Sätt DITT betyg på Starfield!

Robot
Sätt DITT betyg på Starfield!

Hur bra är Bethesdas rymdsaga?

#betyg, #starfield


Medlem

Ett riktigt, riktigt bra spel men det har sina nackdelar. 4/5.

Geeks Gaming

Är ett bra spel där sidouppdrag är king. Men är inte GOTY. Och kommer aldrig va de.

Medlem

Väldigt bra men saknar fortfarande grundläggande inställningar tex. Field of view, UI storlek etc.

Medlem

Fick bli en fyra..Skulle velat sätta 4.5


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Började spela vid release men har bara kört omkring 10 timmar så känns för tidigt att sätta betyg, men än så länge är det nog inte mer än en 3:a. Har dock hört att det ska bli bättre en bit längre in och jag kommer fortsätta så småningom, men just nu lyckas det inte locka in mig.

Medlem
Medlem

Intressant med så jämnt resultat. Typ lika fördelat mellan 2-5 med lite slagsida åt det positivare hållet.

Säga vad man vad man vill om spelet, men en vattendelare av rang verkar det att vara.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

3/5 för ett pliktskyldigt spel som inte innoverar men inte heller är dåligt. Främst för de redan frälsta. Kanske inte tillräckligt med nytt för andra.

Medlem

Tycker Bethesa borde sluta kalla sina last gen spel för next gen. 2/5 från mig.

Medlem

Jag tror mina 175 timmar talar för sig själv 😄
Nu tar dock Phantom Liberty det mesta av mitt fokus.

Medlem

3/5 för min del.

Det var kul de 50 timmar jag spelat men efter ett par dagar borta och nu hemma igen känner jag inte något sug alls att starta upp spelet igen. Låter det ligga installerat ett tag och ser om suget kommer tillbaka, annars blir det backloggen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

3/5

Det som drar ner betyget mest är utan tvekan huvudstoryn. Lite småbuggar och haltande prestanda kan jag leva med.

Medlem

Spelat igenom det samt testat new game+ 267 timmar.

Får en stark 3/5 av mig. För mycket är mediokert designat samt mediokert implementerat för att det skall vara nära full pott. Rymd delen är bara en kedja laddskärmar och cutscenes för att dölja dessa. En interaktiv fast travel karta. Typiskt Bethesda spel alltså.

Bara det att man lagt tid och energi på att fixa så man kan bygga outposts men sedan inte gett mekaniken någon plats i designen runt spelet är helt ofattbart. Det finns inga som helst behov eller incitament att bygga outposts när man kör spelet. Man kan fixa alla skep och uppgradera alla items ändå. Spelvärlden har inte simulerad ekonomi så det finns heller inget behov av de mineraler outposts producerar i spelvärlden. Det finns några mineral sinks i form av att byta mineraler mot pengar i shipyards, men shipyards behöver ej dina mineraler för att bygga skepp och du behöver inte pengarna om du väl har outposts.

Mycket kommer säkert kunna byggas ut via DLC, men det går inte att fixa de djupare designproblemen via DLC och man lär inte bredda karaktärerna så de känns mer än själlösa robotar som lever upp några få gånger när man stoppar ett mynt i dem.

Jag kommer definitivt köra det igen så snart de släpper fler story DLCs.

Medlem

För mig en 2:a just nu.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

hoppades på en 5:a, trodde på en 4:a, är dock mest en 3:a.
Inget dåligt, men inget som lockar mig varje dag att spela detta. Kanske tom en 2:a än så länge.
Rymd och mark är för mycket dissonance, hänger inte riktig ihop och då blir rymden för min del bara störande tyvärr, ett sätt att komma till nästa del av questen, typ fast-travel, tack. Och det var rymden jag såg fram mest... Nåja.

Medlem

3/5

Gillar questen och helt okej combat.
Mycket annat är medelmåttigt till uselt

Medlem

Jag förväntade mig den där wow-känslan man får när man utforskar i spel som Skyrim, Fallout, Tears of The Kingdom och andra open-world spel. Den känslan uteblev pga fasttravel, laddskärmar och tråkiga världar. Jag hade kunnat leva med det lövtunna introt och urtråkiga huvuduppdrag men utforskningen gjorde mig så besviken. Nu en så där 25 timmar in så får jag nog försöka se det som en shooter för att kunna återvända.

