde på moset.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Varför det? Det är faktiskt kul att läsa om pajasen och sen att folk fortsätter att lyssna på honom är lite grädde på moset.

att läsa om Peters upptåg är spelnyheternas motsvarighet till ryska dashcam-videos.

Medlem

Molyneux borde göra ett spel ihop med Richard Garriot, vore hysteriskt roligt att se vad de 2 kunde koka ihop tillsammans.

Tror dock Peter kommer skratta hela vägen till banken med detta spelet tyvärr för lyckas han kommer nog fler hoppa på tåget igen.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Den jävel kan dra åt helvete, kommer aldrig röra något han är involverad i. Gav honom en sista chans med Godus men där visa han bara sin rätta sida som bekräftat allt man sett och hört genom åren.

This!

Det som är ännu vidrigare är att det fortfarande verkar utvecklas... i sin F2P version på mobil...

KoP
Medlem

Kan han inte bara göra normala spel som förr, utan nft och blockchain skit? Blir automatiskt nej på detta.

Medlem

Någon på redaktionen bör piska Fredrik, du glömde nämna Dungeon Keeper bland hans bedrifter 😳.
Att han fortfarande är igång efter alla dessa år, är minst sagt något som gör en bekymrad


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Todd Howards idol.

Medlem

Ps, det var ett skämt. piska bara Fredrik om det är något han gillar 🥸


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

1
Skriv svar