2/5

Medlem

5/5 från mig (ca 50h in), inte haft så här kul med ett spel på många år!

Medlem

Starfield är verkligen ett spel som är svårt att sätta betyg på innan man gett det minst 100 timmar. Ska det vara så? Går väl att diskutera men det är helt klart inte ett spel för alla precis som Death Stranding och Elden Ring inte är för alla. Starfield ska spelas långsamt och har man inte tålamod för det passar nog något annat bättre. I början skulle jag ge det 4/5 men det växer med tiden och nu ca 150 timmar in är det solklar 5/5.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Starfield är verkligen ett spel som är svårt att sätta betyg på innan man gett det minst 100 timmar. Ska det vara så? Går väl att diskutera men det är helt klart inte ett spel för alla precis som Death Stranding och Elden Ring inte är för alla. Starfield ska spelas långsamt och har man inte tålamod för det passar nog något annat bättre. I början skulle jag ge det 4/5 men det växer med tiden och nu ca 150 timmar in är det solklar 5/5.

Eller hur, bra sagt. Ett spel som man tänker på när man inte spelar. Senaste spelet jag gjorde det med var nog Half Life 1, det säger väl något? Det är en evighet sedan.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

4/5. Eller 8/10. Bra och beroendeframkallande spel. Har så klart sina brister och jag förstår mycket av kritiken. Tycker dock Starfield levde upp till förväntningarna i det stora hela.

Ligger fortfarande rätt högt på Steam och på Xbox har det väl varit störst med god marginal sedan det släpptes.

Ska bli spännande att följa utvecklingen. Jag står fast vid att Starfield fortfarande kommer spelas om tio år.

Medlem

Spelet hade mått bättre av att ha färre planeter, ett bättre inventory, roligare skill tree (specifikt science), samt mindre hoppande i menyerna.
Stort plus för actiondelen som nog är det bästa hittills av bethesda.
Överlag så tog man i alldeles för mycket i detta men helt ok spel men en besvikelse då man hade hoppats på ett riktigt guldkorn.

Medlem

Inte alls imponerad. Blev en refund

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Spelet hade mått bättre av att ha färre planeter, ett bättre inventory, roligare skill tree (specifikt science), samt mindre hoppande i menyerna.
Stort plus för actiondelen som nog är det bästa hittills av bethesda.
Överlag så tog man i alldeles för mycket i detta men helt ok spel men en besvikelse då man hade hoppats på ett riktigt guldkorn.

Som med alla Bethesda spel så är det nästan ett måste att modda det mer eller mindre. Finns t.e.x ett riktigt bra inventory mod: https://www.nexusmods.com/starfield/mods/773


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Gav det full pott då det är ett spel jag kommer hålla på med ett bra tag. Som Skyrim och Fallout

Medlem
Skrivet av bonemachine:

Gav det full pott då det är ett spel jag kommer hålla på med ett bra tag. Som Skyrim och Fallout

Ja, kommer att leva länge, få spel man känner så för.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Avstod ifrån rösta då jag inte spelat själv.

Dock såg spelet väldigt platt, low poly och grått ut när Wakkah livestreama. Så ifrån det intrycket kände jag att spelet borde hamna någonstans mellan 2-3 av 5.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Avstod ifrån rösta då jag inte spelat själv.

Dock såg spelet väldigt platt, low poly och grått ut när Wakkah livestreama. Så ifrån det intrycket kände jag att spelet borde hamna någonstans mellan 2-3 av 5.

Ojdå, javisst, karaktärer ser riktigt skyrimaktiga ut till och från men sen ser annat riktigt bra ut. Om man bara spelar ett spel för top notch grafik så kanske man ska hoppa över alla Bethesdas spel.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Ojdå, javisst, karaktärer ser riktigt skyrimaktiga ut till och från men sen ser annat riktigt bra ut. Om man bara spelar ett spel för top notch grafik så kanske man ska hoppa över alla Bethesdas spel.

Tänker främst på miljöerna. Spelet känns närmare 2003 än 2023.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skriv svar